Alla inlägg den 6 juni 2012

Av theotherside - 6 juni 2012 23:00

Hmm kan det vara möjligt att Disney börjar få till bra datoranimerade filmer utan draghjälp från mästarna på Pixar? Ja, Wreck-it Ralp ser faktiskt ut att bli helt okej, även om det finns en del saker som jag inte direkt faller för direkt men som helhet ser det här betydligt bättre ut jämfört med Tangled eller... Gud hjälpe oss, Little chicken! 





http://www.youtube.com/watch?v=SfjEwDQI4JA












 

Av theotherside - 6 juni 2012 22:35

Nu börjar premiären för The Amazing Spider Man närma sig och då öser man på med nya släpp av allehanda klipp, men jag kan tycka att det börjar bli för mycket numera- man släpper det ena efter det andra för att öka intresset förstås, men samtidigt- vill man verkligen se hur mycket som helst, utan att faktiskt se filmen? Jag tycker att det räcker gott och väl med en, två ja till och med tre trailers där nya bilder varieras en aning, men att släppa regelrätta klipp såsom här, det tycker jag man ska sluta upp med. Jag vill se det nya när jag går och ser själva filmen, jag vill inte på förhand veta nästan allt som händer i filmen innan jag ser den. Men det är klart, det är upp till var och en och jag var ju dum nog och kollade på det här klippet också men från och med nu tänker jag inte se fler klipp från The Amazing Spider Man...




http://www.youtube.com/watch?v=i9eJqYkhsk4













 

Av theotherside - 6 juni 2012 15:00

Ja, en liten lågoddsare kanske men det är ju skönt att ibland bryta trenden med att man nästan uteslutande ser amerikanska zombiefilmer så här är det en Chilean-horror som blandar och tar lite och den ska inte enbart vara skräck utan också bland annat lite fantasy. Har inte sett regissörens tidigare film, men jag gillar den här teasern i alla fall så man får försöka hålla koll på Perfidy, om inte annat just för att se något inom skräck/zombie från ett annat land... 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yXel3B2l8FI










 

Av theotherside - 6 juni 2012 14:05

Ja, är man en av årets mest emotsedda filmer och rullar på för fullt på biografer runtom i landet och i världen så är det klart att man ska få en tecknad trailer som gärdde på moset;P Men den här är riktigt bra faktiskt, och jag gillade den, ja nästan mer än vad jag gillar den riktiga trailern! 




http://www.youtube.com/watch?v=KIgNinx_G_U











   

Av theotherside - 6 juni 2012 02:15

Heliga Moses, tydligen vandrar det fortfarande omkring goda människor på vår jord och i den här filmen har den gode mannen tagit sig formen av en ärrad, långhårig och skäggig Danny Trejo- som faktiskt, till skillnad från Machete, bär upp huvudrollen riktigt bra som Bad Ass! Det trodde jag inte på förhand, nej. Filmen i övrigt var... inte så badass tyvärr, utan snarare mer åt det komiska hållet vilket jag i och för sig uppskattade men jag hade nog ändå hellre velat se en lite mörkare film. Nåja, man kan inte få allt och den här är en tillräckligt god karamall för stunden i alla fall.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Lite tjatigt med ännu en Vietnam-veteran som använder sig av sina gamla skills för att slå tillbaka mot bovarna och för att hämnas en kompis död, men här blir det inte a la Rambo så det blir inte fullt lika allvarligt tack och lov. Danny trejo klarar av huvudrollen riktigt bra här, och kan man tänka sig- man får se karln gråta två gånger till och med. Den här hedersknyffeln är verkligen pure American hero ut i fingerspetsarna, och alltsammans börjar med att han försvarar en äldre man på en buss när två ligister lever rövare och inte nog med det- helt utan någonting alls hjälper han en gammal tant att få in matkassorna i bilen och av bara farten räddar han sin kvinnliga granne från hennes buse till man och blir till på köpet förälskad i kvinnan. Ja, det är inte nog med gulligullandet nej, för i vissa scener har Frank Vega bara sin hund som sällskap så man ska förstå hur ensam han egentligen är innan allt gullande kommer in i bilden. 



       



MEN- jag klagar inte ( eller ja, jag klagar kanske lite då), för det är trevligt att se en schysst man som av omständigheter han inte riktigt rår för blir en slags hjälte. Det enda jag saknar är Ron Perlman som är med försvinnande lite, ja egentligen är han enbart med i en enda längre scen och sedan ser man inte röken av honom. Trist, tycker jag.   

Och en gång för mycket drar man skämtet om att Danny Trejo är gammal, och tre gånger för mycket drar man skämtet om att han inte vet vad ett usb-minne är men annars är det en helt okej, humoristiskt stråk som genomsyrar i stort sett hela filmen men som bara avbryts då och då med att Frank ger skurkar en omgång de sent ska glömma. 


Helt okej är Bad Ass, men som sagt, titeln ljuger lite. Så mycket Bad Ass är nämligen inte Danny Trejo här. På gott och ont!






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards