Alla inlägg den 21 september 2012

Av theotherside - 21 september 2012 23:45

Har helt lyckats missa att trailern för Wrong turn 5 redan dykt upp, men den här unrated trailern var i alla fall lite nyare och ger en fingervisning om vad man har att förvänta sig, och det är i och för sig ungefär samma sak som i de föregående filmerna. Men de här mutant-kannibalerna gillar jag och eftersom jag har sett de andra filmerna så kommer man förmodligen att slötitta även på den här. Något nytt under solen har man väl dock inte att förvänta sig men ibland gör ju inte det så mycket...










Av theotherside - 21 september 2012 23:30

Ojoj hoppas verkligen att den här gamla klassikern även i Sverige får en re-release på bio för den här skulle jag gärna se om i HD och med 5.1-ljud, men återfinns den inte på vita duken så borde den komma ut på dvd kan man ju tycka. Dessutom vill jag gärna se den korta dokumentären betitlad You Can't Kill the Boogeyman: 35 Years of Halloween. Sådana här klassiker får gärna göra ett nytt svep på biograferna, te.x lagom till Halloween;)

 

 

 










 

Av theotherside - 21 september 2012 22:07

Vi svenskar kan kanske också, och nu ska vi förhoppningsvis smälla norrbaggarna på fingrarna lite i och med Wither. Eller? Jag är inte riktigt säker, när det handlar om svensk film och i synnerhet något sådanthär så kan man inte direkt känna sig tvärsäker över att det blir bra. Men man kan ju alltid hoppas... Trailern är i alla fall ganska rolig!









Wither - Trailer from NonStop Sales on Vimeo.








Av theotherside - 21 september 2012 22:00

Jag tycker det är både och att Stephen King nu skriver på en fortsättning till The Shining. Det brukar ju kunna bli hur som helst men man kan i alla fall inte anklaga King för att ha bråttom med att få ut fortsättningen och med tanke på hur jävla bra första boken är så kan man lugnt säga att man har ganska stora förhoppningar på Doctor Sleep... Men samtidigt är det illavarslande att King skriver en fortsättning. Om det nu bara blir just Varsel som får en fortsättning så är det lugnt, men jag vill inte se att King fortsätter på det inslagna spåret och börjar skriva uppföljare till te.x Cujo, Pestens tid osv.

Men datumet då boken släpps, 24 september 2013 är inbokat i kalendern, hoppas bara det inte dröjer alltför länge innan den finns översatt till svenska.







http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/kings-varsel-uppfoljare-nasta-host








 

Av theotherside - 21 september 2012 21:45

Om man nu ska klaga på hur trailers är idag, så utgör trailern till den här filmen ett bra exempel på vad man gör för fel. Det hade räckt gott och väl med halva trailern, för jag gillade premisserna att något okänt simmar omkring under isen. Men tyvärr "räcker" det ju inte med sådant längre. Nej, vi ska ju faktiskt få se små glimtar av vad det är för något som gömmer sig under isen, och där och då tycker jag man gör sig själva en stor björntjänst. För nu är frågan man ska ta ställning till om man vill se ett cgi-monster som man dessutom vet på ett ungefär hur det ser ut redan? För min del är svaret på frågan ja, jag tycker att den här ändå verkar kunna vara ganska underhållande om än inget mästerverk. Men jag hade gärna fortsatt vara undrande över vad det är som fanns under isen tills dess jag fick se filmen... 









Av theotherside - 21 september 2012 21:08

En slags uppföljare till hur Homer Simpsons röstade vid det förra valet, men jag tycker nog att det var roligare förra gången även om en del poänger även finns med i det här klippet. Dags att börja ladda upp inför en ny säsong av både Simpsons och Family Guy på TV6 på onsdag, men å andra sidan så vet jag ju redan att jag kommer att bli besviken på de nya avsnitten av framför allt Simpsons. Men det femhundrade avsnittet kommer ändå bli intressant att få se när det visas i oktober... 








Av theotherside - 21 september 2012 13:45

Manus av bröderna Coen och så har man med bland annat Colin Firth och Alan Rickman och Cameron Diaz som spelar... sådär härligt, lagom, blont yrväder. Den här gången med cowboyhatt. Åhhh... börjar kännas lite tjatigt. Ska hon inte vara med i en skräckfilm snart, byta spår liksom och prova på något nytt. 

Annars blev jag inte helt förälskad i den här första trailern till Gambit. Visst, ser småcrazy ut men känns ändå inte riktigt som en film som jag kommer falla pladask för. Men kommer förmodligen ändå att se den.

 

 

 

 









   

Av theotherside - 21 september 2012 12:52

Jaha, den stora anledningen till att man överhuvudtaget såg Kockarnas kamp var på grund av Leif Mannerström, som tillhörde den friskare fläkten bland deltagarna som verkar i övrigt vara så äckligt polerade och rundade i kanterna att Mannerström blev en frisk vind med sin buttra ton. Jag håller helt med Malin Roos som menar att det förmodligen inte var tänkt att Mannerström skulle tåga ut ur programmet redan i avsnitt två. Vad finns kvar att se nu? Ja, inte är det mycket. Ingen av de andra kockarna har gjort mig speciellt nyfiken och från och med nu blir det nog bara lite sporadiskt tittande på de resterande avsnitten för nu bryr jag mig inte om vem som vinner alltsammans. 


Lite roligt i sammanhanget, Malin Roos nämner bara två andra kockar som sticker ut lite mer än de andra och skriver ingenting om den enda kvinnliga deltagaren som är kvar, Malin Sundström. Vad hände nu, egentligen? Annars brukar det ju skrivas spaltmeter om att den enda kvinnan som finns kvar måste hålla sig kvar såååå länge som möjligt. Men inte den här gången. Kan det kanske vara så att Malin inte sticker ut på något sätt alls? Spelar liksom ingen roll om hon är kvar eller inte, hon märks knappast ändå. 




http://www.expressen.se/noje/kronikorer/malin-roos/malin-roos-utan-leif-blir-programmet-som-bea-utan-vinager/





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards