Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Rogue River

Av theotherside - 6 maj 2012 04:00

Jag vet inte huruvida filmtiteln antyder på något annat än vad jag med min gamla skolengelska översätter den till, "hård flod" eller "strid flod" möjligtvis men jag tycker inte riktigt att titeln ger en rättvis fingervisning om vad det är det här handlar om. I min enfald så trodde jag att det skulle handla om en kamp ute på en flod eller hav och där huvudpersonerna skulle kämpa emot starka vågor, alternativt krokodiler/hajar men icke, den här handlar inte alls om det. Men förutom den lilla överraskningen så erbjuder filmen inte mycket som var direkt bra, tyvärr. Sevärt, åtminstone en gång, men inte särskilt minnesvärt eller engagerande. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Jag gillar inte riktigt huvudpersonen Mara, spelad av Michelle Page, som i likhet med vår svenska skådespelare Helena Bergström gråt-snorar i alltför många scener och jag hade liksom gett upp hoppet om att den här kvinnan ens skulle försöka sig på att fly för det verkade inte finnas något jävlar anamma alls i henne. Det blir ganska tröttsamt att lyssna till gråt-gråt-snörvel-gråt-gråt-försöka-prata-med-tårarna-i-halsen. 



     



Jag trodde också att något stort "avslöjande" skulle komma när filmen närmade sig slutet om Maras kidnappare, och varför de med berått mod kidnappar henne från första början och vilka de andra personerna är som smyger omkring runt huset samt hur det kan komma sig att två polismän blir dödade utan att någon från omvärlden reagerar nämnvärt? Jag menar, det logiska vore väl ändå att polisstationen börjar fundera på var fan två av deras kollegor tog vägen egentligen? Tror jag får maila och fråga Leif GW Person om den saken... En annan ologisk faktor är att Maras bror plötsligt är med i handlingen, i en ganska morbid scen får man veta sanningen om vem Mara ligger med, men vad han har där att göra eller hur den här osannolika händelsen har kunnat ske får man aldrig reda på. Kanske finns svaret om man ser om filmen, men jag känner inte att Rouge River är värd att ses om igen- i alla fall inte så tätt inpå den första titten.


Allt som allt, hyggligt underhållande för stunden men den lämnar mer frågor än svar och kändes aldrig riktigt genomarbetad.






    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards