Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Bevis för att Yeti finns

Av theotherside - 23 maj 2012 23:08

Men herregud- en spontan tanke som slog mig efter att jag hade läst artikeln var: redan? Vill de utröna huruvida snömannen och andra sägensomspunna varelser existerar eller inte genom att de som säger sig ha bevis för dessa varelsers existens ska skicka in "bevis" för att man ska kunna köra en dna-analys... Varför har de väntat såhär länge på att uppmana till detta?

Sedan kan jag också tycka att det finns rum för lite mystik fortfarande. Även om jag inte tror på snömannen eller Loch Ness-odjuret så är det i alla fall kittlande för fantasin att läsa om personer som påstår att de har sett det ena och det andra, och att mänskligheten har något kvar att kunna fantisera om. Vi behöver inte veta med 100 procents säkerhet att det och det inte finns, nämligen... 






http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sokes-bevis-for-att-snomannen-finns













Från Wikipedia.  

 
 
Ingen bild

Donk

24 maj 2012 00:03

Det har "de" inte, om du med "dem" menar vetenskapen och skeptikerna i allmänhet.
De flesta "bevis" för yetin har analyserats och visat sig vara allt från get och björn till orangutang och andra primater.
Jag är nog bigfoot-agnostiker. Min empiriska sida säger att om det inte bevisats så finns det nog inte, men å andra sidan hittas det fortfarande nya stora djurarter då och då. En av egenskaperna som tillskrivs denna kryptoid är ju att den är extremt skygg.
Sedan kanske den är utdöd, men lever kvar i legender. När européer första gången hittade stora primater i Afrika var det först efter att de hört historier om "håriga vildmän" som tillskrevs en massa mänskliga egenskaper av lokalbefolkningen.
Just dessa legender gjorde att europeiska vetenskapen inte trodde på gorillor förrän ett komplett exemplar transporterades hit (sent 1800-tal). Tidigare skallar, ben och skinn hade avfärdats av de flesta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards