Alla inlägg under juni 2012

Av theotherside - 21 juni 2012 23:30

Ojoj, redan de här första trailern till filmatiseringen av spelet Soldiers of Fortune ser ju ärligt talat riktigt bedrövlig ut... Det ser mer ut som en film som parodiserar andra stora actionfilmer, och på något vis lyckades den kännas B. Jag vet inte riktigt vad det var men skådespelarinsatserna verkar inte vara särskilt märkvärdiga här, och actionscenerna ser riktigt tråkiga ut. Ja, jag vet inte ens knappt vad handlingen går ut på och det kunde inte ha varit mer oengagerande. Usch, en kommande flopp om inte nästa trailer är lite mer övertygande. Inte ens Christian Slater borde ställa upp i den här för kaffepengar, det enda som kan bli lite intressant är väl Sean Bean. 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=0Fjt41XxUP8&feature=relmfu










 

Av theotherside - 21 juni 2012 22:45

Ojdå, har sett en trailer för den här filmen tidigare men då väcktes inte min nyfikenhet alls och eftersom den har en så löjlig titel trodde jag det handlade om enbart ännu en tråkig, sockersöt romantisk komedi. Men efter att ha sett red band trailern så omvärderar jag detta en aning, och den här trailern var ju faktiskt rolig. Ja, nästan djävligt rolig till och med. The Babymakers förtjänar definitivt en chans, åtminstone... 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=LG43Nu9806g&feature=relmfu









 

Av theotherside - 21 juni 2012 22:15

Man tar sig ibland för pannan och häpnar för hur man bedömar "säkerhetshot" på flygplan numera. Visst kan man ju säga att skälet till varför man har rigorösa, ibland integritetskränkande, säkerhetsåtgärder och kontroller numera men man måste nog börja fundera över om man inte börjar lämna logiken bakom sig. En kvinna ville flyga från Las Vegas till New York med ett av de större flygbolagen i USA men nekades eftersom hennes urringning utgjorde ett säkerhetshot (!). Kvinnan kom sig iväg från LA i alla fall, och kommentaren hon fäller om alltsammans är klockren samtidigt som jag i alla fall började fundera över varför alltsammans inträffade... Varför tyckte personalen att urringningen var ett hot från första början? Om en man kliver ombord och har ett stort paket innanför byxorna ( av naturliga orsaker ska väl tilläggas), betraktas även han som ett säkerhetshot i så fall? 

Ett skäl åtminstone till att se den här nya verklighetssåpan, för att se med egna ögon när den här situationen visas. Och återigen så kan man väl fundera lite över vad som anses som säkerhetshot och vad som faktiskt är det...



http://www.dn.se/resor/urringning-sags-som-en-sakerhetsrisk








 

Säkerhetsrisk? Jolie har förövrigt ingenting med det här att göra. 

Av theotherside - 21 juni 2012 21:45

Hmm undrar lite över hur många gånger jag har skrivit om den här filmen egentligen? Hög tid att snart se det färdiga resultatet och få skriva vad man tycker om själva filmen. Den här "ultimata" trailern är i alla fall löjligt läcker, alltifrån Lincolns tal om att han hoppas att han blir ihågkommen som hunter först och främst till lite häftiga scener gör ju att man inte kan låta bli att vara lite nyfiken på hur filmen kommer vara. Förhoppningsvis ska den väl vara godkänd åtminstone, men jag har mina tvivel med tanke på vem regissören till den här är och det han har gjort tidigare... 



http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_72344&src_vid=0Fjt41XxUP8&v=DAM3zHvNYmo&feature=iv







 

Av theotherside - 21 juni 2012 21:17

Hmm får lite motstridiga känslor inför den här filmen efter att man sett trailern, men det kanske beror på att regissören till den här också har gjort Farväl min konkubin ( om den nu hette det på svenska, det vet jag inte)! Egentligen spelar det ingen roll vilken film Chen Kaige gjort tidigare, för den här nya ser ganska lovande ut med härliga "storslagna stridsscener"-vibbar, men jag vet inte om jag kommer att se den. Får lägga denna till "kanske"-facket och så kan det helt enkelt hända att man tar sig en titt på Sacrifice... 




http://www.youtube.com/watch?v=YmbirnR32zE








 

Av theotherside - 21 juni 2012 02:21

Och ett herrans liv kommer det förmodligen att bli då det är regissören Paul Verhoeven som ska göra den och att han har planerat att göra en sådan här film i en herrans massa år. Om han nu är lika bra och provoaktiv som han var en gång i tiden innan han började sälja ut sina bästa filmer för meningslösa remakes ( jag har inte förlåtit honom för att han tillåter att de våldtar Robocop, det förlåter jag aldrig någonsin någon av de inblandade för) men om han nu gör den film han verkligen vill göra om Jesus som människa och politiker snarare än någon som utför mirakel utan att få filmbolagen efter sig, ja då kan det här möjligen bli en av de intressantaste filmerna om Jesus på jävligt länge. Men samtidigt får man vara lite avhållsam, som det ser ut numera är det inte så jäkla lätt att göra det man vill göra, tyvärr. Men om någon ska fixa det så borde det vara Verhoeven! Ser redan nu fram emot det oväsen han förhoppningsvis ska riva upp när det blir mer material angående filmen. 




http://www.moviezine.se/artikel/10574-paul-verhoeven-tar-jesus-till-bioduken










 

Av theotherside - 21 juni 2012 00:45

Nu när man ändå håller på och rebootar och remak:ar hela filmhistorien var det väl bara en fråga om tid innan beskedet skulle komma att även Barbarella ska få en ny chans att förtrolla en ny publik! Jag såg filmen Barbarella från 1968 med Jane Fonda i huvudrollen en gång när den visades på någon av TV1000-kanalerna och jag förstod inte mycket av den... De som gjorde den måste ha varit höga på någonting (!) och filmen var en enda salig blandning av naket, krulliga frisyrer och udda scenografi och jag tänker aldrig mer se om skiten! Jag begriper inte ens varför den anses som något "kultigt", men så är jag ju inget SF-fan alls så jag begriper kanske inte filmens storhet. Nåja...

Ingenting säger ju att inte regissören Winding Refn kan göra något bättre med figuren, och då jag inte har sett tokhyllade Drive som Refn nyligen gjorde så kan jag varken säga bu eller bä om honom, så det är inte annat att göra än att önska honom lycka till och hoppas på att den nya Barbarella blir någonting värt att titta på. 

 

 

 

 

http://www.svd.se/kultur/winding-refn-gor-barbarella-for-tv_7293127.svd

 

Trailern till filmen bör ses som en varning att inte alls se den...

http://www.youtube.com/watch?v=0Xo6FaypcpY












 

Av theotherside - 21 juni 2012 00:15

Holy smoked, den här filmen har jag inte haft på radarn förrän nu men efter att ha sett den här löjligt delikata trailern för Z-108 så gör jag vågen och kan knappt sluta att studsa upp och ned. Har "bara" sett om den här senaste trailern fem gånger redan, och kollar igenom de andra trailers som också finns för den här filmen och man kan bara konstatera att det här ser ut att vara helt och hållet i min smak ( speciellt formandet av SOS med hjälp av människokroppar, klockrent). Ja, det är ingen underdrift att säga att jag kommer att se den här filmen så fort det finns möjlighet att se den. 



http://www.youtube.com/watch?v=zfiX1Z2IxCI








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards