Alla inlägg under maj 2012

Av theotherside - 24 maj 2012 12:15

Ja jag har inte "vågat" se den här korta teasern inför kommande James Bond-filmen Skyfall förrän nu, mest på grund av oro för att det inte ska leva upp till mina förväntningar. Men fan, det gör det fortfarande och jag är i högsta grad jävligt sugen på att se Bonds nya äventyr som har beskrivits på förhand som kanske den bästa Bond-filmen någonsin. Jag hoppas och ber om att det kommer att stämma, men än så länge så ser det jäkla lovande ut!








http://www.youtube.com/watch?v=24mTIE4D9JM














 

Av theotherside - 24 maj 2012 10:15

Ja om man ska tro på Aftonbladet, men kanske framför allt på metrologer som man borde ifrågasätta allt som oftast, så ska det i alla fall bli 25 grader varmt från och med imorgon- även för oss här i det kalla, ruskiga norden även känt som Norrland;P Innan jag tror på det så vill jag uppleva det. Maj har varit förhållandevis kallt, men samtidigt viskas det häromkring om att det är bra om maj inte är alltför varm eftersom det borgar för en betydligt varmare juni-juli. Vilket som än blir det rätta, nu tycker jag banne mig att värmen kan komma på allvar, nu!









http://www.aftonbladet.se/vader/article14868227.ab













 

Av theotherside - 24 maj 2012 00:45

Man börjar ju fundera över om den här filmen verkligen är gjord 2012, eller kanske snarare under 2011, för nuförtiden kan man ju inte göra bra film. Men jag tror inte att man har suttit och hållit på den här karamellen sedan, tja säg slutet av 80-talet så jag får böja mig likt grässtråna för vinden och konstatera att jadå, man kan ju- om man så vill- fortfarande göra bra och underhållande film. Men med det sagt, att jag gillar allt med den. Åhnej, lite kritisk måste man alltid vara, i alla lägen.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Sam Worthington har väl aldrig direkt varit en skådespelare som fallit mig i smaken, trots att han har medverkat i en hel del sevärda filmer och jag kan inte heller direkt påstå att jag har blivit frälst efter att ha sett den här filmen- men han gör ju ingen dålig insats, inte alls. Däremot blir det kanske lite väl tjatigt stundtals eftersom han inte har så mycket att göra här- stå och se orolig ut, se lite arg ut. Thats it, i det stora hela. 

Nej den jag hade svårast för här var Elizabeth Banks... Jag vet inte vari det svåra låg egentligen, utan jag har nog helt enkelt problem med hela rollfiguren som ska vara någon blandning av tuff, alkholiserad snut a la manligt maner men det blir inte direk trovärdigt. Dessutom är hon blond, och det har jag än svårare att kunna ta riktigt på allvar. Ja jösses det är inte bra med fördomar ibland. 







 





Och slutligen, Ed Harris hade enligt mig fått vara ännu sliskigare och spela ut hela sitt register för han blir tyvärr aldrig riktigt underhållande.



Men, nu blir det roligare eftersom Man on a Ledge är jäkla underhållande för stunden och man hålls i ovisshet om vad alltsammans går ut på fram till slutet. Jag vet inte heller om jag köper slutet som blev nästan lite för lyckligt, bland annat stunden då en av de som hejar på "hopparen" rycker in till hans hjälp- det kändes lite mycket som ett happy happy ends a la film.

Mycket bra, och mycket spännande, men samtidigt tror jag filmen är ungefär som ett riktigt gott skrovmål; man njuter för stunden av den goda hamburgaren och av dess innehåll men om någon frågar en vecka senare om skrovmålet så kan man inte riktigt erinra sig alla smakupplevelser eller vad hamburgaren hade för innehåll- man minns bara att det smakade gott och att det gjorde en mätt och belåten. Ungefär på sådant sätt sammanfattar jag den här filmen; jäkligt underhållande och rolig att titta på medan den pågår men den lämnar nog inga djupa avtryck hos mig. Men ibland krävs det inte så mycket mer än just så...  








 

   

Av theotherside - 23 maj 2012 23:45

Nja, det här var inte riktigt så bra som jag i och för sig inte hade väntat mig heller men nog trodde jag att Gone skulle vara lite mer givande och intressant än vad den visade sig vara. Men man kan ju inte få rätt alla gånger, och ibland går man på sådana här stolpskott också. För vad det kan vara värt för andra som funderar på att se den här- den är inte värd att ses på grund av Amanda Seyfried, som var den stora anledningen till att jag såg det här. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Tyvärr kan inte ens Amanda Seyfried och hennes stora rådjursögon rädda henne den här gången, och jag börjar fundera på om jag faktiskt har tyckt att hon har varit bra i någon film jag hittills har sett henne i... Och svaret blir tyvärr, nej det har jag nog inte. Hon funkade i och för sig som farligt lockande femme fatale i Chloe, men i övrigt övertygar hon inte det minsta och speciellt inte här där hon spelar en mer karaktärsdriven figur som mest av allt ser lite lagom förvirrad, rädd och gråtfärdig ut omvartannat. Icke så trovärdigt, tyvärr. Flickan som alltid har haft det så enkelt för sig och som aldrig behövt tänka på vad andra tycker om henne gör inget trovärdigt intryck som  en kvinna under press. Och dessutom, och detta irriterar mig under hela filmen, så tar hon sig rätten att vifta med pistolen inför varje man hon möter och dessutom bruka självförsvar direkt bara för att en man ( som visar sig vara en vaktmästare) tar med sin hand på hennes axel... Vafan, bara för att en jävel varit elak mot henne så har hon den självklara rätten att springa omkring och vifta med en pistol och använda sig av våld? Men det är klart, alla män är ju misstänkta, våldsutövande idioter så why not. Bara en tidsfråga innan varje kvinna i Sverige har den självklara rätten att i feminismens namn ha en pistol i handväskan, för alla män är djur som vi har fått höra...








Nej, Gone är verkligen inte sevärd, Seyfried är riktigt pinsamt enahanda och tråkig och jag brydde mig inte om upplösningen överhuvudtaget, rentav hoppades jag att det skulle visa sig att hon var galen.  Och för framtida filmers skull, snälla ge inte Seyfried en ledande huvudroll... Hon gör sig bättre i små portioner där hennes ganska entoniga, för att inte säga dåliga, skådespeleri gör sig mindre irriterande. 









 

Av theotherside - 23 maj 2012 23:08

Men herregud- en spontan tanke som slog mig efter att jag hade läst artikeln var: redan? Vill de utröna huruvida snömannen och andra sägensomspunna varelser existerar eller inte genom att de som säger sig ha bevis för dessa varelsers existens ska skicka in "bevis" för att man ska kunna köra en dna-analys... Varför har de väntat såhär länge på att uppmana till detta?

Sedan kan jag också tycka att det finns rum för lite mystik fortfarande. Även om jag inte tror på snömannen eller Loch Ness-odjuret så är det i alla fall kittlande för fantasin att läsa om personer som påstår att de har sett det ena och det andra, och att mänskligheten har något kvar att kunna fantisera om. Vi behöver inte veta med 100 procents säkerhet att det och det inte finns, nämligen... 






http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sokes-bevis-for-att-snomannen-finns













Från Wikipedia.  

Av theotherside - 23 maj 2012 21:27

Tänkte att man ju måste prova på något annat än enbart general portion och grovsnus portion, så jag köpte Skruf och just den här upplagan är tydligen limited edition och jag antar att den framför allt var framtagen för hockey-vm. Det står också att det är "stark portion" vilket jag inte ger så mycket för, eftersom även grovsnus ska vara just grovt med mycket smak men tvärtom är den ganska smaklös även om man som "snustränad" känner en skillnad på den jämfört med general portion. Just general kommer förmodligen att förbli min favorit bland snus för överskådlig tid framöver, men jag måste samtidigt säga att Skruf limited edition har en ganska härlig smak, och det känns faktiskt att den har något starkt smakämne i sig. Vad det är, det vette sjutton men gott som tusan smakar det och som plus i kanten kan nämnas att den har samtidigt en mildare smak att ha under överläppen jämfört med vad general portion har. Så det blir en tumme upp för denna, och jag tycker det är tråkigt om den inte kommer att fortsätta finnas i butik... Hoppas de ändrar det här till en snussort som får finnas kvar i utbudet, eller så får man helt enkelt prova på "vanliga" Skruf och se om den är likadan.










 



Av theotherside - 23 maj 2012 16:30

Oj, lite aningslöst provade jag det här och det visade sig att det fungerade... Ögat luras på något sätt och en annars så snygg kändis ser plötsligt inte riktigt lika snygg ut som hon/han brukar göra vanligtvis. Och detta skapas helt utan avancerade effekter eller liknande- man sirrar på ett kors och ser bilder på kändisar ploppa upp till höger och vänster och så skapas då effekten och man ser något helt annat, förvrängda ansikten! 



http://www.youtube.com/watch?v=VT9i99D_9gI&feature=player_embedded#!




http://www.dn.se/blogg/leonelsguldkorn/2012/05/23/snygga-kandisar-blir-fula-video/










 

Av theotherside - 23 maj 2012 16:00

Ja, äntligen har de lyckats göra en riktigt härlig ICA-reklam igen och jag gillar verkligen den här. Men jag gillar framför allt slutet där man får se Ica-Stig vid "sin" mammas gravsten! Det är på något sätt väldigt vackert och stillsamt samtidigt som jag är glad över att man har hållit tillbaka med skämtandet. En riktigt fin, liten reklamfilm som passar perfekt inför den stundande morsdagen.



http://www.youtube.com/watch?v=mxXJmu4z5MQ











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards