Alla inlägg den 14 juli 2012

Av theotherside - 14 juli 2012 22:25

Oh i likhet med myggen som terroriserar oss under den ljuva sommaren så kommer det en ny trailer till den kommande Batmanfilmen ungefär lika ofta... Det här är i alla fall den senaste och den som jag tycker om bäst, helt enkelt för att man tar med lite bitar från de två andra filmerna och det känns lite mer episkt av någon anledning. Och om jag hörde Batmans röst rätt i trailern, så verkar han inte tala lika överdrivet som han gjorde i The dark knight ( herrejösses, det var svårt att hålla sig för skratt när Batman skulle snacka, och jag är glad om de har tänkt om på den punkten). Ja, peppen inför den här ligger fortfarande på Mount Everest-nivå ungefär!

 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V0Y6Xx7K6oE




 

 

 







Av theotherside - 14 juli 2012 03:15

Med tanke på att Sam Raimi är en av de favoriter som jag gillar mest så hade jag sett fram emot att få se lite rörliga bilder från hans Oz-film, och nu när man har fått se så känns det mest... näääähe, inte mer än så? Alice i underlandet- feeling, mixat med lite Narnia, lite från här och där. Disney gör väl samma sak med Raimi som de gjorde med Tim Burton och håller tillbaka Evil dead-regissörens fria, kreativa sida. Så den här filmen blir nog inte så fantastisk, tyvärr... Nej min pepp inför den här filmen tvärdog faktiskt helt. 

 

 

 

 









Av theotherside - 14 juli 2012 02:41

Vilken dynga det här var, rent ut sagt. Jag tror inte ens att filmen lyckades hålla uppe mitt intresse för vad som skulle hända i ens tjugo minuter utan jag började ganska snabbt skruva på mig, titta på klockan lite för ofta och gäspa. Nej det krävs verkligen mer än det här för att man ska bli det minsta intresserad, och man hade ju kunnat börja med att göra en engagerande, tät story. Jag förstår varför Vinnie Jones återfinns i sådana här sammanhang, men jag kan inte lista ut vad Christopher Lee har i sådan här skit att göra?




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Om det var meningen att krydda handlingen med lite extra spänning med en "bitter" bödrafejd så misslyckades man totalt, det blev tyvärr inte den curry som kanske hade gjort den här filmen minnesvärd. Den här påminner som bäst om snabbproducerade filmer som gick direkt ut på VHS under 90-talet. Ingenting ser speciellt påkostat ut, och för att säga det ärligt- en av de centrala skottlossningsscenerna i den här filmen är nog bland det löjligaste jag har sett. Jag törs inte säga att den är den löjligaste, men nog hamnar den på någon av fem-i-topp-platserna åtminstone. Jösses, jag trodde inte det var möjligt att göra så dåliga actionscener längre men tydligen finns det fortfarande klåpare som inte vet hur man ska göra sådana scener. 


   


Och jag begriper verkligen inte vad en skådespelare i Lees klass har att göra i den här filmen... är han skyldig maffian pengar så han tvingas ställa upp i sådant här, där hans klass och talang är fullkomligt bortkastat? Gjorde han en tjänst till en vän, kanske han är polare med regissören till eländet? Någon bakomliggande orsak, förutom att han tyckte manuset var "fantastiskt" vilket jag inte kan tro att han tyckte, måste det ju finnas...

Vinnie Jones är i alla fall rätt man i rätt film, men han är vansinnigt felcastad som snut ( då man vanligtvis ser han som en hantlangare eller huvudskurk) och han har ingen riktigt minnesvärd scen heller så det är inte värt att se den här för hans skull. Det är nu officiellt att Jones mestadels medverkar i skitfilmer numera, tyvärr. 


Nej The Heavy var verkligen fruktansvärt dålig och jag ska göra mitt bästa för att glömma bort den snabbt, vilket inte lär bli något större problem. 







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards