Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av theotherside - 6 augusti 2012 23:20

Några av dem som låg bakom och som skrev manus till klassikern Motorsågsmassakern ligger bakom den här filmen, Boneboys... Och efter att ha sett den korta trailern så tycker jag att man verkar försöka att göra lite för mycket efter mallen "motorsåg och galen, eventuell, familj" för att det ska kännas riktigt bra, men det är klart man kommer att se den här... Speciellt när den tydligen är inspirerad av Jonathan Swifts klassiska satiriska text Ett anspråklöst förslag.


http://www.rysarnytt.se/nyheter/boneboys-ny-film-fran-forfattare-bakom-motorsagsmassakern/











Av theotherside - 6 augusti 2012 14:14

Man kan ju fråga sig huruvida en femte film i Scary Movie-serien verkligen är nödvändig ( var någon av dessa filmer nödvändiga överhuvudtaget, men den frågan skulle hålla världens filosofer sömnlösa i alldeles för många år så den frågan lämnas därhän) men det blir alltså en film till och då har de lyckats värva Lindsay Lohan... Jag vet inte om man ska betrakta det som ett varningstecken så gott som något att den här fortsättningen bör man sky som pesten eller om det kanske hjälper att trissa upp förväntningarna inför en film ingen går omkring och väntar på?


Charlie Sheen ska också ( kanske) vara med men det är däremot inte bekräftat ännu så vi får väl se... Känns som att c-kändisarna i alla fall vill medverka och förnedra sig i en "komedi".



http://www.svd.se/kultur/lohan-klar-for-scary-movie-5_7399846.svd






 

Av theotherside - 6 augusti 2012 13:00

Känns lite som att man upprepar sig lite för ofta men å andra sidan- filmer idag upprepar sig ju, så det blir inte konstigt i så fall att man skriver ungefär samma sak igen och igen(!).

 

Greystone Park påminner om en hel drös med liknande filmer som har kommit likt en flodvåg över oss under de senaste åren, och för att den här ska kännas speciell så räcker det inte med det vanliga försäljningstricket " BASED ON ACTUAL EVENTS". Det har vi hört förr, vi har sett det förr och jag undrar helt enkelt bara- har den här filmen något nytt att erbjuda, eller är det bara mer av sådant som vi har sett hundra gånger tidigare? Därmed inte sagt att jag inte gillade trailern, jag tycker den är tillräckligt lockande för att jag vill se filmen men jag vill faktiskt se något som åtminstone känns lite nytt och det kan ändå inte vara alltför mycket begärt?!











 

Av theotherside - 6 augusti 2012 10:40

Nu är det minsann dags för Bigfoot att granskas lite närmare i inte mindre än två kommande filmer, varvid den här är den ena av dem... Men jag misstänker starkt att man kryddar alltsammans en aning;P The Lost Coast Tapes ser väl ut att kunna vara helt okej, men känslan efter att man sett trailern är att det här har man sett förr och jag fick lite vibbar från norska Troll Hunter... Men jag tror dock att jag kommer att ta mig en titt på den här också vid något tillfälle.








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards