Alla inlägg den 26 april 2012

Av theotherside - 26 april 2012 19:04

Tjejkvällen som pågår just nu i Piteå fick sig förhoppningsvis en ordentlig törn när väderguden tyckte det var läge att förstöra festen genom att släppa loss med ett intensivt regnande. Jag hoppar verkligen det lägger sordin på stämningen och att regndropparna gjorde att många valde att stanna hemmavid istället. Man ska inte syssla med sådan här orättvisa och uppdelning utav könen och tro att man ostraffat kommer undan med det. Låt det regna, regna så mycket att det tillslut blir ett rent helvete att ta sig mellan affärerna. Ja, så mycket regn faller det ju tyvärr inte, men man kan väl få önska? Och om jag till äventyres skulle få för mig att fara med buss in till stan just nu, så måste jag betala fullt biljettpris för det stora nöjet att ta mig in till centrum. Medan en medmänniska som råkar ha snippa mellan låren åker gratis hela kvällen-oavsett om de ska åka en kort sväng eller om de kommer från Arjeplog, Arvidsjaur osv. Jämlikhet? Jo tjena, bara när det passar... Himlens portar, öppna er nu och ge damerna, tjejerna, kvinnorna en rejäl, stärkande kalldusch!








 

Av theotherside - 26 april 2012 16:00

Jag ser bara framför mig samma sak som blev med Elektra efter hennes framträdande i filmen Daredevil, om de här planerna med en film om Black Widow skulle bli verklighet... Som de allra flesta vet så blev ju Elektras egna film en rejäl flopp trots att det hette " att det finns så mycket intressant att berätta om karaktären". Jo tjena va! I och för sig har jag ingenting emot att se Scarlett Johansson i tights ( vem har det egentligen?) men låt karaktären vara med som en del i en annan film istället för varje jäkla seriefigur som finns behöver inte sin alldeles egna film...



http://www.moviezine.se/artikel/10124-ingen-scarlett-johansson-i-iron-man-3








Skräckexempel?



 





Av theotherside - 26 april 2012 15:40

Mjo men det här ser ju inte alls så pjåkigt ut och den här filmen lär ju bli ganska så jäkla sevärd! Tarantino brukar leverera och det kommer han helt klart att göra med den här och med en hel drös bra skådisar i flera olika roller. Nu är det bara att börja längta efter den första trailern som enligt artikeln inte ska vara alltför långt borta...




http://www.moviezine.se/artikel/10136-forsta-officiella-bilderna-fraringn-django-unchained










 

Av theotherside - 26 april 2012 15:00

Trailers, teasers bakom-klipp, featurette ( varför har vi ingen försvenskning av det ordet?)... Jag vet i alla fall inte vad ni säger men det börjar finnas alltför mycket klipp till Prometheus och jag har blivit mätt alltsedan den lååånga trailern hade premiär för ett tag sedan. Sir Ridley Scott... Det RÄCKER nu. Faktiskt. Jag vill inte se mer bakom material eller klipp, utan nu vill jag först och främst se filmen och sedan leta upp allt godis du nu nödvändigtvis måst bjussa på innan filmen ens har haft premiär. Man vill faktiskt inte se ALLT, veta ALLT, få ALLT avslöjat innan man har sett filmen. Så till er som känner samma som jag, SE INTE KLIPPET. 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JXXD34mxGM0






 

Av theotherside - 26 april 2012 13:58

I och för sig blir jag inte överraskad att filmen får en uppföljare, men jag undrar lite över varför... Grave encounters var inte direkt jättebra, även om den började ganska sevärt men sen när effekterna kom så blev det riktigt kasst. och det var länge sedan "live"-formatet kändes nytt nu, det räcker liksom nu tycker jag... Nåja, om man nu orkar med att komma på något nytt istället för att repetera konceptet en gång till så kanske, kanske det kan bli hyfsat sevärt i alla fall. 




http://www.shocktillyoudrop.com/news/167057-grave-encounters-2-is-moving-forward









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards