Alla inlägg den 21 juli 2012

Av theotherside - 21 juli 2012 22:55

Åh, welcome back Superman! Den här teasern var väldigt mycket åt det episka hållet, och det bjöds inte på någon spoiler i form av mäktiga actionscener eller vad filmen i stort kommer att handla om, vilket jag tyckte var bra. Bra var också att man inte heller fick se hur nya Superman ser ut förutom en kort, kort stund alldeles i slutet vilket gör att spänningen håller i sig ett tag till ( trots att man har sett bilder på hur nya dräkten ser ut, så vill jag ännu inte riktigt "se" hur den ser ut live). Hoppas och tror att det här blir en riktigt grym film om mannen av stål, och hittills talar väldigt mycket för att det här blir en betydligt bättre film än vad Superman returns visade sig vara... 







Av theotherside - 21 juli 2012 22:00

Det är egentligen ganska otroligt vilket material som en del konstnärer väljer att arbeta med, för när de allra flesta gör te.x akvarellmålningar och liknande "vanliga" saker så finns det sådana konstnärer såsom Hirotoshi Ito som istället jobbar med sten och skapar de mest otroligt vackra konstverken. Jag blir alltid väldigt imponerad när man lyckas hitta sådant här, och att det faktiskt går att göra någoting sådant i...sten! Otroligt, minst sagt. Undra lite över hur lång tid det egentligen tar för Ito, te.x nallen i sten måste ju ha tagit evigheter. Men bra, det blev det minsann...

 

 

 

http://www.toxel.com/inspiration/2012/07/05/stone-sculptures/

 

 

 

 

 

 

     


Av theotherside - 21 juli 2012 00:09

Jag tyckte mig se en konstig ljusreflex för en kort stund sedan och eftersom solen har försvunnit sedan länge så verkade ljusskenet en smula konstigt. Vid en närmare undersökning kom jag så småningom fram till att det förmodligen var en reflex i ett kikarsikte, och just vid den här stunden så har man en gevärspipa riktad mot skallen eller annan del av kroppen som optimerar skadorna och resulterar i en dödlig utgång. Någonstans i buskhagen smyger spionerna omkring, positionerar sig, väntar på det rätta tillfället att krama avtryckaren och ge mig nådastöten. Det ska bli intressant att snart få reda på huruvida Gud existerar eller inte.





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards