Alla inlägg den 23 mars 2012

Av theotherside - 23 mars 2012 16:04

Hah, inte nog med att Stan Lee syns i olika filmsammanhang där hans figurer finns med, nu är karln själv med i tecknade serier och får bland annat stå öga mot öga med de figurer han har skapat. Jag gillar Stan Lee, han verkar vara en riktigt härlig snubbe och det är synd att man förmodligen aldrig kommer att få möta honom i verkligheten. Undrar också om Stan Lee´s mighty 7 kommer att ges ut i Sverige? Förmodligen inte, men det skulle ändå vara roligt att läsa åtminstone en tidning!






http://www.svd.se/kultur/stan-lee-blir-karaktar-i-serie_6948589.svd











 

Av theotherside - 23 mars 2012 13:30

Ojojdå men har man som regissör klassiker ( nåja) som Postal, In the name of the king, Alone in the dark osv på sitt samvete, så nog har man väl rätt att säga något om finanskrisen som drabbade världen 2009 då?;P Det låter inte som att det kommer att bli något blivande mästerverk, och beskrivningen av filmen: " I filmen "The Bailout" möter vi Jim, en vanlig New York-kille som förlorat allt, och vill hämnas genom att ta livet av några väl valda investerare" vittnar om att det känns som att den kommande filmen påminner en smula om Rampage, som Uwe Boll gjorde förra året... Vi får väl avvakta med spänning och se vad Boll levererar tillslut...





http://www.moviezine.se/artikel/9828-uwe-boll-har-naringgot-att-saga-om-finanskrisen











 

Av theotherside - 23 mars 2012 13:00

Jag vet inte riktigt, men av någon anledning tilltalar The Host mig mer än författarinnans Twilight-elände, och historien i den här berättelsen verkar betydligt mer intressant. Samtidigt tror jag inte att Stephenie Meyer kommer att lyckas tilltala andra än inbitna Twilight-fans med den här nya, kommande filmen. Kommer det vara ungefär samma struk? Jag hoppas inte det och jag hoppas att The Host är brutalare och mörkare. Men det är nog att hoppas på för mycket. Men jag tror jag ska se efter hur den verkar innan man eventuellt ser filmatiseringen genom att läsa boken, så får man se vad man tycker om den. Filmen får vi ju vänta på tills nästa år, så gott om tid har man att läsa boken i alla fall;P




http://www.youtube.com/watch?v=M8Jdt-MVFKA









 

Av theotherside - 23 mars 2012 03:15

Ja vem vet, kanske David Cronenberg är precis rätt regissör för att äntligen göra Robert Pattinson till en intressant skådis istället för en skyltdocka för Twilight?;P Jag hoppas det, men å andra sidan så har Pattinson inte övertygat mig alls att han har att göra på film mer än som snygg, barbröstad snubbe, så återstår att se om han kan göra en Di Caprio och bli intressant så småningom... Filmen i övrigt är ju svårt att uttala sig om, det är inte många sekunder från filmen man får se i denne teaser, men Cronenberg är alltid Cronenberg så den här kan bli intressant ändå!





http://www.youtube.com/watch?v=IntCndoiJYg










 

Av theotherside - 23 mars 2012 02:15

Tyvärr märks det tämligen omgående att Buffering inte är gjord med några större resurser men att man inte heller har med särskilt bra skådespelare som fixar att bära huvudansvaret för att filmen ska bli sevärd på sina axlar. Skådespelarmässigt påminner det om det som huvudpersonerna sysslar med, för liknande skådespeleri ser man i porrfilmssammanhang. Nej, det är något fel med den här filmen då det stora epicentrumet för handlingen gäller om en av huvudpersonerna ska ställa upp i grand finale eller inte, och då har man faktiskt inte lyckats med något alls...






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Jag får ingen respons alls mellan turturduvorna Seb eller Aaron. De hade lika gärna kunnat vara vilka som helst, fast just det ja, i den här filmen är de homosexuella och får problem med ekonomin när båda mer eller mindre blir av med jobbet samtidigt, så för att klara sig så börjar de knulla inför kamera och publik på Internet och allt är så bra, så bra tills Seb får en liten blackout och börjar ifrågasätta vad som håller på att hända- men ingen panik inte, för man förstår dels inte riktigt varför han blir tveksam just i slutminuterna och man förstår lika lite vad som får honom att springa som en galning för att hinna i tid till den stora gruppsexfinalen... Eh, ja särskilt spännande eller sevärt blir det inte. Man bryr sig helt enkelt inte alls om huvudpersonerna. Jag vet inte heller om det här är komedi- det "roliga" som finns med är att man råkar tappa ut en låda med olika sexredskap och att Seb och Aaron är homosexuella... Ja, roligare än så blir det faktiskt inte. 





       




Nej det enda intressanta med den här filmen, om man tar på sig svenska glasögon, är karaktären Jem. Jag är ganska osäker på vad Jem är egentligen, är det en kille eller en tjej? Med tanke på nya ordet hen, som är okänt för engelsmännen, så kan man ju tänka sig att samma könsförvirring kan uppstå bland tjejer och killar som för Jem, när det här hen-experimenterandet är över... " Hon känner sig som hon är en han, som är en han som tror att han är en han som... Se på henne bara som en gaykille så kommer allt bli bra", som Seb försöker sammanfatta denna "hen".


Men Buffering som film är totalt ointressant och riktigt tråkig, faktiskt.





    

Av theotherside - 23 mars 2012 00:32

Nu har man tagit på sig stora tänkar-mössan i USA och därmed går det som det går... Nämligen som så att politiker i USA tycker att det vore vettigt med varningsetiketter på spel, samma slags etiketter som finns på cigarettpaket. Varningen ska ha med texten: " ”VARNING: Våldsamma spel har kopplats samman med aggressivt beteende.” Steget är inte långt till att man börjar ha med något liknande på filmer också, men varför sluta där?

Jag tycker att politikerna ska föregå med gott exempel och tvingas ha på sig etiketter med text som " VARNING, jag ljuger och säger vad som helst, bara jag får behålla makten och pengarna som kommer med att ha makt, så lyssna inte på det jag säger, jag ljuger ändå bara" eller " WARNING jag har orsakat krig och lidande för miljontals människor på andra sidan världen, jag är farlig". 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article14560675.ab

















 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards