Alla inlägg den 12 maj 2012

Av theotherside - 12 maj 2012 03:45

Jag har framför allt svårt att förstå vad en så "stor" skådis, Christian Slater, som han ändå är, har att göra i den här filmen... Men strunt samma i vilken anledning Slater har för att medverka i den här, den ser ju löjligt underhållande ut i alla fall. Trailern gör mig i alla fall nyfiken på att se den här, och jag tycker allt att den dessutom påminner om någon film, men vilken det är kan jag inte alls komma på för stunden. Men jag tror jag kommer att kolla in den här så fort det är möjligt ändå... 







http://www.youtube.com/watch?v=nrMv7462vQw










 

Av theotherside - 12 maj 2012 03:00

Every where and than hittar man ett litet filmfynd som faktiskt visar sig vara sevärt, även om det kanske inte handlar om ett mästerverk och att den har sina skönhetsfläckar ibland. Men Cassadaga trollbinder mig redan från början och jag undrar konstant vartåt filmen ska ta vägen och vilken förklaring som ska komma tillslut, och det lyckas filmen bra med att bibehålla och det är bra gjort, även om också solen har sina fläckar ibland.







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Jag kan säga att få filmer öppnar på ett lika intressant sätt som Cassadaga- en pojke sitter och leker med en docka samtidigt som han är iklädd en klänning, hans mamma stormar in och ryter åt honom att ta av sig klänningen och ge sig ut och leka vilket leder till att pojken klipper av sig snoppen. Sedan hoppar man till huvudpersonen och det som händer då som sätter tonen för resten av filmen. En intressant detalj värd att notera direkt är att huvudpersonen Lily är döv, vilket man också "utnyttjar" på ett effektivt sätt i filmen. Efter en sådan här ganska annorlunda inledning så undrar man verkligen var filmen ska ta vägen och tyvärr blir man kanske lite besviken, för jag hade definitivt väntat mig något mer än vad som sedan följer...



         



Det jag tycker brister med filmen är en flora av olika saker- dels att Lily så jäkla enkelt kommer till rätta på det nya stället, träffar en hygglig karl som dessutom har en älskvärd liten äppelkindad dotter som påminner Lily om det hon har förlorat. Men framför allt så stör jag mig på att man inte får någon förklaring angående mördaren/dockmakaren.... Vad är hans motiv egentligen? Varför vill han göra om kvinnor till någon form av dockor, för att sedan döda dem? Vad har han för tanke med det, liksom, även om en psykopat inte behöver ha någon tanke som verkar rationell för oss vanliga, men ändock jag ville gärna ha någon form av tydlig förklaring till varför han gör som han gör. Dessutom- det här med skräckelementen då mördaren gör om unga kvinnor till levande dockor, kastas in lite hur som helst i filmen och det känns inte som att den har något med huvudhistorien att göra, ja förutom mot slutet kanske men det är lite försent.

Men har man sett de andra filmerna på regissören Anthony DiBlasis CV så tror jag inte att man blir speciellt förvånad över att den här inte riktigt hänger ihop- tidigare har han gjort Dread, The midnight meat train och The Plague och Cassadaga påminner en hel del om framför allt Midnight meat train.


Men med det här sagt så vill jag samtidigt poängtera att Cassadaga var tillräckligt intressant och spännande för stunden ( mest av allt inledningen, som sagt) men jag kan inte undgå att känna att jag hade förväntat mig lite mer än vad man fick.







    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards