Alla inlägg den 30 april 2012

Av theotherside - 30 april 2012 16:21

Ja, Stallone är tydligen fortfarande sugen på att spela sin krigsskadade hjälte ytterligare en gång och funderar på vad den kommande femte filmen eventuellt ska handla om och det kan kanske bli om knarkkriget i Mexiko. Jag vet inte om det blir bra eller dåligt, men det är inte först och främst ännu en Rambo-film som jag ser fram emot med Sylvester Stallone- de andra filmerna som han har på gång just nu känns betydligt hetare och intressantare, faktiskt. Inte minst Expendables 2...






http://www.svd.se/kultur/stallone-vill-gora-en-rambo-5_7124559.svd











 

Av theotherside - 30 april 2012 15:00

Ja, jag har ju inte sett Twilight-filmerna och kommer heller aldrig göra det så jag kan inte uttala mig huruvida bra eller inte Kristen Stewart är utan får se hur hon klarar sig i Snow White and the Huntsman innan jag eventuellt blir nyfiken på att se henne i en tuff actionfilm som kommande projektet som hon är inblandad i, Cali. Och så beror det på vilken regissör som tar sig an filmen förstås, men man får väl se när fler detaljer blir kända om det här är något att börja längta efter eller inte...



http://www.svd.se/kultur/action-nasta-for-kristen-stewart_7123497.svd











 

Av theotherside - 30 april 2012 14:36

Tydligen har arbetet med att göra en ny film om mannan utan fruktan, Daredevil, i hemlighet utarbetats och de har också kommit ganska långt i sina planer. Vad man får veta i den här artikeln är att regissören till Twilight tydligen är inkopplad, vilket väcker mest farhågor... Åt vilken riktning ska de ta med figuren? Jag hoppas åt det mörkare, brutalare hållet och mindre fjantigheter än vad som var fallet med den förra filmatiseringen. Ska bli intressant att få veta mer om det här i alla fall!



http://www.svd.se/kultur/fox-gor-ny-daredevil-film_7123835.svd











 

Av theotherside - 30 april 2012 02:36

Jag hade mina misstankar när jag bänkade mig framför TV:n och tittade på den här filmen när den visades på fyran igår, och jag tycker ändå att mina misstankar var lite obefogade eftersom Wesley Snipes har en så liten roll. Men på förhand lät det illavarslande med Snipes inblandad, för hur mycket bra har han egentligen varit inblandad i den senaste tiden? Ingenting alls, nämligen. Och Richard Gere har aldrig varit någon av mina favoriter, så det var två saker som gjorde att jag trodde att jag inte skulle tycka om filmen. Jag tycker inte heller om den, trots att Snipes knappt är med och att Gere i alla fall inte ännu en gång spelar hedersknyffeln som charmar prostituerade ( nåja en hora finns med här också) med sitt charmerande leende. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det känns som att regissören har försökt spänna över lite för många ämnen och någonstans i mitten glömt bort vad han vill säga med den här filmen. Som bäst är Brooklyn's Finest i alla fall ingen reklamfilm för polisyrket ( vilket den gränslösa översvämningen av svenska polisfilmer ibland känns som) utan skildrar snarare hur tufft det är och att en "död snut" nästan är mer värd än en levande. Den biten av filmen gillar jag, men sedan blir det genast sämre... Snipes karaktärs relation med Tango begriper jag aldrig riktigt- jag förstår inte varför Snipe, som är polis, känner en sådan obrottsligt ansvar för skurken mer än att det antyds i ett replikskifte att Snipe har räddat Tangos liv. 



 




Sedan var det lite snyggt gjort att de tre berättelserna som är igång i filmen träffas mot slutet, och att man sedan i tur och ordning får följa slutet. Fast det blev tyvärr nästan lite komiskt att se hur de här karaktärerna tillslut slutar med att bli dödade. Det kommer inte direkt oväntat om man säger så... Och Geres ingripande för att rädda en försvunnen kvinna kommer lite försent och följs inte heller upp, utan jag sitter mest och undrar varför man tog sådan lång tid på sig att göra den här mannen till något av en hjälte tillslut.


Brooklyn's Finest var okej, varken mer eller mindre. Det hade kunnat bli betydligt mycket bättre, dock... 







    

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards