Alla inlägg den 17 juni 2012

Av theotherside - 17 juni 2012 02:45

Jag har vetat om det tidigare men nu bekräftas det återigen att betygsättningen på imdb.com inte är mycket att lita på då den här filmen har ett betyg på så mycket som 7.0 Hur i hela jävla helvete har den kunnat få så mycket och hur tänker de som tydligen har gett Goon så höga poäng? Herregud. Låt mig också säga direkt, att den här filmen är inte underhållande eller rolig för någon som är över tolvårsstrecket. Jag är tveksam till om den överhuvudtaget kan kallas för komedi ens en gång.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag har ingen aning om vem Seann William Scott har som agent, men efter American Pie har denne agent i alla fall gjort bort sig åtskilliga gånger och jag hoppas att för Scotts välmående att han snarast ser till att byta och att han börjar fundera över vilka filmer han ska göra i fortsättningen. Jag menar, hur länge till kan han medverka i filmer där hans namn figuerar som omslagsnamn så publiken ska tänka "hey, det är ju den där Stifler från American Pie, där var han ju rolig och då måste han vara rolig även i den här filmen ju". Vilket han inte alls är, utan här bevisas det återigen vilken bristande skådespelartalang han har, tyvärr. Snart är han en föredetting som hockeyspelarna i den här filmen, men fast inom skådespelarbranschen. 



       




Kärleksstoryn mellan Scotts karaktär och Eva måste ju bara vara påhittad av en sjuåring... Raggningsreplikerna låter ungefär såhär: " Jag gillar ditt namn. Eva är fint. Jag gillar ditt namn. Du har ett vackert namn och ett vackert ansikte". Allvarligt, jag vet inte ens om en sjuåring faller för det, för de har nog mer hjärna än vad karaktären Eva verkar ha. Låt vara att hon tänder på hockeyspelare och enligt egen utsago är för det mesta kåt och strular runt, men någon måtta på fjanteriet måste det väl ändå finnas?


Att dessutom det mesta av den så kallade humorn som ska finnas med i den här komedin utgår ifrån att alla deltagare håller på och skriker "fitta" och andra könsord till varandra, plus att man hela tiden återanvänder gayskämt och hur man knullar varandra i allehanda ställningar, ja jag har svårt att förstå att det skulle vara humor. Och nej det är fan inte humor, heller. De borde ha kollat i en uppslagsbok innan de skrev manus vad humor egentligen är innan filmen spelades in. Och att man dessutom har någon form av sensmoral om att en buse ska få rejält med spö av en annan hårding, ja det köper jag inte och jag hoppas att inte heller de yngre som tyvärr kommer att se den här skiten köper det heller.





    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards