Alla inlägg den 26 september 2012

Av theotherside - 26 september 2012 23:45

Jösses, nu verkar det som att man har funnit en ny varelse att gestalta på film istället för den till synes ändlösa raden av filmer med vampyrer. Men det är klart att Bigfoot måste ha minst tre filmer som skildrar denne och med ett stort bolag som Lionsgate i ryggen så råder det väl inga tvivel om att den här blir ungefär The Bigfoot blair project. Usch, har man inte hört det här om "funna videodokumentärer som visar något alldeles förfärligt" lite för många gånger vid det här laget? Jag är dock varken bu eller hurra för Bigfoot County ännu, återstår att se hur den här blir, men jag har svårare att tro på att man har lyckats filma Bigfoot än vad det var att föreställa sig att en häxa blir filmad när hon ränner omkring i skogen. Men görs det här på ett hyggligt sätt så kan det väl bli ganska underhållande åtminstone. 












Av theotherside - 26 september 2012 22:15

Ojoj... Jag vet inte, kanske hade ändå förväntat mig lite mer och trailern gjorde mig inte så sugen på filmen som jag hade trott att jag skulle bli. Men det räcker ju med att regissören heter Chan-wook Park så går intressemätaren igång ganska rejält. Om man försöker bortse från Thirst, som jag tyckte var en riktigt kass film som inte gav mig något, så har ju Park gjort mestadels riktigt bra filmer. Hoppas att även Stoker visar sig vara en av de bra...





http://www.youtube.com/watch?v=JNpDG4WR_74
















 















Av theotherside - 26 september 2012 21:43

Jag är inte överförtjust i filmtiteln, om det nu verkligen är den som det blir men det får vi väl veta mer om senare. Positivt är i alla fall att man tydligen har fått med Jim Carrey igen, det hade nog blivit ännu mer tveksamt om inte han skulle finnas med i uppföljaren. Men dessvärre tror jag inte mycket på det här. Och det inte enbart för att jag inte är något stort fan av första filmen. Det börjar kännas alltmer tydligt ju längre tiden går att Bröderna Farrelly har sin bästa tid bakom sig nu. För om man ser på de senaste filmerna som kommit så har de mer eller mindre varit tråkiga, även om man alltid har hoppats på att de skulle ha återfått sin magiska touch inför varje ny film, men icke. Nej, i ett försök att komma tillbaka på banan igen och få sola sig lite i sin fornstora glans så ska de skaka liv i en av sina största succéer och det luktar mer eller mindre mossigt och tråkigt redan nu. Bevisa att jag har fel för all dell, Farrelly. Men som sagt, jag tror ni har haft era bästa år och att det bara börjar gå nedåt nu. Eller, ni har redan börjat gå nedåt frågan är emellertid hur långt nedåt ni ska vandra... 




http://www.expressen.se/noje/broderna-farrelly-tror-ni-kommer-att-gilla-det/











 

Av theotherside - 26 september 2012 16:26

Att det fortfarande finns dem som vägrar acceptera kärlek mellan två människor av samma kön, i det här fallet två kvinnor som älskar varandra och som gift sig. Det vägrar tydligen den här fastighetsmagnaten att förstå och vill att en hetro man ska "omvända" dottern och då få sig en saftig belöning för detta. Och det här förekommer trots att det inte står 1800 i kalendern utan 2012... Jag tycker istället att någon borde få den jättebelöningen för att omvända fastighetsmanagern istället och få honom att begripa att all kärlek mellan två personer, även mellan två människor av samma kön, är fantastisk och att det inte är något som helst konstigt eller felaktigt med det. Tragiskt att det ska behövas sägas fortfarande...




http://www.svt.se/nyheter/varlden/miljonbeloning-for-heteroaktenskap










 

Av theotherside - 26 september 2012 14:48

I Hollywood är det närmast en regel än ett undantag att populära filmer ska antingen få hundra uppföljare eller bli remakade trots att liten eller ingen tid förflutit sedan filmserien tog paus/stannade av. Det är i och för sig inte något konstigt med fortsättningar inom bokvärlden heller men jag tycker att det är lite illavarslande att J. K Rowling redan nu börjar prata om att det finns möjlighet att hon skriver fler böcker om Harry Potter. Det känns lite som "jaja jag provar och ser hur det går med vuxenbokskrivandet, men går det åt h-vete så återgår jag till Potter". Har emellertid inte Potter-universumet i färskt minne längre, men vilka lösa trådar återstår det att berättas om egentligen? Nja, för min del är Potter överstökad eller jag kommer i alla fall inte att kasta mig över eventuella fortsättningar i alla fall.

Men blir det mer Harry Potter vet jag någon som jublar-filmindustrin! När Narnia inte gick som det var tänkt, och Sagan om ringen fortsätter med tre (!) filmer till så letar de ju förtvivlat efter en jäkla framgångsrik bokserie att lägga vantarna på som kan generera flera filmer i följd och i förlängningen, göra filmskaparnas plånböcker ännu tjockare. Så filmfolket skulle jubla om Potter dök upp igen, garanterat. Om det vore så bra för Potter själv, ja det återstår ju eventuellt att se... 




http://www.svt.se/kultur/bok/harry-potter-kan-fa-uppfoljare







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards