Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Gone

Av theotherside - 23 maj 2012 23:45

Nja, det här var inte riktigt så bra som jag i och för sig inte hade väntat mig heller men nog trodde jag att Gone skulle vara lite mer givande och intressant än vad den visade sig vara. Men man kan ju inte få rätt alla gånger, och ibland går man på sådana här stolpskott också. För vad det kan vara värt för andra som funderar på att se den här- den är inte värd att ses på grund av Amanda Seyfried, som var den stora anledningen till att jag såg det här. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Tyvärr kan inte ens Amanda Seyfried och hennes stora rådjursögon rädda henne den här gången, och jag börjar fundera på om jag faktiskt har tyckt att hon har varit bra i någon film jag hittills har sett henne i... Och svaret blir tyvärr, nej det har jag nog inte. Hon funkade i och för sig som farligt lockande femme fatale i Chloe, men i övrigt övertygar hon inte det minsta och speciellt inte här där hon spelar en mer karaktärsdriven figur som mest av allt ser lite lagom förvirrad, rädd och gråtfärdig ut omvartannat. Icke så trovärdigt, tyvärr. Flickan som alltid har haft det så enkelt för sig och som aldrig behövt tänka på vad andra tycker om henne gör inget trovärdigt intryck som  en kvinna under press. Och dessutom, och detta irriterar mig under hela filmen, så tar hon sig rätten att vifta med pistolen inför varje man hon möter och dessutom bruka självförsvar direkt bara för att en man ( som visar sig vara en vaktmästare) tar med sin hand på hennes axel... Vafan, bara för att en jävel varit elak mot henne så har hon den självklara rätten att springa omkring och vifta med en pistol och använda sig av våld? Men det är klart, alla män är ju misstänkta, våldsutövande idioter så why not. Bara en tidsfråga innan varje kvinna i Sverige har den självklara rätten att i feminismens namn ha en pistol i handväskan, för alla män är djur som vi har fått höra...








Nej, Gone är verkligen inte sevärd, Seyfried är riktigt pinsamt enahanda och tråkig och jag brydde mig inte om upplösningen överhuvudtaget, rentav hoppades jag att det skulle visa sig att hon var galen.  Och för framtida filmers skull, snälla ge inte Seyfried en ledande huvudroll... Hon gör sig bättre i små portioner där hennes ganska entoniga, för att inte säga dåliga, skådespeleri gör sig mindre irriterande. 









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards