Alla inlägg den 30 mars 2012

Av theotherside - 30 mars 2012 23:15

Neh vad säger ni, är det inte dags att återuppliva en gammal relik från Internets begynnelse och återinföra den här gamla "härliga" godingen igen? Det vore väl underbart att höra det här soundet igen när man kopplar upp sig med mobilt bredband, och för all del även när man kopplar upp sig med fast bredband. Eller så är det bara jag som blev lite nostalgi-stucked för stunden... Nja, en del saker är nog bara bra att vi har övergett numera, faktiskt. 



http://www.youtube.com/watch?v=gsNaR6FRuO0&feature=player_embedded












 

Av theotherside - 30 mars 2012 22:00

Jag tycker att man redan har tjatat en gång för mycket att det är de inblandade till Blair Witch Project som står bakom den här filmen, och i trailern dyker dessutom texten " That will redefine horror once again". Njaa, tillåt mig att betvivla detta en smula, för det finns ju lite skillnader sedan Blair-häxan valsade omkring- dels marknadsföringen, som var jävligt unik och folk snackade om filmen innan någon ens hade sett den på en tid då Internet inte var riktigt lika mycket var mans egendom och dessutom trodde en ganska stor skara att filmen handlade om något som hade inträffat på riktigt. Lovley Molly har inte alls den marknadsföringen i ryggen och dessutom- greppet som används i den här nya filmen har använts hundra gånger tidigare i andra sammanhang sedan Blair-häxan influerade som bäst. Så, med det här i bakgrunden känns det inte som att den nya filmen kommer att få samma genomslag och kommer nog mest att ses på grund av att man kör hårt med att det är "de inblandade från Blair Witch Project", men det behöver definitivt inte betyda att det blir något bra...




http://www.youtube.com/watch?v=py10SIDKl7o











 

Av theotherside - 30 mars 2012 15:55

Jag vet inte riktigt vad man ska tycka och tro om den sena uppföljaren till Twins, men att krydda den med att slänga in Eddie Murphy känns på rak arm sådär... Murphy som inte har någon bra film bakom sig från förra året ( eller när fan medverkade karln i en bra film senast egentligen?) torde inte borga för kvalité längre tyvärr. Att Schwarzenegger och Danny DeVito repriserar sina roller igen låter i alla fall bra men jag är inte direkt eld och lågor över alltsammans eftersom jag inte tyckte speciellt bra om originalet. Men vågar man ens hysa förhoppningar om att Twins 2 blir bra alls? Jag tvivlar, jag tvivlar...



http://www.svd.se/kultur/twins-blir-tre-i-uppfoljare_6965017.svd









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards