Alla inlägg under maj 2012

Av theotherside - 18 maj 2012 00:06

Ja, jag är inte så bevandrad inom modevärlden och jag har inte hört talas om det här bolaget tidigare, och jag misstänker att det inte heller finns i Sverige men det var i alla fall Aftonbladet som i programmet Oj vilken vecka som gjorde mig nyfiken på vad det här handlade om. Reklaminslaget handlar om, tror jag, att Bar Refaeli ska försöka sälja underkläder till män, och på vilket sätt gör man det bäst på? Naturligtvis genom att hon inte har en enda tråd på kroppen i vissa scener... Visserligen har jag ingenting emot att se det, den här modellen är ju helt fantastiskt vacker, men ingenting i reklamen får mig att associera till underkläder, speciellt inte underkläder-som är till för "mig"... Det här var helt enkelt misslyckat helt igenom, men som tur är så kommer den här i alla fall inte att visas i Sverige ( inte enbart för att modebolaget inte finns här, utan framför allt för sitt innehåll som aldrig hade blivit godkänt i det här landet). 







http://www.youtube.com/watch?v=WnArX7ThiLI&feature=related















 

Av theotherside - 17 maj 2012 00:15

Åhjösses vad man sitter och småönskade att man hade befunnit sig i Cannes under pågående Cannesfestival, eller ska man kanske säga Sacha Baron Cohen-festivalen istället? Nej, Cannes handlar det ju om trots allt, festivalen som i vanlig ordning blivit kritiserad för att inte ha med några filmer som är regisserad av kvinnor och här kan man dessutom se The Dictator skoja till det med Elisabeth Canalis och som grädde på moset finns det dessutom ett klipp där Cohen är och shoppar ridandes på sin kamel... Ja jösses, sådan här humor hade inte blivit långvarig i Sverige minsann! 




http://www.moviezine.se/artikel/10301-sacha-baron-cohen-livar-upp-cannes










 

Av theotherside - 16 maj 2012 23:42

Hmmm jag är ganska tveksam till den här filmen som verkar ha tonvikten på lättsam, trevlig humoristisk romcom och den verkar ju inte heller ha med speciellt mycket "våldsamheter" om man inte räknar att köra över hastighetsbegränsninganra som våldsamt, så jag antar att för min del kommer det inte att finnas så mycket annat än Kristen Bell att uppskatta under tittandet... Men det kan vara tillräckligt stimulernade för studen men kräkåse medtages för säkerhets skull eftersom det ser ut att se lovande ut på sockerslisk-fronten i Hit and Run... 



http://www.youtube.com/watch?v=9FyKg1w23Rc










 

Av theotherside - 16 maj 2012 23:11

Jaha här sitter man som en annan kung och mumsar på snuspåsar från mitt nya favoritmärke grovsnus portion. Det är konstigt nog väldigt enkelt att bli beroende av den här produkten. Det är långledigt dessutom så en och annan öl slinker ned också, ska det va så ska det vara ordentligt minsann! Men så, det oönskade resultatet från snuset är att det bränner som fan ibland i överläppen och i tandköttet upptill, och jag vet inte vad det beror på men ibland känner man av det extra mycket. Det resulterar i att det inte blir speciellt gott att han en snuskudde under läppen, men som tur är finns det vissa knep att tillgå för att göra det uthärdligt, bland annat genom att dricka öl som gör snuset mjukare på något sätt. Frågan är däremot vad tandläkaren skulle ha att säga om det här tilltaget, men det får bli en (mycket) senare fråga... 







 

Av theotherside - 15 maj 2012 23:19

Ja, det var på tiden att det kom en officiell trailer till Bait för till skillnad från Promethus som verkar vilja visa upp hela filmen innan den ens haft premiär så har man inte fått se så mycket från Bait 3D, men å andra sidan så ser det sisådär ut bara... Jag slår vad om att hunden som ska simma över till en säker plats i trailern överlever, och den där blondinen som beklagar sig över att hennes jättedyra skor ska användas för att föra henne och, antagligen, pojkvännen till säkerhet är klyschor så det skriker om det. Men den här filmen kan ju ändå trots allt visa sig vara hyfsad underhållning för stunden i alla fall. 







http://www.youtube.com/watch?v=2D-CkMCDbys









 

Av theotherside - 15 maj 2012 16:20

Ibland är det ju bara att konstatera att människans uppfinningsrikedom känner inga gränser och kan ibland vara smått otrolig. I och för sig är den här "GPS-konsten" inte det mest fantastiska jag någonsin har sett, men nog är det uppfinningsrikt så det förslår i alla fall. Det är lite tråkigt däremot att man får se så lite konstverk som skapats med GPS, men om man googlar på det hittar man garanterat fler exemplen...







 

Av theotherside - 15 maj 2012 12:55

Oj, man hajade till direkt och trodde att man hade skrivit fel adress när svt.se kom upp på skärmen och ingenting var sig riktigt likt. Det är kanske alldeles för tidigt att uttala sig huruvida man tycker om den nya stilen eller inte, men mitt första intryck är att det numera påminner om "alla andra" sidor, i mångt och mycket. Min första tanke är att svt.se påminner en hel del om Metro, även om svt har det lite mer avskalat. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, men det här hade kunnat bli betydligt värre så det får bli "avvaktande okej" ett tag... Men sen gissar jag på att man inte kommer att göra någon förändring av själva innehållet, det allra mesta är fortfarande vinklat och det märks om inte annat i SVD:s artikel i ämnet om ett kommande webb-exklusivt program där ett av dem kommer att handla om två tjejer som ska få självkänsla... Suck. 



http://www.svd.se/kultur/svt-satsar-pa-webb-tv-med-ny-teknik_7197950.svd












 

Av theotherside - 15 maj 2012 02:00

Det här ser ju faktiskt inte så dåligt ut, även om man kan ha lite synpunkter på de specialeffekter som syns i trailern, framför allt vissa scener med ubåten ser inte alldeles realistiska ut! Men jag tror ändå på denna, framför allt på grund av att Ed Harris och David Duchovny förgyller rollistan! En film att hålla utkik efter, helt klart. 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tVYZY2Ly910











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards