Alla inlägg den 11 april 2012

Av theotherside - 11 april 2012 23:14

Ja, det känns onekligen riktigt bra just nu- nästa vecka vid den här tidpunkten kanske man har sig en praktikplats, och det är ju alltid en början! Man får bara se till att göra bra ifrån sig och visa att man verkligen vill vara där, och att man är villig att ställa upp när fan de vill, oavsett vilken tidpunkt det kan handla om! Men det känns bra, och om nu någon god kraft vill mig gott så går det förhoppningsvis vägen nu... 
















 

Av theotherside - 11 april 2012 22:04

Det var länge sedan jag blev till mig i trasorna över nyheterna om att ännu en av John Grishams många böcker ska bli filmatiserad, men det beror mest på att en av mina favoritskådespelare just nu, Wahlberg, ska spela huvudrollen. Boken som nu ska gå från ord till bild är The partner, och lite irriterande är det att trots att jag har läst många av Grishams böcker så har jag naturligtvis lyckats strunta i att läsa just den här boken mest på grund av att jag inte föll för den när den kom ut på bokdiskarna. Jag tror fortfarande inte på att det här är en av de bättre från Grishams penna, men med Wahlberg inblandad så tror jag, eller hoppas, att filmatiseringen blir riktigt bra! Får hålla tummarna för att så blir fallet, och nu har man ännu en film att se fram emot. 




http://www.moviezine.se/artikel/9999-mark-wahlberg-i-john-grishams-the-partner










 

Av theotherside - 11 april 2012 19:38

Micke_räv: Vad gör man för att förändra situationen? Får politikerna också en halverad pension eller åker de på en gräddfil och inte vill ändra något?
Joel Dahlberg: Hej Micke. Jag tror att en kraftig folklig opinion kan förmå politikerna att ta itu med frågan. Befintliga och blivande pensionärer är också väljare och en så pass viktig fråga som våra pensioner kan i längden inte ignoreras. 
19:30, 11 april 2012
 
annelie wallman: har precis insett att jag arbetat snart 40 år och kommer att bli fattigpensionär..och då har jag haft bra arbeten med god inkomst..dock ingen bra tjänstepension...känns för djävligt rent ut sagt...vi har blivit grundlurade..och politikerna har inte en suck om hur "vanliga personer har det..dom har sin inkomstgaranti och pension till döddagar..hälsar annelie som är jättearg...
Joel Dahlberg: Hej Annelie. Du är inte ensam om detta, kan jag försäkra. Min förhoppning -och syftet med boken - är att folk reagerar och att frågan hamnar i riksdagen igen.
Tomas: Varför har våra politiker gett sig själva en gräddfil i pensionssystemet, Skapar inte detta politikerförakt. Enligt Knapptryckarkompaniet har bara 10 % av våra riksdagsmän en relevant utbildning.
Joel Dahlberg: Hej Tomas. Riksdagsledamöter han ju samma allmänna pensionssystem som vi andra men det som sticker i ögonen är det nya tjänstepensionssystem de har röstat fram till sig själva. Det ger dem helt andra villkor, bland annat full pension efter 30 år. Det rimmar mycket illa med uppmaningar att folk ska jobba till 70 eller till och med 75 för att försäkra sig om en rimlig pension.   
Ett axplock från den pågående chatten med Joel Dahlberg på svt.se. Den stora frågan däremot är hur vi kan acceptera att politikerna har ett system som gör att de kan pensionera sig tidigare än vad vi andra kan göra? Reinfeldts uppmaning att vi måste vara redo att jobba längre för att få ut hela pensionen sticker än mer i ögonen nu! Och Dahlbergs bok ska jag definitivt läsa. Något är jävligt unket här, och nu måste väl fler vakna upp och inse vad "politikerna" sysslar med- nämligen att först och främst berika sig själva och ge varandra förmåner! 
 

Av theotherside - 11 april 2012 03:45

Hmmm ja kanske då... Jag tror den här komedifilmen funkar perfekt en sen lördagsnatt eller mer troligt en bakis-söndag! Den ser ut att kunna vara hyfsat rolig i alla fall, men man får väl se vad man säger efter att man har sett den. 




http://www.youtube.com/watch?v=S_falIGFGtg










 

Av theotherside - 11 april 2012 03:00

Det finns ju b-filmer som trots liten budget lyckas vara underhållande ändå, men så finns det undantag i form av Hyenas som inte alls underhåller utan man sitter mest och undrar över hur tusan regissören lyckades lura till sig några pengar överhuvudtaget till att göra filmen. Just regissören till den här filmen har ju inte direkt några tunga meriter att luta sig tillbaka till, och i och med Hyenas torde han ha gjort sitt inom filmvärlden, får man ju hoppas åtminstone. Ingenting gör det motiverat till varför man ska se den här filmen, om man inte tycker om att plåga sig själv med sjukt dåliga effekter och ännu sämre skådespelare. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Nåväl, en enda av de inblandade i den här soppan kan man åtminstone kalla för en aning underhållande- Christa Cambpell, som något överraskande även har varit med i Drive angry, The mechanic och andra filmer som jag ju faktiskt har sett men jag kan inte erinra mig att jag har sett henne tidigare men jag hoppas verkligen att hon har gjort bättre ifrån sig än vad hon gör i Hyenas åtminstone. Men som Wilda i den här filmen överspelar hon i alla fall på ett hyfsat underhållande sätt, även om det mesta går ut på att hon ska ta av sig kläderna för att transformeras till... ehm, ja hyena. Det är lite roligt faktiskt, för ingen av grabbarna som också tillhör hyenaflocken behöver dra av sig kläderna på samma sätt som kvinnorna tydligen är tvugna att göra;P Jag undrar varför, mest för att jag under filmens gång inte har speciellt mycket annat att roa mig med under tiden man plågar sig igenom eländet. 



         




Man blir inte ett dugg engagerad i karaktärerna, utan man blir irriterad över hur korkade samtliga inblandade är. Som blondinen som hela tiden oroar sig över att hennes brorsa är med fel gäng, men som inte verkar höja på ögonbrynen när hennes kära, kära pojkvän ska göra upp med gängets ledare och bråkar i parti och minut (?). Sen i slutet blir hon dessutom en av de nya hyenajägarna, och det är lika troligt som att jorden kommer att gå under i år. Hyenorna har ingenting att frukta hos blondinen i alla fall, så min gissning är att de tar över världen och att mänskligheten blir till deras slavar för tar de in henne som jägare så är inte kompetensnivån speciellt hög...


Dåliga effekter, dålig handling, tråkiga och stela skådespelare som knappt sätter en enda replik rätt eller med någon känsla bakom, kass dialog, allmänt trist och ointressant... Ja, se den här på egen risk men jag kan garantera att du aldrig kommer att se den igen.






   

Av theotherside - 11 april 2012 00:58

Ja, jag fastnade mest för rubriken om att det blir en tredje säsong av Game of Thrones på grund av att jag inte alls begriper hur det kan vara möjligt. Jag fick verkligen kämpa mig igenom de första sex avsnitten av säsong ett, men jag gav upp. Det var så infernaliskt tråkigt, pladdrigt och totalt ointressant så jag stod inte ut. Å andra sidan är ju inte den här genren min favorit direkt, men om jag ska genomlida något sådant här så ska det vara mer på Harry Potter eller Narnia-nivå, högra klass på fantasy än så orkar jag banne mig inte med. Så för min del blir det varken att se klart första säsongen, påbörja den andra eller ens bry mig om den tredje... 





http://www.svd.se/kultur/tredje-sasong-av-game-of-thrones_6987347.svd








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards