Alla inlägg den 18 april 2012

Av theotherside - 18 april 2012 23:19

Man kan ju börja konspirera utifall Markoolio följde med Peter Magnusson med team medan han filmade den här videon?;P Låten är helt okej, lite sådär härligt somrig och kommer förmodligen att spelas lite här och var under årets sommar, men den är samtidigt ganska lätt att glömma bort. 




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/musikvideor/article14698649.ab







 

Av theotherside - 18 april 2012 22:49

Ja, bilden alltså. Egentligen, om man ska vara petnoga, så Nemi-seriestrippen har så jävla rätt. Antar jag i alla fall, för jag tror att både kvinnor med barn och de som inte har tänker ungefär som kvinnorna i serien tänker: "stackare". Det är menat som skämt, men jag tror det ligger lite sanning bakom detta skämt också. Vad tror ni? 









 

Av theotherside - 18 april 2012 18:57

<Åhja, nu kanske det är lönt att se den kommande säsongen av Så mycket bättre, som var märkvärdigt tråkigt sist det begav sig och tillskillnad från den första, överraskande bra, säsongen som jag såg varje avsnitt av så såg jag som högst kanske tre, fyra avsnitt av den andra säsongen. Det berodde nog mest på att själva överraskningskänslan var som bortblåst, jag tycker fortfarande att det borde ha räckt med en enda säsong av det här programmet men när det blev en sådan succé så förstår jag ju att TV4 vill spinna vidare på det här. Men nu är det i alla fall klart att Magnus Uggla ska medverka, och det gör att jag kommer att se programmet då det är ugglan som ska hyllas av de andra artisterna. Nu återstår att se vilka fler som kommer att medverka... Starkaste säsongen hittills, eller är det bara pr-snack från fyrans sida? Snart får vi se.




http://www.resume.se/nyheter/media/2012/04/18/klara-for-sa-mycket-battre/






 

Av theotherside - 18 april 2012 16:15

Jag brukar följa med på Linn-chatten på Aftonbladet på onsdagseftermiddagarna, mest för att se vad svenska folket frågar om och vad de funderar på inom sexområdet. Vanligtvis brukar det vara bra frågeställningar och som är viktiga, men ibland undrar man ju över hur folk är funtade... En tjej undrar vad hon ska göra eftersom hon har svårt för att inte ligga med andra män än med sin man (!!). Det känns lite som att den tjejen inte vill ta ansvar, vilket är ganska vanligt i det här landet får jag en känsla av, och att det här beteendet förstås måste bero på något annat än hon själv. Att hon ligger runt med andra istället för sin man är ju något hon själv kan välja att antingen göra eller inte göra, tycker man ju helt spontant. Men Linn Heed hade ett bra svar att ge henne i alla fall, även om jag tycker att man gör lite lätt för sig genom att inte riktigt ta sitt ansvar här. Kanske tjejen kan ha ett mer "öppet" förhållande, eller skulle hon bli arg om hennes man ligger runt med andra? 

En annan tjej har hamnat i den numera lite vanliga fällan att få känslor för sitt kk, och problmet verkade handla om att kk:n inte vill ha ett förhållande med henne utan fortsätta som vanligt och knulla utan känslor. Hur ofta inträffar inte just detta, att tjejen i ett sådant förhållande blir förälskad eller utvecklar starka känslor? Varför verkar det vara så svårt för just tjejer att "bara" ha ett kk-förhållande, rätt och slätt... Det här är en problematik som förmodligen kommer att vara väldigt vanlig i framtiden! Men Linn Heed hade i alla fall ett klokt svar till den här tjejen, som vanligt: " Det du kan göra är att ta ansvar för dina känslor, och berätta för honom att du känner mer för honom. Låt honom bemöta det, och ta inte ut någonting i förskott. Det man sa förut, kanske inte gäller här och nu. Sedan tar du ansvar för ditt, så om det blir svårt att träffa honom med dom starka känslor som du har och dom eventuella "svala" känslor han har för dig, så kanske det är ett klokt beslut att inte träffa honom under en period. Det är också så att när man är ifrån varandra och inte träffas, så kan nya känslor dyka upp. Det finns ett ordspråk som säger: "man saknar inte kossan förrän båset är tomt...."

Men jag förstår samtidigt att Linn Heed torde få ungefär samma slags frågor varenda vecka, och jag vet inte hur utgallringen ser ut men de intressantaste frågorna återanvänds i alla fall till att bli rubriker för att locka till sig nya läsare till PLUS, som man får prenumenera på. Lite elakt det där, kan man tycka.


Att ha någon att fråga om angående sex verkar i alla fall ha ett stort behov i det här landet, och därför kan jag tycka att man borde utnyttja det här behovet på något sätt, att man har igång en sådan här sexchatt tre dagar per vecka åtminstone. Eller vad säger ni? 





http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article14695178.ab










 

Av theotherside - 18 april 2012 13:45

Ja, först och främst vill jag egentligen inte se någon femte film ( i alla fall inte i den riktning som filmserien har tagit nu) men om det nu nödvändigtvis ska bli ytterligare en film så tycker jag att de ska lyssna på vad James Cameron har att säga. Cameron säger bland annat att det finns spännande historier att berätta om Arnolds terminator fortfarande, och man blir ju lite nyfiken på vad det skulle kunna vara. Samtidigt känns det inte så hett att Arnold ska spela sin paradroll igen, åldern börjar väl att ta ut sin rätt nu? Och jag tycker att Cameron ska ta över regijobbet för Terminator igen, men det är jag inte ensam om att tycka och dessvärre har ju Cameron en hel del annat att syssla med för tillfället. Så, nej det räcker nu, låt Terminator vila i frid... 




http://www.moviezine.se/artikel/10059-james-camerons-forslag-till-terminator-5











 

Av theotherside - 18 april 2012 12:58

Ja, man trodde ju att det här med tv-licens var något som skulle finnas kvar för all evig tid, men tji fick man för det antagandet nu. Det har nu meddelats att licensen kan slopas framöver och att man istället ska betala med skatt, ungefär som begravningsskatten. Bra eller dåligt, det vet jag inte riktigt men de som inte tycker om förslaget ser det som att man tvingas betala för något som man inte tittar på, vilket betyder att de personerna inte ser på SVT överhuvudtaget. Jag är ingen stor-tittare av SVT, ser som mest nyhetsprogrammen lite då och då och slötittar ibland på Minuten och Så ska det låta, men annars har jag inget större behov av de kanalerna. Den stora fördelen är i alla fall att man slipper reklam i tid och otid.

Nu får man bara hoppas på att "låtsaspolismyndigheten" som far land och rike runt och kontrollerar licensen och tv-pejlare blir arbetslösa direkt när det nya finansieringsalternativet kör igång ( om det nu blir verklighet). Sen får man väl se hur "bra" det visar sig fungera... 



http://www.svd.se/kultur/tv-licensen-kan-avskaffas_7065139.svd








 

Av theotherside - 18 april 2012 02:15

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om The Caller, för jag kan inte riktigt bestämma mig för om den egentligen är bra eller om den är sisådär och tämligen medioker... I filmen finns ingenting som man inte har sett tidigare, och det mesta känns välbekant och till viss del ganska tryggt, för här finns inga större överraskningar att vänta. Så, jag tror att jag säger att den här filmen är helt okej men att man förmodligen bara kommer att se den en gång och kanske en gång till när man har hunnit glömma bort den, vilket förmodligen går ganska snabbt. En direkt på dvd-film, som saknar det där lilla extra som hade kunnat göra den minnesvärd. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Jag har lite svårt för huvudpersonen Mary, spelad av en fullkomligt söta och näpna Rachelle Lefevre som inte direkt gör dåligt ifrån sig men som är sådär härligt äppelkindad- söt att man nästan börjar leta efter diabetesmedicinen för att man inte ska drabbas av en söt-attack. Vi har sett flera gånger söta, väna tjejer som har en hemsk man efter sig, ingenting nytt under solen här inte, och att hon dessutom konstaterar att män förändras aldrig gör mig lite sur, för visst kan vi också förändras. Bara för att Mary har en dålig erfarenhet behöver hon inte dra oss allesammans över en och samma kamm, som så ofta förekommer, tyvärr både i verkligheten som i fiktionen. 



   




Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag inte riktigt tycker om filmen, men känslan av att den här framför allt har en kvinnlig publik i åtanke kan aldrig riktigt lämna mig. The Caller känns som en helgjuten chick-flick-skräck, sådär lagom småläskig ibland samtidigt som det aldrig blir skrämmande eller blodigt eller någonting alls. Nae, det här är helt enkelt inte läskigt, förutom för dem som tycker att Twilight är sådär lagom småspännande och lite, lite läskigt ibland. Vi som har lite mer nerver får inte vårt lystmäte mättat av den här filmen. Så, jag rekommenderar den här filmen till mina tjejkompisar hellre än att säga att den var något för oss andra, tyvärr.







   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards