Alla inlägg den 2 april 2012

Av theotherside - 2 april 2012 15:43

Jaha så var trailern för remaken här då och föga överraskande så ser det snyggt, polerat och jävligt tråkigt ut. Det ser ut som vilken annan dussinfilm som helst, men jag förstår att man är tvungen att tona ned en del element som fanns i Verhoevens original eftersom den här filmen ska sälja bland ungdomar. Självs så stannar jag nog hemma och struntar helt i den här upphottade skiten och letar upp originalet och njuter av trebröstade utomjordingar och allt annat göttigött som Verhoeven hade i sin film. Den här remaken lär klara sig bra utan mig, tyvärr kommer filmen förmodligen att gå runt mycket tack vare Colin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel. 




http://www.youtube.com/watch?v=sWMhADqlPYg












 

Av theotherside - 2 april 2012 12:15

Lite oväntat nästa projekt för regissören Daniel Fridell som ska göra en film om Berth Milton. Kanske inte alla som vet vem han är på rak arm, men han är ganska omskriven så om ni vill veta mer om honom så är det bara att googla! Det låter som att det ska bli ett ambitiöst projekt, eftersom Fridell beskriver att filmen ska bli som en blandning av Gudfadern och Boogie nights, men det har jag väldigt svårt att föreställa mig eftersom de två filmerna är bland de bästa som gjorts i världen- Boogie nights förmodligen en av de bästa filmer som har gjorts om porrbranschen och den nivån tror jag inte man lyckas uppnå med den här. Men jag tror inte heller att Milton är lika välkänd för den stora massan, och då gäller det för Fridell att göra en riktigt stark film på något sätt och det verkar ju som att Milton inte tänker hymla om någonting, och det låter faktiskt riktigt lovande... Det är ju skandaler och liknande som kan göra den här filmen riktigt sevärd.

I övrigt är det väldigt mycket om porr som kommer dyka upp på vita duken inom kort, bland annat en biografi om Linda Lovelace ( fast den tror jag mer eller mindre blir ett feministiskt beställningsjobb för att man ska visa hur riktig tilla det gick för en porrskådis, och den här filmen lär förmodligen debatteras utav bara helvete bland alla feministskribenter som finns på varenda tidning numera). 




http://www.svd.se/kultur/fridell-gor-film-om-porrkung_6970563.svd









 

Av theotherside - 2 april 2012 01:47

Ja, eftersom man gärna gör remakes och sedan fortsättningar på remakes så är det inte förvånande att vi inom en snar framtid har en hel drös med Den onda dockan-filmer att se fram emot (!). Men den här skräckserien behöver förmodligen en omstart om den alls ska lyckas överleva, för de senaste två filmbidragen var ju allting annat än bra- fast jag har inte sett Seed of Chucky och jag tror inte heller att jag behöver se den, faktiskt. Att remaken på den första filmen ska bli betydligt mörkare och med mindre humor jämfört med originalet låter bra, däremot tycker jag inte om idén med en film där hela familjen Chucky finns med för att dra ut på mordiska äventyr som en riktig (!) mördarfamilj bara måste göra sisådär en gång om året för att stärka de inbördes banden... Nä det låter som betydligt mer komik än skräck, redan på pappret. Skrota det, medan tid är, tack. 





http://www.moviezine.se/artikel/9902-den-onda-dockan-faringr-baringde-remake-och-uppfoljare








   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards