Alla inlägg den 15 maj 2012

Av theotherside - 15 maj 2012 23:19

Ja, det var på tiden att det kom en officiell trailer till Bait för till skillnad från Promethus som verkar vilja visa upp hela filmen innan den ens haft premiär så har man inte fått se så mycket från Bait 3D, men å andra sidan så ser det sisådär ut bara... Jag slår vad om att hunden som ska simma över till en säker plats i trailern överlever, och den där blondinen som beklagar sig över att hennes jättedyra skor ska användas för att föra henne och, antagligen, pojkvännen till säkerhet är klyschor så det skriker om det. Men den här filmen kan ju ändå trots allt visa sig vara hyfsad underhållning för stunden i alla fall. 







http://www.youtube.com/watch?v=2D-CkMCDbys









 

Av theotherside - 15 maj 2012 16:20

Ibland är det ju bara att konstatera att människans uppfinningsrikedom känner inga gränser och kan ibland vara smått otrolig. I och för sig är den här "GPS-konsten" inte det mest fantastiska jag någonsin har sett, men nog är det uppfinningsrikt så det förslår i alla fall. Det är lite tråkigt däremot att man får se så lite konstverk som skapats med GPS, men om man googlar på det hittar man garanterat fler exemplen...







 

Av theotherside - 15 maj 2012 12:55

Oj, man hajade till direkt och trodde att man hade skrivit fel adress när svt.se kom upp på skärmen och ingenting var sig riktigt likt. Det är kanske alldeles för tidigt att uttala sig huruvida man tycker om den nya stilen eller inte, men mitt första intryck är att det numera påminner om "alla andra" sidor, i mångt och mycket. Min första tanke är att svt.se påminner en hel del om Metro, även om svt har det lite mer avskalat. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, men det här hade kunnat bli betydligt värre så det får bli "avvaktande okej" ett tag... Men sen gissar jag på att man inte kommer att göra någon förändring av själva innehållet, det allra mesta är fortfarande vinklat och det märks om inte annat i SVD:s artikel i ämnet om ett kommande webb-exklusivt program där ett av dem kommer att handla om två tjejer som ska få självkänsla... Suck. 



http://www.svd.se/kultur/svt-satsar-pa-webb-tv-med-ny-teknik_7197950.svd












 

Av theotherside - 15 maj 2012 02:00

Det här ser ju faktiskt inte så dåligt ut, även om man kan ha lite synpunkter på de specialeffekter som syns i trailern, framför allt vissa scener med ubåten ser inte alldeles realistiska ut! Men jag tror ändå på denna, framför allt på grund av att Ed Harris och David Duchovny förgyller rollistan! En film att hålla utkik efter, helt klart. 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tVYZY2Ly910











 

Av theotherside - 15 maj 2012 01:15

Det som gjorde mig lite nyfiken på den här filmen var framför allt att den för det första verkade vara en komedi helt i min smak och för det andra, att Malcolm McDowell var med. Men tyvärr gjorde den mig lite besviken, för dels är det inte mycket till komik i den här filmen- inga HAHAHA-scener, inga grova sexskämt eller liknande, utan det lutar mer åt drama-hållet och inte så mycket komedi. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Vad gäller Malcolm McDowell inblandning så blev jag gruvligt besviken. Att han skulle vara med i en komedi, som filmen verkade vara innan jag såg den, gjorde mig lite nyfiken- att se karln spela ut sin komiska ådra ( det gör han ju till viss del redan i Halloween men jag trodde det skulle vara betydligt mer i Billy Munday) var ett lockrop som jag inte kunde undgå, men icke... Han blir aldrig rolig som vresig fader. Tyvärr.


   



Det var inte mycket som gjorde mig engagerad med filmen, och det var faktiskt en liten prövning att orka se klart den men å andra sidan så har jag sett betydligt sämre filmer än det här så på så sätt får den väl ändå godkänt. Jag hade gärna velat höra lite mer om tjejen Jennifers åsikt om att "fulhet kan användas på ett bra sätt", eller hur det kommer sig att hon hela tiden väljer så fula kläder som möjligt för att inte vara attraktiv. Det hade varit härligt att höra något positivt om den saken...


Sedan finns ju ett ganska värmande budskap över hela filmen som en blöt handduk, och visst jag drar lite på smilebanden mot slutet. Tänk ändå hur det kan bli, lyckan finns ibland runt hörnet utan att man vet om det på förhand. Men jag hade gärna velat skratta lite mer under resans gång, så mest av allt känns det här som mest som ett "jaha, tänka sig, han blev lycklig ändå" utan att man känner något vidare djupare engagemang.




   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards