Alla inlägg den 2 maj 2012

Av theotherside - 2 maj 2012 23:00

Den här filmen ser ut att vara gjord lite på receptet 50/50- hälften skräck och splatter och hälften med lite glimten i ögat, men det gör ingenting alls för jag blev riktigt sugen på att se Saturday Morning Massacre ändå! Den här får man nog hålla utkik efter i dvd-hyllorna!




http://www.youtube.com/watch?v=hk9vaTz7J-A









 

Av theotherside - 2 maj 2012 22:45

Redan när jag såg att den här filmen regisseras av Judd Apatow så fick jag en föraning om att jag inte skulla falla pladask för trailern, och det gjorde jag inte heller... "The sort-of sequel to Knocked Up"  gör mig inte ett dugg nyfiken eller intresserad av att se eländet, och då jag inte heller gillade Knocked Up så betvivlar jag att den här kommer att falla mig i smaken. Meeen... Megan Fox är ju tydligen med för att höja upp intresset en aning... I alla fall för oss som inte gillar det andra med trailern och upplägget. Nåja, när den här visas på fyran på söndagskvällen någon gång i framtiden så kanske man tar sig en titt i alla fall.




http://www.youtube.com/watch?v=gxkNuHrS6cg










   

Av theotherside - 2 maj 2012 21:56

Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag såg att TV4 Science fiction läggs ned på grund av för få, men tydligen trogna, tittare. Koonstigt, eller så kanske inte. Jag menar, med en bättre satsning på utbudet och lite mer intressanta serier inom science fiction så hade det kunnat fungera bättre- om man ser tablån för ikväll så består den från 20.00 av: Dollhouse, Dark Angel, Akriv X, Dead zone... Inte mycket att jubla över här direkt. Nej det är nog lika bra att den här kanalen begravs för jag kände aldrig att man hade en tanke på att satsa särskilt stort på den även om jag sedan kanalen började har tittat på reprisomgångar av Arkiv X och Hulk. Men utöver det så har man inte sett speciellt mycket på den här kanalen och den kommer i alla fall inte att saknas från min sida. 



http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3467593.ece










 

Av theotherside - 2 maj 2012 13:15

Världen räcker inte riktigt till för alla agenter och skådespelare som har gjort en agent tidigare men som ska vara med i en ny film och spela agent igen! Men jag vill så gärna se Pierce Brosnan i någon bra film igen, så jag hoppas att det blir så när han återigen spelar en slags agent i actionfilmen The Coup. Dessutom är tydligen Owen Wilson också med (ingen jättestor favorit hos mig) och det här kan nog kanske bli sevärt. Helt klart värt att hålla ett öga på!




http://www.svd.se/kultur/brosnan-klar-for-the-coup_7127455.svd












 

Av theotherside - 2 maj 2012 12:25

Ja man kan inte direkt påstå annat än att vi befinner oss i en remake-reboot-våg utan dess motsvarighet tidigare i filmhistorien ( okej det där vet jag egentligen inte men nog känns det i alla fall som att något rekord gällande antalet nyinspelningar och nystarter av filmer snart borde slåss) och den senaste figuren som ska få sin historia omskriven är Van Helsing, Draculas gamla nemenis och en svuren vampyrbekämpare! Man rider alltså fortfarande på vampyrvågen samtidigt som man tar in en klassisk vampyrbekämpare. Nåja, får väl se vad det blir av det här den här gången men förra gången var jag inte så förtjust, det blev inte alls vad det såg ut att kunna bli i trailern! Inget fel på Hugh Jackman men i filmen som stort- jag hade velat ha en betydligt mörkare film. När nu Tom Cruise axlar huvudrollen så tror jag definitivt inte på en särskilt mörkare film, men det kanske kan bli lite bättre än förra gången i alla fall, får man väl hålla tummarna för...



http://www.svd.se/kultur/tom-cruise-spelar-van-helsing_7127425.svd












 

Av theotherside - 2 maj 2012 02:45

Det låter ju onekligen ganska lovande om det är så att svenske Jonas Åkerlund ska filmatisera Zombie Broadway, som dessutom bygger på att man "besegrar smittan med sång och dans", med tanke på Åkerlunds bakgrund som musikvideoregissör alltså. I övrigt så vet jag absolut ingenting om den seriebok som den här filmen ska bygga på, men jag tycker i alla fall att förutsättningarna låter rätt så hyggliga och att Åkerlund kan vara helt rätt regissör för att göra det här riktigt bra. Eller så inte, jag vet inte vad man ska tycka eftersom de långfilmer som Jonas Åkerlund har varit av ganska tveksam karaktär och inte direkt varit så sevärda. Men just den här filmatiseringen kan ju passa honom som handen i handsken, så vi får helt enkelt avvakta och se vad det blir av det här och vilka skådespelare som blir inblandade. 




http://www.svd.se/kultur/jonas-akerlund-gor-zombiefilm_7125551.svd











 

Av theotherside - 2 maj 2012 02:15

Snälla, är det inte dags att inse att man borde lägga ned Simpsons nu innan det blir riktigt pinsamt? Eller så bara göra Treehouse of horror som stundtals lever upp till samma nivå som man hade tidigare. I avsnittet som visades på sexan igår, Politically Inept, with Homer Simpson, hade de chansen att dels skämta friskt om den rigorösa säkerhetskontroll som finns på flygplatser nuförtiden- men icke, det blev knappt ett enda bra skämt av alltsammans. Sedan hade man chansen att säga något roligt om det stundande amerikanska presidentvalet men slarvade bort det helt och hållet- Homer som en "enkel man som säger det ingen annan vågar säga" blev inte roligare än att han uppmanade folket att ha på sig såsskålar på skallen. Vad faan är det som har hänt? Homer är inte rolig längre, och ingenting är speciellt roligt med Simpsons längre. Usch... Jag ser hellre om den hundrafemtionde reprisomgången av de lite äldre säsongerna istället för att stå ut med den jävla tortyr som de nya avsnitten innebär... 





 

Av theotherside - 2 maj 2012 01:26

Är det bara jag som saknar den gamla hederliga metoden att låta en kroppsbyggare gestalta Hulk? Att han inte är datoranimerad och hur stor som helst, för det tycker jag bara blir löjligt och alldeles för överdrivet. Man kan ju faktiskt ge en "vanlig" Hulk krafter utöver det vanliga även om man har en alldeles vanlig människa framför kameran. Och jag skulle dessutom vilja önska en dystrare Hulk, en som verkligen kämpar med att bli av med varelsen och som håller sig undan snarare än att kastar sig in i situationer. Men det är kanske bara jag som saknar den Hulk som fanns i 80-talsserien... 

Hur som helst, jag har inte sett hur Hulk är i The Avengers ännu så det är lite för tidigt att sia och gissa om hur han kommer att bli om det blir en ny Hulk-film, så vi får helt enkelt se vad det blir utav det här. 




http://www.moviezine.se/artikel/10174-ar-det-dags-for-en-ny-film-om-hulken












 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards