Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

The Muppets

Av theotherside - 25 maj 2012 02:15

Jag har aldrig varit något stort fan av Mupparna men visst, när The Muppets show visades på fyran någon gång på 90-talet så tittade man ibland och jag vill minnas att jag till och med har en film med Mupparna på vhs liggande någonstans, men det var inte med några skyhöga förväntningar som jag tittade på den nya långfilmen. Det märks lång väg att Disney har sina fingrar djupt nedkörda i Muppet-syltburken, och det tråkiga var att konstatera att de trailers som släpptes innan filmen hade premiär var roligare än vad själva filmen visade sig vara. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Disneys insyltade fingrar märks framför allt på antalet sångnummer- det måste vara något slags rekord för hur ofta någon av karaktärerna bryter ut i ett sångnummer under den relativt korta speltid filmen har?- och jag tycker att det sjungs på tok för mycket. Det hade varit vettigt om sångnumrerna huvudsakligen hade utspelat sig under deras show,men nej det räcker inte för det ska sjungas så fort det finns minsta lilla utrymme där man inte kan fylla ut med något vettigt. Det blir väldigt, väldigt tjatigt. Sedan- varför all denna reklam för Cars 2? En skylt med den filmens affisch syns flera gånger, framför allt i slutet... Smygreklam in absurdum, och man försöker inte ens dölja det. Konstigt att ingen av karaktärerna plötsligt yppade " Förresten, har ni sett Cars 2 grabbar? Den är jääättebra", liksom bara för att göra det uppenbara än mer uppenbart. 




 



Den enda som gjorde filmen uthärdlig för min del var Chris Cooper som orsakade lite kontrovers i media och Mupparna blev anklagade för det ena och det andra, men tyvärr är han aldrig riktigt rolig som filmens elaking- ja förutom då han brister ut i ett sångnummer som är så förväntat att man nästan suckar högt. Jag gillar också Amy Adams som verkar vara född för att spela i sådana här filmer, för hon gör inte speciellt mycket mer än att ser söt och oskuldsfull ut mest hela tiden. Men... Jack Black? Hur kan du vara med här? Är din karriär redan över? 


Inte för att jag får som jag vill, men jag önskar att Mupparna ändå kunde få vara ifred nu! Fast jag vet ju redan att en uppföljare är påväg, jag undrar bara mest över hur den här ens kunde bli en framgång... 









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards