Alla inlägg den 3 april 2012

Av theotherside - 3 april 2012 23:45

Njae jag begriper mig verkligen inte på Woody Allen och jag tycker inte heller om hans filmer ( de jag har sett åtminstone, men jag understryker att jag inte alls har sett alla hans filmer utan bara en bråkdel av dem) men den här nya verkar mest vara ett "beställningsjobb" för att framställa Rom i sin bästa färg och storyn verkar inte vara något att bry sig nämnvärt mycket om. Den enda som gör mig lite nyfiken på att se den här filmen är Jesse Eisenberg, men To Rome with love kommer jag inte ha speciellt bråttom med att kolla på!




http://www.youtube.com/watch?v=3b_OlAMFEAs











 

Av theotherside - 3 april 2012 23:14

Jag trodde först att de här var ett skämt, men det verkar inte som det i alla fall men man kan väl inte vara riktigt säker förstås... Men jag tror att de är äkta, och framför allt ett av dem visar på en betydligt mer skämtsam och "elak" Spider-Man än vad som var fallet med de tidigare filmatiseringarna. Men jag tror ändå inte att den här rebooten blir speciellt bra, tyvärr...




http://www.youtube.com/watch?v=_9JfaSbymKg&feature=player_embedded


http://www.youtube.com/watch?v=94fFH1vlQHY&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FACDVEb81jo








 






Av theotherside - 3 april 2012 06:00

Jag vet inte huruvida man ska bli riktigt exalterad eller inte över det faktum att det blir en senkommen fortsättning på Dum och dummare, men jag kan inte låta bli att vara lite glad över att hela originalbesättningen tydligen ska närvara, vilket blir att bröderna Farrelly ska regissera och Jim Carrey och Jeff Daniels ska reprisera sina rollfigurer. Ja, som sagt var- när Hollywood lider stor brist på originella och nya idéer så är det sådant här som gäller, tyvärr. Men, och det är ett stort jävla MEN, det kan ju...bli bra. Man kan ju alltid hoppas, åtmistone.







http://www.svd.se/kultur/klart-med-dum-och-dummare-2_6971537.svd#xtor=AD-500-%5Bklart%5D-%5Bkultur_6971653_section-additional%5D-%5BTextlank%5D-%5Bsvd%5D-%5B%5D-%5BSvD%5D











 

Av theotherside - 3 april 2012 04:30

Ja vad ska man säga om Ted av Seth MacFarlane, skaparen av tv-serien Family Guy? Jag tror i alla fall att den här filmen kan bli riktigt jäkla bra och rolig! Inte minst tack vare Mila Kunis och Mark Wahlberg och att MacFarlane ger ut sin röst till nallebjörnen! Det här tror jag blir riktigt bra;D






http://www.youtube.com/watch?v=VxKfC77XAp8














 

Av theotherside - 3 april 2012 03:45

Hahaha, ja herregud, det här är ju faktiskt en ganska rolig parodi på de senaste årens omtalade sexvideos som kändisar av oklar anledning har spelat in och som sedan-suprise suprise- har sålts för stora summor. Ja, vem trodde egentligen på att kärlek är något som respekteras i känisvärlden? Kan man spela in en sexakt med en stor, välkänd skådis, då är det ju egentligen klart som korvspad att någon av parterna försöker sälja skiten och hova in en stor mängd cash. Även om det här är gjort med glimten i ögat så tycker jag att man samtidigt säger en del bra saker, och man borde kanske tycka att andra kändisar kan dra lärdom av det här skämtet. Man kan ju alltid hoppas, åtminstone...




http://www.funnyordie.com/videos/c5e03765ed/charlize-therons-kinky-sex-tape?rel=player
















   

Av theotherside - 3 april 2012 03:15

Om man ska begrunda de filmer som regissören Jaume Balagueró gjort före den här, som Rec och Rec 2, så får man säga som så att den här var betydligt bättre och den kröp sig mer under skinnet på grund av att den handlade om realism och om verkliga människor istället för zombies, virus och dylikt. Men jag förstår samtidigt dem som kanske inte gillar filmer som är mer verklighetstrogna, och en del saker hade kunnat vara bättre i den här filmen men summan av kardemumman blir att jag inte hittar något riktigt stort fel på filmen att klaga över. Nej,jag tyckte att den här var rakt igenom underhållande och intressant nästan hela tiden.






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.







Sleep tight, eller Mientras duermes som den heter i original, kretas nästan uteslutande omkring portvakten César och man förstår ganska tidigt att det är något underligt med den här mannen. Men man kan inte riktigt sätta fingret på det, men allteftersom filmen fortgår förstår man mer och mer vem han är, men jag lyckas aldrig bli riktigt på det klara med varför han gör som han gör. I och för sig kommer det så småninom en förklaring, nämligen att han aldrig har känt sig riktigt lycklig och att han tror att han föddes utan egenskapen att vara riktigt lycklig, och därför vill han göra andra olyckliga. Okej, det låter väl som en anledning så god som någon ( om man saknar empati och känslor och är en psykopat så kan jag tänka mig att den här anledningen låter lika vettig som vilken anledning som helst), men vad jag inte riktigt begriper är varför Clara "bearbetas" med en sådan intensivitet av César? Okej, hon är lycklig, visst och han vill inte att andra ska vara lyckliga, men jag begriper ändå inte fullt ut varför Clara är det offer vars vardag ska förstöras till varje pris. Detta hade filmen vunnit mycket på att förklara bättre. Och varför besöker han sin sjuka mamma på sjukhuset och berättar för sin mor om allting? Hmm nej de här två frågorna blir jag dessvärre aldrig riktigt klok på. 




     




Men förutom de två frågeställningarna så dröjer det också en stund innan filmen kommer igång på allvar, och inledningen verkade vara mer drama än spänning men ger man bara filmen en chans och tålmodigt väntar en stund så dras spänningsskruven åt betänkligt och man faller pladask för intrigen och vad som ska hända och varför portvakten håller på som han gör. Sidospåret, med den unga flickan som utöver utpressning på César däremot, där blir det ånyo en frågeställning ty varför ville hon ha en porrfilm? Jag hade förstått pengar eller liknande, men en porrfilm? Hmm...


Men sammanfattningsvis, Sleep tight var spännande, lite annorlunda och hela tiden intressant! Men den hade kunnat avslutas betydligt bättre än vad den gjorde, men det är misstag i marginalen. 






 






  

 

Av theotherside - 3 april 2012 00:28

Ja, är det inte fantastiskt... Nja, kanske inte. Och med tanke på vilke framgång The woman in black har visat sig vara för Hammer films så var det ju ingen vågad gissning att det skulle komma en fortsättning. Men jag undrar hur det kan komma sig egentligen? Enligt mitt förmenande var inte Woman in black speciellt bra, och liknande filmer som påminner om den kommer och försvinner snabbt. Vad är det som gör att just den här "hounted house"-berättelsen går så bra? Jag tror det hade en del att göra med att Harry Potter himself var med i den och att många var nyfikna på att få veta hur han skulle klara sig i en skräckfilm. Så hur ska man toppa detta, då... Ja av den info som finns just nu så låter det inte lovande. Man kör på det klassiska "40 år efter händelserna i den första filmen så flyttar någon annan in i samma hus/slott/koja som i första filmen". Ohjaa, den har vi ju inte hört förrut...Näeh, pepp-mätaren inför den här fortsättningen ger knappt ens utslag för min del. 



http://www.horrorbid.com/forum/viewtopic.php?f=280&t=20245&p=92057#p92057













 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards