Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Bending the rules

Av theotherside - 27 maj 2012 05:00

Jag hade inga som helst förhoppningar överhuvudtaget när jag började se den här filmen, så man kan ju lugnt påstå att jag inte direkt blev förvånad över att den inte höll måttet alls och att det mest av allt var en tråkig, oengagerande soppa som man lika gärna hade klarat sig utan. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag tycker att man borde ha gått all in och gjort en komedi av den här filmen istället för att ha med en ganska vanligt förekommande historia om två karaktärer som från början inte tycker om varandra men som sedan under filmens gång inser att de har en hel del gemensamt och de blir polare lagom innan eftertexterna börjar rulla. Den lilla deckargåta som också finns inbakad är föga intressant, och man bryr sig helt enkelt inte alls om vem som eventuellt är den skyldige. Jag hade tvärtom ganska fullt upp med att kväva gäspningar medan filmen rullade på... 




 



Men som sagt Bending the rules hade kanske funkat som en komedi av polisbuddie-filmer, men det blir liksom aldrig speciellt roligt och man har inte heller ansträngt sig för att det ska bli roligt mellan den avslappnade snuten som gärna böjer på lagen när det finns anledning till det och den korrekte åklagaren som inte kan begå ett enda snedsteg för då skulle han inte vara bättre än dem han ska skicka till fängelse. Att man också gör ett desperat försök att få med lite hjärta i alltsammans gör det hela ännu mindre roligt, för det blir bara patetiskt.

Det enda jag gillade med filmen var huvudpersonen Nick Blades relaxade attityd och att han gick omkring i färgglad skjorta och shorts genom hela filmen, som om filmandet bara var en semester... Jag hade gärna tagit lite av hans avspännande sätt, tack.








   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards