Alla inlägg den 5 maj 2012

Av theotherside - 5 maj 2012 03:45

Jag vet inte riktigt varför man skulle ha anledning att se den här filmen? Romero borde ha skyddat sitt originalverk bättre för tydligen, har jag läst i alla fall, så ordnade han inte med alla copyright-rättigheter eller dylikt så det var fritt fram för andra optimistiska pellejönsar att använda sig av titeln, med vissa tillägg, men med samma grundkoncept-zombies. Night of the living dead: Re-animation trodde jag skulle vara rolig åtminstone, men den blir varken särskilt rolig eller särskilt spännande eller någonting alls.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Nåja, vissa förtjänster har den här (skräp)filmen också- framför allt Gerald Tovar, Jr. som spelas av Andrew Divoff. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med hans lugna, men ändå på något sätt auktorirära, röst som tilltalar mig men något i den gör att jag litar på karln omedelbart, ja jag gillar honom rentav till och med. När jag ska ha tag i en begravningsentreprenör så vill jag att denne ska ha samma röst som Divoff. Dock så vill jag däremot inte att han ska ha samma sidosyssla som han har i filmen;P




             


I övrigt fanns det bara en enda sak till med filmen som jag uppskattade- skämtet ( om det nu ens var ett skämt) med Sarah Palin, ty skådisen liknar Palin utseendemässigt i alla fall fast de får aldrig till något riktigt bra skämt med den här figuren och det är symponiskt med filmen i övrigt- det blir aldrig riktigt intressant, läskigt eller roligt och man undrar mest av allt varför man såg eländet från början till slut när eftertexterna börjar rulla... 






 

Av theotherside - 5 maj 2012 00:15

Ja, jag vet... Det är vansinnigt b och bara när man ser hur hajen attackerar de inblandade så ser man hur dåliga effekter den här filmen har ( eller snarare TV-filmen). Meen, jag har sett väldigt många sådana här (dåliga) hajenfilmer och jag har ingenting emot ytterligare en, bara den är dålig på ett bra sätt, så att säga! Och nog funkar den här att slötitta på lagom till sommaren;P





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eduJMA5h5T8







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards