Alla inlägg under mars 2012

Av theotherside - 23 mars 2012 00:32

Nu har man tagit på sig stora tänkar-mössan i USA och därmed går det som det går... Nämligen som så att politiker i USA tycker att det vore vettigt med varningsetiketter på spel, samma slags etiketter som finns på cigarettpaket. Varningen ska ha med texten: " ”VARNING: Våldsamma spel har kopplats samman med aggressivt beteende.” Steget är inte långt till att man börjar ha med något liknande på filmer också, men varför sluta där?

Jag tycker att politikerna ska föregå med gott exempel och tvingas ha på sig etiketter med text som " VARNING, jag ljuger och säger vad som helst, bara jag får behålla makten och pengarna som kommer med att ha makt, så lyssna inte på det jag säger, jag ljuger ändå bara" eller " WARNING jag har orsakat krig och lidande för miljontals människor på andra sidan världen, jag är farlig". 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article14560675.ab

















 

Av theotherside - 22 mars 2012 19:30

Ja, hur denna ( desperata ) comeback ska gå till är att Sheen som Charlie Harper ska återvända till serien i form av ett spöke, och inte nog med det utan han gör comeback som en hon och i form av Kathy Bates... Hur könsbytet har gått till ( jag gissar på ett straff för Charlies syndiga leverne under sin tid på jorden) förtäljer man icke ännu, men nog kan det i alla fall antingen funkar klockrent och öka tittarsiffrorna en aning, eller så blir det magplask och vittnar bara om att seriens skapare och producenter har insett att serien knappt överlever Charlie Sheens uttåg. 

Jag har bara sett ett fåtal av de nya avsnitten med Kutcher och ställer mig hela tiden samma fråga- kan karln överhuvudtaget agera? Har han inte halkat in på den här banan helt enkelt för att han inte kan agera men att han drar till sig lite kvinnliga tittare och att de tydligen tycker att han är snygg? Några andra merieter har han ju helt enkelt inte att skryta med. Nej, usch så dålig serien har blivit numera, och jag som inte ens var ett stort fan av serien medan Sheen var med. Men då var den ett mästerverk jämfört med vad en och en halv man har förvandlats till nu... 



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14560926.ab








 

Charlie Harper?...








 

Hm väna nu, vad är det som är påväg att hända...?







Av theotherside - 22 mars 2012 19:01

Hahahaha nu vet jag inte om det verkligen är regissören David Finscher som har fått sin vilja igenom och som fortsätter att göra lite roliga saker i samband med att "The Girl with the Dragon Tattoo" ska ut på dvd-marknaden. Det är bara synd att inte själva filmen var bättre än vad den var, en kopia av den svenska filmen kort och gott! Men det här visar i alla fall att filmfolket/filmbolagen har lite humor om än undangömd långt under fasaden, för det här tilltaget anspelar ju på en tämligen infekterad debatt som finns idag. Synd att amerikaner inte verkar förstå skämtet heller, då köpare har hört av sig och förargade undrat vad det är som pågår;P




http://www.moviezine.se/artikel/9824-dragon-tattoo-dvdn-ja-den-ser-ut-saring-har











 

Av theotherside - 22 mars 2012 04:15

Jag råkade hitta den här annonsen/artikeln, och den är ju nästan lite fascinerande i sig... Vad säger ni, tjejer? Ett halsband gjort av hår, det vore väl något eller hur? ;P










   

Av theotherside - 22 mars 2012 00:03

Konstnären Seth Casteel har kanske en aning konstig hobby då han fotograferar hundar som hoppar i vatten och har tagit bild just när hundarna dyker efter en nedkastad boll/sak. Jag kan ändock tycka att det är lite elakt, men samtidigt blir det ju jävligt fina, och stundtals roliga, bilder. Men bara för att balansera alltsammans lite så kan nästa projekt för fotografen bli att fotografera människor som precis bryter vattenytan när vi dyker ned? 



http://www.toxel.com/inspiration/2012/03/18/underwater-dogs/













     

Av theotherside - 21 mars 2012 22:13

Jag begriper inte riktigt varför Bingolotto är en så helig kossa att det ständigt ges nya försök till att återuppliva fornstor glans, men jag förstår att det för idrottsrörelserna i Sverige är viktigt att inte det här programmet avlider. Men jag förstår inte riktigt varför man anstränger sig så, för Bingolotto har väl ändå haft sin storhetstid och programmet lär inte återuppleva det glada 90-talets tittar-och spelsiffror igen. Om man nu ska hålla liv vid det här så borde man istället satsa på en helomgöring, istället för att kasta in föredettingar. 

Men å andra sidan, någon bättre än Jan Bylund måste ju finnas... Jag har sett något enstaka program med honom och jag tycker inte alls att han funkar. Stel och ganska tråkig, ingen programledartyp direkt. Loket skulle ju kunna ge en välbehövlig vitamininjektion till hela Bingolotto, vilket inte minst visade sig när han var med i 20-årsfirandet. Men det återstår att se vad det blir utav det här...



http://www.expressen.se/noje/loket-kan-vara-pa-vag-tillbaka/












 

Av theotherside - 21 mars 2012 01:00

Det dröjer ett tag innan man blir intresserad av storyn för från början sitter jag i vanlig ordning när det handlar om svensk ( nåja, Norge är inblandat också) film då det fan i mig aldrig går att höra vad folk säger... Antingen snackas det med någon dialekt eller så är det något oljud strax intill skådespelarna så allt som sägs drunknar i eländet. Jag kör faktiskt med svensk text även när jag ser svensk film, bara för att vara säker på att man inte missar något viktigt på grund av att man inte hör vad de säger. Men denna irritation försvinner stegvis i takt med att man sugs in i handlingen och det här blir ju faktiskt helt godkänt i slutändan. Dessutom är en svensk krigsfilm, som dessutom är helt klart godkänt, ingenting man är bortskämd med och det brukar ju i vanliga fall handla om rena rama komedier såsom 91:an Karlsson eller varför inte Repmånad. Så man ska inte vara alltför gnällig nu när ett seriöst försök har genomförts. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Till en början hade det lika gärna kunnat bli komik av det här också, för jag tycker det börjar lite haltande genom att karaktärerna inte riktigt hinner etablera sig innan det börjar hetta till på allvar. Man förstår snabbt att Aron är filmens centrala punkt, att hans fru väntar barn får vi förstå snabbt så att en "känsla" ska etableras, och sedan kommer även hans bror Sven in i handlingen och så blir han förstås tillfångatagen av tyskarna en stund senare. Snabba ryck minsann, men kanske behövs det egentligen inte så mycket mer information än så? Man förstår ju per automatik att Aron vill klara livhanken trots att han ger sig in i en extremt farlig situation, och det är dessutom inte enbart tyskar som är ute efter honom. 

Men min favoritkaraktär är tuffingen/galningen Wille Järvinen, med sitt glasöga och varggrin så förstår man tämligen snabbt att den här mannen har varit med om en hel del, och det avslöjas senare under filmen att han bland annat varit med under vinterkriget mot ryssarna. Man känner sig på något sätt trygg tillsammans med Järvinen, han vet minsann vad som ska göras även när det hettar till ordentligt. 






En del saker kan man förstås klaga på- osannolika saker som att tyskarna skjuter som krattor samtidigt som våra hjältar har en träffsäkerhet som överträffar väldens samlade bästa prickskyttar, att en finländsk motståndsman dels räddar våra huvudkaraktärer i en knivg situation samtidigt som han snabbt ställer upp på att delta i räddningsoperationen av Sven är lite väl otroligt, och kanske hade det kunnat vara lite mer eldstrider men sammantaget så är alltsammans kompetent utfört. Däremot håller en hel del skådisar en ganska medioker nivå och verkar mest vara handplockade eller påväg mot scenen på Dramaten, för de agerar överdrivet och talar otroligt genomskinligt, som om de hade manuset bredvid sig och läser innantill medan de uttalar repliken.


Men som sagt, Gränsen får helt klart godkänt, trots allt.







    





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards