Alla inlägg den 4 maj 2012

Av theotherside - 4 maj 2012 23:45

Ja, jag tycker att Spider-Man lät lite dystrare än vanligt i början av trailern och under hela visningen så verkar han lite mer allvarlig- även om han skämtar med en skurk i en scen, klockrent för att man vill tilltala den yngre publiken, man kan ju inte ha en dysterkvist som hjälte, inte. Annars ser det faktiskt rätt så lovande ut och jag blir lite mer sugen på att se den här omstarten. Men jag tycker fortfarande att Emma Stone är i tråkigaste laget som Parkers flickvän, mer en bimbo än någon tjej med skinn på näsan. Kanske man bara blir lurad av det man får se i trailern, men det ser inte så lovande ut. Nåja, det här blir förmodligen inte så dåligt underhållande, frågan är bara om man kommer att tycka om omstarten med nya skådisar och ny story. Men den frågan får sitt svar snart... 




http://www.youtube.com/watch?v=xjVgZwZ2h-I&feature=player_embedded










 

Av theotherside - 4 maj 2012 23:10

Ja, det här tycker jag kan kvala in som helt perfekt fredagsmusik-dunkdunk! Det gamla håller fortfarande bra kvalité och man kan ju också samtidigt ställa sig frågan vilka av dagens populära låtar som fortfarande spelas om, ja säg tio-tjugo år? Lalala....




http://www.youtube.com/watch?v=8X-tn_8N-Ow&feature=related





 

Av theotherside - 4 maj 2012 15:15

Oj, Stallone skämtar inte med sitt inledande tal innan trailern börjar för vi har tydligen inte sett ett skit om vi tyckte att redan den första filmen var grym;P Å andra sidan så har jag ändrat åsikt sedan jag såg första filmen, och jag tycker inte längre att den var så bra som jag hade velat att den skulle vara. Men förhoppningsvis så är uppföljaren riktigt grym och det ser jävligt lovande ut i trailern- även om jag tycker de har fallit för konceptet att allt måste vara större, värra och grymmare i uppföljaren! Man får se tanks, flygplan och en jävla massa action och man verkar inte ha sparat på krutet. Jag gillar bäst scenen där Bruce Willis och Arnold Schwarzenegger är med tillsammans, och jag gillar överhuvudtaget att så många gamla actionstjärnor figuerar i en och samma film- och bara tanken på att även Chuck Norris och Jean-Claude Van Damme också finns med... ja, mer nostalgigodis kan det fan i mig inte bli... Jag hoppas verkligen att The Expendables 2 blir riktigt gryym.


http://www.youtube.com/watch?v=XQf3YP8p85I









 

Av theotherside - 4 maj 2012 14:11

Aha, nu kanske man hittade förklaringen till varför det är skrämmande många som tycker att det är helt okej att vi blir mer övervakade än vad ens Kina och andra odemokratiska länder har tillgång till- gemene man och kvinna är nämligen rädda dels för att den organiserade brottsligheten och dess framfart men vi är tydligen också oroade för att det kommer att komma terroristattentat. Kanske det, men befogar det verkligen införandet av Datalagringsderektiv och andra påfund från djävulen? Nja tveksamt, eftersom enligt olika undersökningar pekar på att det inte blir så mycket bättre i de länder som redan infört Datalagringsdirektivet. 


Och eftersom det finns så många konspirationsteorier om andra terrorattacker ( den i USA bland annat ni vet host host) så framför jag min egna här- den "misslyckade" terroristen i Stockholm var naturligtvis utsänd av svenska staten, kanske SÄPO till och med, och det var också meningen att han skulle misslyckas. Självmordsbombaren visste bara inte om det på förhand, ty de (svenska?) medhjälpare som försåg honom med bomber och annat nödvändigt hade filurigt nog mixtrat med utrustningen på något sätt. Efter dådet så kunde man äntligen (!!) börja säga att jomen se där nu finns det sådant här i Sverige, nu måste vi öka tempot och införa mer lagar som gör det möjligt för pappa staten att se vad medborgarna gör och var vi befinner oss. Den misslyckade självmordsbombaren har fullföljt sitt syfte, nu kan politiker och annat folk peka på denna händelse och därefter skalla "mer, mer, mer övervakning- mer, mer, mer övervakning". Och enligt studien från Opinioner 2011 så har det uppenbarligen fungerat, och gemene man och kvinna pustar ut vid tanken på att pappa staten nu vet precis vad vi gör... 


http://svt.se/2.22620/1.2793213/manga_befarar_en_terroristattack










 

Av theotherside - 4 maj 2012 04:00

Det är kanske läge att se hela serien Lost nu när en av skaparna bakom serien säger att det ju inte är helt omöjligt att Lost kommer tillbaka i framtiden? Jag lyckades ju missa hela Lost-tåget och jag tänker fan i mig inte göra det en gång till, så om det här utvecklas till konkreta planer så kommer jag att köra igenom alla de tidigare säsongerna så jag är på banan när och om Lost gör comeback...


http://www.svd.se/kultur/lost-skapare-oppen-for-mera_7165959.svd










 

Av theotherside - 4 maj 2012 02:15

Det här var en trailer jag mer eller mindre råkade snubbla in på då jag genast tyckte att filmens titel lät som något som jag gillar, och det visade det sig vara också. Zombies, eller i alla fall levande döda, en mans kamp för att finna sin familj osv... En snabb titt på imdb.com dämpar min entusiasm något eftersom regissören till den här bara gjort en enda film tidigare och för övrigt verkar försörja sig genom att vara producent och "writer" så det ger ju ingen känsla av att det här kommer att handla om ett mästerverk, långt därifrån- men vafan, vad gör det? Ibland är det riktigt trevligt med en sådan här lättuggad film som inte överanstränger de små grå cellerna nämnvärt... 



http://www.youtube.com/watch?v=_DExlXcU20U&feature=related










 

Av theotherside - 4 maj 2012 01:29

Ja jösses Matilda nu är någon ny igång och hävdar att jorden möter sitt öde redan i juni- ja, för vissa räcker det inte med att det redan är "förutspått" från Mayakalendern att det går åt helvete i slutet på det här året, nej nu ska vi också bäva inför 30:e juni. Att det aldrig tar slut... ja, slut på RIKTIGT. Som om det här inte vore nog så är tydligen också ledaren någon stolle som tror sig veta att det är Paulus läror som vi ska följa och inte Jesus, eller hur det nu var- jag orkade helt enkelt inte läsa texten på DN speciellt noga. Suck, så nu inleds tävlingen- vem blir nästa domedagsprofet? Kom igen nu, var inte blyga... 



http://www.dn.se/nyheter/varlden/sektledare-den-30-juni-tar-antikrist-over-varlden









 

Av theotherside - 4 maj 2012 00:45

"Det är Glee-producenten Roberto Aguirre-Sacasa som är i tidiga förhandlingar med Warners Bros. om att skriva en ny version av The Little Shop of Horrors, enligt VarietyFrank Oz gjorde en rolig remake av filmen med Rick Moranis ochSteve Martin 1986. Det verkar som remakerna följer ett 26-årsinterrvall."

Från rysarnytt.se




Åhoja, vad mycket uppfinningsrikedom som forsar från Hollywood just nu ( men man vågar väl i alla fall hoppas på att det tillkommer några nya idéer åtminstone? ). Ännu en remake på gång alltså, dessutom en remake på en remake om man räknar med Oz remake av Corman-filmen i mitten av 80-talet. Suck, när ska man börja tänka nytt igen istället för att damma av gamla framgångsrecepet??? 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards