Alla inlägg den 26 mars 2012

Av theotherside - 26 mars 2012 18:59

Oh fu-uck! Jag har sett framför allt bokomslaget när jag var och tittade på bokrean och jag har också sett den när jag har varit på biblioteket, men jag har aldrig blivit riktigt intresserad av boken Samlade svenska kulturer. Men nu när jag läste artikeln blev jag intresserad, inte bara för att boken tydligen ska bli filmatiserad också. Regissörduon  Måns Mårlind och Björn Stein är jag däremot inte så imponerad av, Storm blev vansinnigt över-hyllad och bevisar mest av allt att det behövs väldigt lite för att skaka om den lilla ankdammen som svensk film utgör. Men, det här kan kanske bli något i alla fall. Jag tror jag ska läsa boken så snart som möjligt.





http://www.svd.se/kultur/hollywood-duo-gor-svensk-skrackfilm_6953749.svd








 

Av theotherside - 26 mars 2012 04:45

Jag måste säga att jag håller med Liz Rosenberg, Madonnas taleskvinna, till fullo med konstaterandet hon gör:
"- Vissa saker förändras aldrig."


Precis så, och det är smått otroligt att Madonna fortfarande kan orsaka rabalder genom sexighet/avkläddhet. Samma sak gjorde hon ju i början av karriären, och Madonna kan man i alla fall inte anklaga för att vara pryd i sina videos. Men å andra sidan så kan man ju fråga sig varför Madonna fortsätter att göra sådana ting som att ha med naket/avklätt/anspelningar på sex, eftersom hon vid det här laget borde veta vad som gäller... 






http://www.svd.se/kultur/madonna-for-het-for-youtube_6951351.svd












 

Av theotherside - 26 mars 2012 03:00

Åh vad jag hade sett fram emot den här filmen, för det verkade väldigt lovande av det man fick se i trailers- en tuff, kaxig brud med mycket skinn på näsan, drösvis med intressanta skådespelare som Banderas, Michael Douglas mfl. men när filmen är slut kunde jag missbelåtet konstatera med en suck- jaså, blev det inte mer än såhär. 








LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Steven Soderbergh brukar hålla en hög nivå men jag tycker inte om hans senaste filmer tyvärr, Contagion var en enorm besvikelse men de filmer han har gjort tidigare gör ju att man ändå "måste" se en ny film från den här mannen och speciellt när det är en sådan här actioninriktad film med en hårdsparkande hjältinna. Men... Det är något som är riktigt dåligt här och det är förmodligen det att man har satsat stenhårt på snygga fightscener (som ändå, om sanningen ska fram, inte är så snygga som de hade kunnat vara) och att man har en tuff brud som verkligen inte viker ned sig. Men själva storyn... nja, den griper verkligen inte tag i mig, jag bryr mig inte alls och sitter mest och har tråkigt. Tyvärr. Jag hade betydligt större förhoppningar på den här, det såg ju så jävla lovande och bra ut i trailers...



     




Ingen skugga faller över Gina Carano, jag gillar henne direkt och hon är liksom inte på låtsas, som andra actionhjältinnor oftast känns som, nej man tror direkt att det här är en brud som man inte jävlas! Dessvärre spricker det så fort Carano inte slåss, för hon är ingen storartad skådespelare direkt och det blir stora svackor i dialogscener och liknande. Men när det väl  hettar till, ja då jävlar är hon en kick-ass-drottning! 

Sedan är det nästan skämskudde för mr Soderbergh som inte utnyttjar det material som han har fått till sitt förfogande. Banderas, Douglas, Fassbender, Ewan McGregor kommer man knappt ihåg efter filmen och de är nästan kriminellt underutnyttjade i sina roller som inte blir mycket mer än gästinhopp, känns det som.


Njae, Haywire funkar när hjältinnan sparkas och slåss men handling och liknande saker engagerar aldrig och det blir mest av allt en enda lång transportsträcka fram till ett något krystat försök till förklaring om vad det hela egentligen handlar om. 









 

Av theotherside - 26 mars 2012 01:24

Eftersom pensionen och alla turer omkring vårdskandaler och liknande är ett brännande hett ämne i Sverige, så kan man ju inte låta bli att fundera över hur film-skurkar som Meyers, Darth Vader, Jason, Freddy Krueger hade hanterat om de hade blivit dåligt behandlade på gamla dar? Och om de här figurerna hade funnits i verkligheten så hade de med råge uppnått pensionsåldern vid det här laget. 


Konstnären Federico Chiesa har gjort alldeles underbara målningar på åldrade skurkar. Min favorit är Jason, som ser ut att ha gått miste om pensionspengarna och istället hamnat på gatan... Stackarn;P



http://www.behance.net/gallery/HORROR-VACUI/3247913










     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards