Alla inlägg den 29 mars 2012

Av theotherside - 29 mars 2012 23:15

Fullständigt outstanding och ytterligare ett bevis på att svenska skådespelare, oavsett kön, ska ge sig bort från film-Sverige fort utav bara helvete för att nå sin fulla potential istället för att ofrånkomligt hamna i deckar-träsket eller komedi-fållan. ID:A får Tuva Novotny agera mot en helt annan fond än den som hon är känd för hemma i folkhemmet och det är väldigt uppfriskande att se att danskarna har låtit sig inspireras av Bourne Identety och, tror jag, Salt- i alla fall litegrann och alltsammans blir en riktigt spännande film.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Ja, det är nog ingen hemlighet för de flesta att jag tycker om Tuva Novotny men tycker samtidigt att hennes potential inte riktigt har kommit till sin rätta hemma i Sverige, förutom i möjligen Smala Sussie. Nåja nu kanske jag inte ska överdriva Novotnys insats i den här filmen, men det är samtidigt så skönt att se henne i en riktigt välgjord thriller även om hon hade kunnat få kicka ass en aning mer och ha kanske lite mer skinn på näsan, men trots avsaknaden av dessa saker så gör hon helt klart mycket väl godkänt ifrån sig. 


       





Det jag tyckte bäst om med ID:A var att man aldrig riktigt vet vem Novotny är, förrän alldeles i slutet då bilden klarnar och man förstår vad det är som egentligen har hänt. Det är mycket bra att man har haft med misstanken om att hon har varit inblandad i både ett mord på en politiker men också i ett bankrån, för det gjorde mig osäker in i det sista på om jag skulle hålla på Novotnys karaktär eller inte. Möjligen blir det mest ett konstaterande "jaså, var det inte mer än såhär egentligen" när förklaringen kommer men det tycker jag inte gör speciellt mycket eftersom resan innan har varit tillräckligt intressant och spännande.



   

Av theotherside - 29 mars 2012 22:15

Det känns som att den här filmen, efter att enbart ha sett trailern, påminner om en hel del andra filmer inom den här genren och Citizen Gangster känns inte som något originellt alls ( även fast det tydligen baseras på en sann berättelse) så det är lite blinkande varningslampor över den här filmen och jag tror inte heller att den kommer att vara superbra. Och för att strö ytterligare salt i såren så finns det inte med några riktigt kända skådisar heller, vilket inte alls behöver säga något om en films kvaliter eller liknande, men det brukar kunna ge en fingervisning åtminstone. Men... en gangsterfilm säger man ju helt enkelt aldrig nej tack till, så enkelt som så är det ju. Så den här får man nog trots allt hålla ett getöga på, ändå. 





http://www.youtube.com/watch?v=Ty2DzfMEF0Q









 

Av theotherside - 29 mars 2012 21:29

"The Monk är regisserad av Dominik Moll och är baserad på den engelske författaren Matthew Lewis berömda gotiska roman från 1796 med samma namn. Vi följer en spansk munk vid namn Ambrosio som övergivits som spädbarn vid klosterdörren och som sedan växer upp och blir en skicklig predikant. Ambrosios problem börjar när en ung novis släpps in i brödraskapet som i själva verket visar sig vara en kvinna och ett sändebud från Satan med uppdraget att utsätta Ambrosio för köttets frestelser."

Från rysarnytt.se



Ser en smula b-aktigt ut för att bli riktigt intressant men jag tror ändå att Le Moine, som den heter på originalspråk, kan bli en helt okej film i alla fall! 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vqXuw9HNpxg









 

Av theotherside - 29 mars 2012 18:45

Minst sagt lite underlig trailer som inte riktigt klarade av att visa upp vad fan filmen kommer att handla om egentligen ( eller ja, några svar fick man åtminstone), men det gör ingenting för den här kommer jag förmodligen ändå att se mest på grund av att det handlar om en skräckfilm och så för att Jennifer Lawrence är med i den!






http://www.youtube.com/watch?v=xfGKh9IF_I8















 

Av theotherside - 29 mars 2012 13:27

Ja, jag tycker att Jackson har lite väl många roller där han spelar ungefär samma roll om och om igen, hårdförd snubbe som man inte ska jävlas med i onödan. Nåja, det är ju förstås skönt att inte behöva anstränga sig alltför mycket och veta ungefär hur man ska spela i roll efter roll men det var ett tag sedan nu som jag kände mig riktigt peppad inför en film med Samuel L Jackson. The Samaritan vet jag inte riktigt vad jag ska tro om, den lär ju säljas in med att just Jackson är med i den men vad har den annars att erbjuda? Inte speciellt mycket, tycker jag. Trailern gör mig inte direkt sugen på att se filmen och den lär komma ut direkt på dvd här. Men vem vet, den kanske ändå är en halvbra rulle som man kan se en regnig, tråkig söndag åtminstone?



http://www.youtube.com/watch?v=bFZ8EzNVkOE









 









Av theotherside - 29 mars 2012 05:15

Ja herregud man kan inte anklaga den här filmen för att vara en copycat eller påminne för mycket om speciellt många andra filmer, och den faller förmodligen inte alla i smaken men jag tyckte faktiskt om den och den var en riktigt underhållande kullerbytta som var rolig medan den pågick. Man visste nästan aldrig riktigt vad som skulle hända, och den känslan får man inte ofta när man ser på film numera. Så jag hade inte några större förväntningar på den här men kan inte direkt säga att den var ett mästerverk, men jag var i alla fall inte besviken när eftertexterna började rulla.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.








David Hyde Pierce är fullständigt outstanding i rollen som den något underlige Warwick, som redan vid sitt första framträdande i filmen fick mig att undra vad det var för en filur. Att han dessutom ser folk som inte finns vet jag inte riktigt hur jag ska tolka, mer än att det är tidigare offer som han samtalar och festar med. Pierce är också tacksamt sval och cool genom hela filmen, det blir aldrig några utspårningar eller överspelande, utan han är hela tiden intressant och rolig. Ja, själv är han omedveten om att han blir rolig för filmen blir ingen komedi eller liknande, utan man skrattar åt det fakutm att han tror att han har människor runtomkring sig. Utan Pierce i den här filmen har jag svårt att tänka mig att den skulle ha varit lika rolig att se.


     




Småskurken John Taylor hamnar lite i skymundan vilket inte kan vara meningen, då det är den storyn som egentligen är den bärande för filmen, så lite dåligt är det på den punkten- att man bryr sig mer om Warwick än om den verklige huvudpersonen men även John har en intressant historia då hans flickvän visar sig vara en riktig slug bitch, och lite där kan man ju säga som så att en del kvinnor utnyttjar det faktum att män är beredda att göra precis vad som helst för dem.   


Sammanfattningsvis, The Perfect Host är riktigt spännande medan den pågår, men lite underlig ibland och jag tycker inte riktigt att alla trådar knyts samman i slutet. Men den här är allt värd att se på åtminstone en gång, så ge den en chans!





 

Av theotherside - 29 mars 2012 02:15

Ja, jag vet inte jag... Det är ju visserligen Dreamworks som ligger bakom den här ( och vi vet ju alla vad de kan åstadkomma med sagofigurer och dylikt) men jag tycker det här ser lite väl fjantigt ut. Det är kanske bättre än vad det ser ut att vara i den här trailern, men jag är lite tveksam inför den här filmen. Men det är i alla fall något nytt och ingenting som har med Shrek att göra, så det får man vara positiv för åtminstone.




http://www.youtube.com/watch?v=aPLiBxhoug0









 

Av theotherside - 29 mars 2012 00:48

Mjo ser en aning "hjärtvärmande" ut och att man ska ha lite feel goods-känslor medan man ser den här filmen, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att den verkar lite intressant åtminstone. 




http://www.youtube.com/watch?v=73jSnAs7mq8










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards