Alla inlägg den 28 juni 2012

Av theotherside - 28 juni 2012 04:00

Den här finns ju tydligen redan att köpa, i alla fall i USA, så min fråga är rätt och slätt- när i helvete kan vi köpa den här i Sverige? Dear God No ser ut att vara helt i min smak och jag vill se den nu, nu, nu....

 

 

 

 

http://deargodnomovie.com/














 

Av theotherside - 28 juni 2012 03:00

Såhär i efterhand känns det väldigt billigt att man försöker sälja in den här filmen med "Från producenterna av Halloween och Motorsågsmassakern" ( och jag antar att ingen av filmerna egentligen vill ha någon sammankoppling till den här), men det fungerade ju för mig och jag blev lite nyfiken på det här men jag utfärdar härmed en varning till alla andra som tänker i samma banor- se för fan inte den här jävla skiten! Så, nu har jag gjort mitt och varnat andra för att se det här.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





The violent kind börjar förvissa ganska okej, man får sköna känslor från både Grindhouse-filmer och billiga 80-talsskräckfilmer, karaktärerna introduceras och den som jag åtminstone tyckte om direkt var den försiktige Cody som inte direkt verkade höra hemma i gänget som han var tillsammans med men jag föll också ganska snabbt för Shade som är otroligt sexig och som samtidigt inte är någon liten oblyg blondin direkt. Sådant gillas alltid! Men sedan blev det bara sämre, för man får ingen direkt förklaring till någonting och blod-och gore-biten är alldeles för litet och man är inte tillräckligt intresserad för att bry sig om handlingen direkt. Och jag undrar lite såhär i efterhand, varför var man så noga med att ha med hyggligt välutmejslade karaktärer när det senare inte betyder någoting alls?



       

Ohhh farliga gänget... Men vilka de är får vi aldrig reda på mer än att gissa oss till att de tydligen är "försvunna" personer.


   

Oh, snygga, sexiga, farliga Shade ( Taylor Cole).



Men jag gillar faktiskt slutet lite... Inte det att man försöker göra en smartare film än vad det är, utan mer för att de "goda" inte direkt vinner. Det visar sig tillsut vilka som har varit på jorden och varför de egentligen visar tecken på att vara mer vampyrer än människor, och mänsklighetens sista stund är tydligen inne, och det är kört för oss. >Jag gillar verkligen filmer som inte slutar lyckligt, synd bara att den här filmen som har ett sådant slut inte var bättre och börjar spåra ur så fort de verkliga skurkarna dyker upp! Herregud vad huvudskurken spelar över... Det är rentav smärtsamt att se.


Nej, gör er själva en tjänst och undvik den här filmen!







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards