Alla inlägg den 17 mars 2012

Av theotherside - 17 mars 2012 23:30

I filmen, vars titel verkar vara Olympus has fallen, spelar Butler en agent som ska förhindra att en attack mot Vita huset genomförs. Det låter ju onekligen inte dumt alls, och kan säkert bli en riktigt sevärd thriller. Hoppas det dyker upp lite mer information om filmen snart! Det gör heller ingenting om Butler spelar en lite grisig agent, en Jack Bauer-typ snarare än någon som använder hjärnan framför musklerna...



http://www.svd.se/kultur/gerard-butler-spelar-agent_6932663.svd









 

Av theotherside - 17 mars 2012 21:08

Jag har inte riktigt fallit pladask för varken Per Andersson eller humorgruppen Grotesco, men det hindrar dem ju inte från att ändå lyckas servera en fullträff som jag också kan tycka om;P Kuk i hatt- eller allt man nu tydligen kan stoppa kuken i, är i alla fall ganska rolig! Den funkar i alla fall bra en lördagskväll...







http://svtplay.se/v/2725518/kuk_i_hatt









 

Av theotherside - 17 mars 2012 04:45

Såg den här reklamaffischen senast jag besökte storstan och kunde inte låta bli att konstatera att den känns aningen gammeldags, eller är det bara jag som får sådana vibbar? Både tuggummit Toy, och själva reklamen, för tankarna till äldre reklam, den som fanns i början av 90-talet ungefär... Det är kanske meningen också? Men den stora en-miljon-frågan är ändå den att vem fan gör reklam för tuggummi nuförtiden? Eller finns det något hemligt budskap att utläsa från det här? I am confused....











 

Av theotherside - 17 mars 2012 03:15

Jaså, blev det inte mer än så var den första tanke jag hade när eftertexterna började rulla men efter att man fick reflektera en kort stund så kan jag ändå konstatera att filmen var helt okej, om inte rentav riktigt bra till och med, i alla fall stundtals. Jag har ett ganska stort problem med hur vargarna skildras i den här filmen, det är inte särskilt trovärdigt och djuret blir lika demoniserat som vithajen blev efter en viss film av en viss Spielberg, och det är framför allt det som drar ned betyget en hel del. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Liam Neeson gör det som förväntas av honom, men jag blir aldrig riktigt gripen av denna karaktär. Det känns aldrig riktigt i hjärtat att han är en plågad man, trots att vi i tillbakablickar förstår att något har hänt med hans älskade hustru fast det dröjer till slutminuterna innan vi får hela bilden men trots det lyckas jag inte förmå mig att bry mig nämnvärt. Sorry. Däremot så gillar jag hans små utbrott mot det religiösa och framför allt mot Gud, i en scen konstaterar han att "kylan finns, djuren finns" osv och senare så ropar han ut mot himmelen: " Förtjäna min tro, bevisa att du finns, kom och rädda mig" för att efter en kort stund efteråt sucka och säga " Äh, jag gör det själv". För var är denne Gud, egentligen? Gud verkar aldrig ha lust att visa sig, eller komma till ens hjälp vid nödsituationer. Men jag antar att Gud har större och viktigare saker för sig... 



       



Och så skildringen av vargarna i filmen... Här i Sverige är ju vargfrågan en ganska het potatis, men jag är övertygad om att varghatarna och de som är livrädda för varg, trots att de förmodligen aldrig ser någon ute i det fria och bara tittar på dem på Skansen, skulle skriva under att den här filmen visar vilket blodtörstigt djur det handlar om. Men så är det verkligen inte. Eld, till exempel, räcker utmärkt för att hålla vargarna borta för det är så att deras närmaste släkting, hunden, är precis lika rädda för den mäktiga elden som vargar är. De anfaller inte heller i akt och mening att döda alla "motståndare", om de skulle anfalla så skulle de antingen känna sig trängda eller vara förbannat hungriga. Mindre djur visst, det kan vargarna döda för att få föda... Men människor? Nej, knappast. Och inte på ett sådant utstuderat sätt som i den här filmen, och inte heller på så sätt som för tankarna till skräckfilmer. Någon av karaktärerna konstaterar också i filmen att vargar är det enda djur som söker hämnd... Åh, please. Bara en stadsbonisse kan komma med ett sådant uttalande. Saken blir knappast bättre av att de har datoranimerat vargarna också, allt för att de ska göra som "regissören" vill. Nej det här med vargar som mordiska, sluga mördarmaskiner köper jag helt enkelt inte. Det hade varit bättre om The Gray hade fokuserat på att skildra hur människorna klarar sig mitt ute i vildmarken samtidigt som snön och kylan tränger in på bara skinnet.


Men ändock, filmen är på något sätt tillräckligt intressant medan den pågår, och jag är starstrucked i Liam Neeson så det är mest på grund av honom som jag ändå ger The Grey godkänt, om än ett svagt godkännande.









 






   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards