Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av theotherside - 11 augusti 2012 23:15

Det här såg faktiskt inte så pjåkigt ut ( och är det Tomorrow when the war begun som snodde en av idéerna från originalfilmen Red Dawn?) även om jag stör mig lite över alla preatty-boys som finns med överallt. Jag saknar någon med lite mer "tyngd", men man kan inte få allt. Isabel Lucas gjorde mig i alla fall på lite bättre humör, och tydligen har jag redan sett henne utan att vara medveten om detta, som i Transformers. Där ser man... Nåja det är ännu en jävla nyinspelning, och då jag inte har sett originalet så är jag neutral till den här. Jag gillade ändå trailern och blev ganska sugen på att se denna...











Av theotherside - 11 augusti 2012 22:39

Det blev lite tyst från Keira Knightley efter att hon var färdig med Pirates of the Caribbean men det kanske beror framför allt på att hon inte har medverkat i något som jag har velat se, och nästan uteslutande har det handlat om drama/kostymfilm. Men nu verkar hon ha hittat rätt igen och ska medverka i en film som bättre passar för min smak i alla fall, och det blir tyvärr i en "reboot" med agenten Jack Ryan. Jag är inte överdrivet peppad på det här, då jag inte tycker om någon av de andra filmatiseringarna. De är fruktansvärt tråkiga, tycker jag. Och för att inte tala om böckerna de baseras på... Jösses! Tom Clancy skriver bra, men han är inte alls en författare som faller mig i smaken. Så, tveksamt om jag kollar in när filmen kommer men Knightley gör den åtminstone lite intressantare.



http://www.moviezine.se/artikel/11008-keira-knightley-klar-for-jack-ryan








 

Av theotherside - 11 augusti 2012 04:00

Ja, vad ska man säga om annat än att uppfinningsrikedomen är stor hos vissa ibland? Jag kan helt enkelt tänka mig att suga på Vader, Pinhead eller någon annan klassisk filmfigur nästa sommar, så nu hoppas jag att de här glassarna hittar hit lagom innan Beach 2013!




http://www.thatsnerdalicious.com/sugar-rush/suck-on-a-vader-pinhead-or-predator-ice-pop/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ThatsNerdalicious+%28That%27s+Nerdalicious%21%29






 



 

Av theotherside - 11 augusti 2012 03:15

Det hade varit bra att läsa på lite om Edgar Allan Poe innan man såg den här filmen, ty en hel del har man hunnit glömma sedan man sist läste om honom medan man gick gymnasiet. Men så mycket förkunskap krävs kanske ändå inte för att avnjuta den här filmen, men jag tror att det kanske hade hjälpt en aning i alla fall. Det räcker i alla fall med att känna till att Poe gav världen Korpen och Det skvallrande hjärtat, så är man nog med i den här berättelsen. Jag hade sett fram emot den här filmen, men nu i efterhand så vet jag inte riktigt om den var något att se fram emot...





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Det som var bra med The Raven var i alla fall följande inslag:

- Gotisk, dyster bild genom hela filmen. En grå miljö, skugglika figurer, groteska inslag som analys av ett människohjärta och en död råtta på gatan som dessutom var gravid.

- Bilden filmen ger av Poe, om än kanske lite orättvis, är ungefär den bild jag har haft av honom- en hetlevrad filur, som av omgivningen betraktades som en udda filur men det verkar ju vara vad många genier både före och efter Poe har fått vara med om.

- John Cusack får två tummar upp för sin prestation som Poe, fast jag hade gärna sett honom spela lite mer over the top!


Men tyvärr var det här inte så mycket skräck som det var en spännande deckargåta som skulle lösas innan speltidens slut, men det roliga med alltsammans var att mördaren använde sig av sådant Poe hade skrivit om. Således väcktes frågan hos mig huruvida författare/filmare etc verkligen ska ta på sig skulden, eller en del av skulden, om någon psykotisk person bestämmer sig för att kopiera det hen ser/läser när det handlar om att utföra te.x ett mord eller vad man nu har sett/läst. Jag tycker ju inte det, för det är inte författaren/regissören som genomför det, annat än i sin fantasi, utan det blir i så fall gärnings-hen som man ska klandra...


     

Alice Eve är verkligen bedårande men tyvärr har hon inget vettigt att göra av med rollen som den av Poe älskade kvinnan och jag hade gärna sett att hon hade betydligt mer skinn på näsan.


Nja jag vet inte men som helhet känns det lite för spekulativt om mysteriet med vad som hände med Poe under hans sista tid på jorden, och den här filmen gör ju inte anspråk på att skildra något realistiskt eller så, men för min del hade man kunnat göra något mindre spekulativt och låta denne dystre författare säga en eller två meningar om livet och döden i största allmänhet. En såhär renodlad actionfilm var inte vad jag hade förväntat mig.


Slutomdömet får bli att The Raven funkar för stunden men det är ingen film som direkt tar andan ur en eller som man kommer att minnas någon längre stund.




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards