Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Project X- Hemmafesten

Av theotherside - 24 augusti 2012 23:30

Jag vet inte riktigt varför det gått så segt med att skriva något om den här så omtalade filmen trots att det var kanske två månader sedan jag såg den, men kanske det har något att göra med att jag hade lite förväntningar på den och de infriades inte. Men den här har ändå blivit en modern American Pie-klassiker redan, och man talar redan om att en uppföljare är på gång. Vad den ska handla om är nog självskrivet på förhand och det blir väl mer av allt som fanns med redan i den här- tuttar, rumpor, ungdomar som festar som om morgondagen inte finns, pinsamma situationer... Ja, jag orkar nog inte med att se tvåan utan nöjer mig med att konstatera att första redan kändes som en riktigt utdragen musikvideo bara.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Lite anmärkningar dock- ungdomar som festar som tokar röker inte en enda cigarrett? Vafalls... Jag trodde ju det var något utav ett måste när inte föräldrar finns i närheten, att prova på att röka men icke. Det är kanske ett av de steg man nu använder sig av för att det ska rökas mindre cigg på skolgårdar runtom världen- men då undrar jag ifall det är mer okej att röka joint/ta droger, bara man låter bli de fasansfulla ciggaretterna? Känns som lite dubbelmoral.

Och om man fortsätter att ha hjärnan påslagen medan man ser filmen så undrar jag vidare;

* På festen, där allt till slut spårar ur, så är det "värsta" ungdomarna kan göra att visa bröst och rumpa ( framför allt tjejerna då förstås) och hoppa från ett hustak och visa fuck you-fingret? Känns som lite brist på fantasi, om ni frågar mig.

* I det kändiskåta samhälle vi lever i, så blir naturligtvis killarna som anordnar denna megafest hjältar i slutet, ja inte ens föräldrarna till en av killarna kan egentligen gnälla på honom eftersom farsan inte "trodde han hade det i sig"... Kan man inte tänka sig att detta uppmuntrar ungdomarna som ser filmen att anordna liknande mega-partyn och bli "berömda"? Var är alla dem som påstår att det är så dåligt för ungdomar att se på våld och skräckfilm? Gäller inte samma sak sådana här filmer? Dubbelmoralens ansikte visar sig återigen, tyvärr...



       

   


Men trots detta så fanns det i alla fall någon enstaka scen som faktiskt var smårolig, men det tycker jag inte riktigt räckte och mest var det ganska tråkigt att se på medan andra festar och roar sig- det är ju som sagt många gånger roligare att vara på en fest än att sitta bredvid och bara titta på.






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards