Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av theotherside - 3 augusti 2012 23:45

Oj här får man en snabb genomgång om vad de hittills fyra Resident Evil-filmerna handlar om, vad som är betydelsefullt att komma ihåg lagom innan premiären för den nya filmen. Vad "schysst" gjort, inte sant?;P Nåja det roligaste med att titta igenom det här var inte för min del att jag behövde påminnas om vad det här handlar om, nej utan det var att se hur pass mycket filmserien har hunnit spåra ur sedan den första filmen hade premiär. I den allra första var det nämligen betydligt mer down to earth och utspelade sig i stort sett i labratoriummiljö, vilket var perfekt för filmen. Sedan blev det bara värre och värre, och inte för att Alice och hennes vänner fick det tuffare under filmernas gång, utan att det spårade ur visuellt och effektmässigt och storyn blev allt mer urvattnad och löjlig, tyvärr. Så den nya filmen har jag inga störra förhoppningar inför, men kommer förmodligen att se den helt enkelt för att man har "sett alla andra filmer i serien". Men blir det ännu mer av samma skit som i föregående film så struntar jag nog helt enkelt i den nya. 









Av theotherside - 3 augusti 2012 23:15

Vad är det som har tagit åt gamle Bond-skådisen Roger Moore? Nu är en ny bok om James Bond på gång som han skriver, och trots att jag inte alls är något stort fan till Moores gestaltning av Bond så låter den här nya betydligt intressantare och mer läsvärd jämfört med den förra, som var mer självbiografisk. Den nya, som heter Bond on Bond, ska handla om ungefär "allt man vill veta om Bond", och jag vill gärna veta så mycket som möjligt- speciellt nyfiken är jag på Bondrullen The man with the golden gun där inte mindre än två svenskor spelade Bondbrudar- Britt Ekland och Maud Adams. Att Moore gillar Adams tror jag han redan har berättat, mer nyfiken är jag på huruvida Ekland verkligen bara spelar "dum" i filmen eller om det var hennes verkliga personlighet... Nej, nu är jag kanske bara elak. Men till saken hör ju att Ekland inte gjorde någon direkt bra Bondbrud, så det kanske bidrar till att jag inte gillar hennes insats i filmen direkt... 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15208949.ab











   

What is the truth, Mary Goodnight?



Av theotherside - 3 augusti 2012 22:21

Satan i gatan,men det här ser ju faktiskt ganska lovande ut! Cockneys vs Zombies tror jag funkar utmärkt vilken regnig söndagskväll som helst men jag hoppas att de inte enbart öser på med humorn utan har med en del roliga splattersekvenser också. Kan mycket möjligt bli en ny Tucker vs Dale, så liten pepp på den här just nu.










Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards