Alla inlägg den 15 juni 2012

Av theotherside - 15 juni 2012 23:11

Huruvida regissören Cornish, som ligger bakom Attack the block, är rätt man för uppgiften att föra Snow Crash till vita duken återstår att se men jag minns att jag inte gav hans första debutfilm särskilt mycket positivt men vem vet, han kanske egentligen fungerar bättre den här gången? Jag tillhör inte den stora fanskaran av så kallad "cyberpunk"-blöcker, men svd.se hade vänligheten att i all korthet berätta om vad i alla fall boken handlar om och jag tycker det lät intressant så jag tror jag får gå och leta efter den på biblioteket någon dag framöver så har man något att plöja igenom i sommar. 




http://www.svd.se/kultur/cornish-filmatiserar-sci-fi-roman_7280833.svd









 

Av theotherside - 15 juni 2012 13:41

Tja, jag förväntade mig någon sådan här krönika snart i och med fotbolls-em och här kom den, konstigt nog inte på någon "viktigare" plats än i TV-guiden men den får säkert finnas med på centralare plats i ett annat sammanhang också. Nu tycker man alltså att Daniel Nannskog får prata alldeles för mycket i SVT:s studio inför och under matcherna i EM, medan stackars Johanna Frändén knappt får en syl i vädret. Botemedel? Ja, om inte programledaren Andre Pops förstår att erkänna hennes kunskaper och ger henne ordet oftare, varför inte bara göra som en man skulle ha gjort och ta ordet helt enkelt? Det behöver inte vara svårare än så ju! Eller måste hon sitta snällt och vänta på att få ordet? Vem vet det kanske till och med står inskrivet i kontraktet att hon talar enbart när Pops ger henne ordet, annars ska hon sitta tyst? Nej så tror jag inte är fallet. Men tydligen ska det råda millimeterrättvisa på det här området. Kanske vi ska ha lite kovtering också, när vi ändå är i farten? Bort, bort, bort med Pops, bort, bort, bort med Nannskog osv. Medan det i andra sammanhang finns program där män knappt får komma till tals, så är det ju jättebra att man nu har utrett sakernas tillstånd här... 



http://tvguide.aftonbladet.se/tabla/article14982106.ab











640 hisnande sekunder får Nannskog prata, jämfört med Frändén...


bara fick prata i 300 sekunder. Fram med linjal och tidtagarur från och med nu så det blir rättvist, kanske tjugo sekunder var kan vara något?   

Av theotherside - 15 juni 2012 09:00

Ja så har den då kommit den hett efterlängtade (?) trailern till den femte installationen av Resident Evil, och man kan lugnt konstatera att man ju känner igen sig- fult animerade monster, Alice som blivit manipulerad av ett stort, elakt företag, Alice i olika figurnära kreationer som sparkar och kickar ass och en massa överflöd av specialeffekter... Ungefär som alla de tidigare filmerna med andra ord men varför förändra ett koncept som tydligen fungerar? Frågan är hur jävla länge till det ska fungera egentligen? Tröttnar folk aldrig på att se i princip samma sak i film efter film efter film efter film efter film efter film efter film... Tror jag ignorerar den här, den är inte intresseväckande alls och ser ut att enbart vara en trist fortsättning på förra filmen ( som hade ett öppet slut, så inte så konstigt att den här är en direkt fortsättning) och jag tror inte heller att man går miste om någonting alls och någon överraskning lär inte finnas heller som motiverar att man slösar bort tiden med det här längre.

Ett litet plus får filmserien i alla fall för en riktig kick ass-hjältinna med Milla Jovovich i spetsen, verkligen inget våp och i alla fall hyggligt trovärdig som tuffing!



http://www.youtube.com/watch?v=x9SsMdvJ3k0












 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards