Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av theotherside - 12 augusti 2012 03:30

Jag var medveten om att det var en chansning så gott som någon annan och jag misstänkte redan medan jag var på Hemmakväll att den här filmen skulle vara dålig, och av någon slump hade man lämpligt nog dolt Curtis 50 Cent Jacksons namn med en stor blå Outlet-lapp, men jag trodde på försäljarsnacket på filmens omslag: " An all-action adrenaline pumping thrill-ride". Kanske råder det delade meningar om vad som kan anses vara "all action adrenaline", men särskilt mycket action kan jag inte gå med om att det handlar om, utan  man saknar helt enkelt resurser och den lilla action som finns blir mest löjlig.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag är inget fan av 50 Cent, varken som musiker eller skådespelare- om man nu kan kalla det han gör i filmer för skådespeleri, så det var inte anledningen till att jag köpte filmen. Nej, det var för att jag föll för omslaget och för att det här såg ut att vara en film som funkar för mig en sen lördagskväll. Och hade den varit gjord som den borde ha varit, så hade det här varit en hygglig b-film. Men det är mycket som går fel med den här- skådespeleriet är snäppet bättre än det man får se i valfri porrfilm, men jag tror att de som skådespelar i porr anstränger sig mer än vad de inblandade gör i den här. Jag tycker inte ens den var värd de tio kronor som Hemmakväll hade mage att ta för den här skiten...



               


Det blir inte särskilt spännande att se hur det går för de inblandade och man bryr sig inte om någon av dem, dåliga actionscener ( biljakten, om man nu kan säga att det är det ens, då huvudpersonerna försöker undkomma en polis på motorcykel kan mycket väl vara den sämsta actionscen jag någonsin har sett), 50 Cent är med högst tio minuter sammanlagt och gör det inte värt att se den här och slutet kan vara bland det sämsta jag har sett då man återanvänder ett redan misslyckat skämt som man använt tidigare i filmen... Skämtet fungerade inte halvvägs in i eländet, och det fungerar om möjligt ännu sämre som avrundning på Dead man running.


Nej den här gör man allra bäst i att undvika helt och hållet.







 
  

Av theotherside - 12 augusti 2012 00:45

Ja jösses tydligen behövs det ytterligare en fortsättningen även i den här filmserien, som kändes mest intressant med den första i och med att min favorit Jason Statham fanns med men som efter den andra filmen lika gärna kunde ha fått dö i frid och aldrig mer komma åter! Men, så kan man ju inte göra numera utan man ångar på med ungefär samma sak igen ( tja vad ska en film handla om än dödsracing när filmen ju heter Death race?) och det enda som är nytt verkar vara skådisarna, brudarna och "fängelset"/platsen där biltävlingarna går av stapeln. Någon bekant som dyker upp från de tidigare filmerna då? Jodå Danny Trejo verkar ha råkat skriva på någon form av slavkontrakt och är med även i den tredje filmen...











Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards