Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Överfullt i mobilnäten

Av theotherside - 22 juli 2012 04:00

Det kan ju rimligtvis inte komma som en överraskning för någon operatör att det är trångt i mobilnäten numera efter att fler och fler vill använda mobilen för att surfa med och inte bara att ringa. Problemet med överfyllda nät hörde vi ju redan om förra året, och utbyggnaden av näten verkar ju aldrig ge något resultat utan istället snackar man vitt och brett om hur bättre det ska bli när 4G kommer igång på allvar och när fler mobiler som stödjer 4G finns tillgängliga. Men samtidigt så har ju snål-Telia stenkoll på det här och har marknadens sämsta och snålaste tak för hur mycket man får surfa för per månad, precis som brukligt är. Snålast på det här området har Telia nämligen alltid varit, och jag är tacksam över att inte längre ha mobilt bredband från snål-Telia som har en användningförbrukning för sina tjänster som är anpassad för Agda 89 år. 

Nåja, att det tydligen är överfullt numera i 3G-nätet är ingenting som jag märker av direkt, men samtidigt är det tröttsamt att höra att det fortfarande är så trots alla de pengar som operatörerna får in och som de skulle kunna använda effektivt genom förbättring av näten och utbyggnad av 4G. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards