Alla inlägg den 3 juli 2012

Av theotherside - 3 juli 2012 23:45

Ja, jag vet inte vad jag ska säga egentligen? Axed lät betydligt bättre än vad den var på förhand och jag blev lite lurad av en av beskrivningarna av filmens handling för det lät som att det skulle handla om en parodi alternativt lite "sjuk humor" inbakat i en skräckis, men man får varken bu eller bä och man undrar mest av allt när eftertexterna började rulla- hur fan gjorde man för att få slutgöra eländet?





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Axed var varken rolig, spännande, tänkvärd eller mycket till skräck och den tog aldrig riktigt fart heller. Om man söker efter en riktigt skön film med både humor och gore så ska man inte slösa bort sin tid med den här, utan hellre ta sig en titt på Tucker vs Dale, och jag trodde innan jag började se Axed att den var gjord på ett liknande sätt men icke. Skådespeleriet firar inga som helst triumfer utan de flesta håller sig inte ens över b-filmsträsknivå, om de ens är bättre än vad många porrskådespelare är vet jag faktiskt inte för de spelar så uselt så man märker liksom ingen skillnad mot c-vs b-skådisar. Det riktigt känns  hur ingen av de inblandade anstränger sig alls, nästan.

Ett litet, litet minimalt plus för att filmen tar avstamp i finanskrisen och att den faktiskt drabbar människor på olika sätt och att en del verkligen inte kan förstå varför just de fick sparken när företagen måste dra åt svångremmen, trots att personen som blir sparkad har lagt ned hela sin själ i företaget och alltid levererat precis på klockslaget. Man hade faktiskt kunnat göra något "tänkvärt" av det hela, men naturligtvis misslyckas man med det. 




     



Slutet på filmen är kanske det enda som kan sägas vara en parodi, för det håller på i evigheter... Eller så känns det i alla fall, det är som att det aldrig vill ta slut och det är som att Axed aldrig riktigt vill komma fram till det slut som nog de allra flesta har räknat ut redan innan man får se det. Man sitter mest och suckar och himlar med ögonen och utstöter " men herregud, är det inte slut snart" och man blir nästan otålig och vill snabbspola fram till det förutsägbara slutet för att få slut på eländet någon gång.


Nej, Axed rekommenderas inte alls, till någon alls. Undvik den helt kort och gott! 









 

Av theotherside - 3 juli 2012 21:36

Den här filmen hette från början One shot men har nu bytt namn till Jack Reacher kort och gott, och det är kanske lika bra så man inte går miste om de böcker som figuren baseras på som är skrivna av Lee Child. Jag har många gånger funderat på att läsa någon av hans böcker men det har inte blivit av ännu tyvärr, men efter att ha sett den här hyggliga trailern så är jag sugen på att se filmen men desto mer på att läsa böckerna! Nåja får se i vilken ordning det blir för mig, filmen eller boken/böckerna först. Den här måste man nog i alla fall ta sig en titt på...



















 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards