Alla inlägg den 16 mars 2012

Av theotherside - 16 mars 2012 22:30

Ja, jag vet inte ens om man kan kalla den här undersökningen för en undersökning, och inte heller om den är något att bry sig om överhuvudtaget... Forskningen gick i alla fall ut på att 25 män ( väldigt få för att vara en undersökning?) fick titta på en kvinna klädd i rött och en kvinna iklädd vitt och sedan konstaterades det att kvinnan i rött verkade vara kåtast... Hmmm. Ja, som sagt, den här undersökningen är väl inte direkt något att bry sig om egentligen. 

Personligen föredrar jag svart framför rött. Eller så kanske ingen av männen som deltog i undersökningen hade samma smak som jag. Det är lite mer klass och mystik när kvinnor använder svart i alla fall. Men visst, färger på kläder sänder ut signaler och liknande, så det här är väl en form av vetenskap också, som man kanske inte är medveten om alla gånger. Ja, det här inlägget blev väl sisådär vettigt, men så blir det ibland och speciellt på en fredagskväll när man har hunnit få i sig en och annan öl.




http://moore.se/kvinnor-som-bar-rott-ar-katare













 

Av theotherside - 16 mars 2012 19:33

Jag vet inte riktigt om jag skulle säga håna, utan jag tycker faktiskt det här är ganska roligt mest. Lite humor måste man ju ändå ha, och Northug gör det nog med en glimt i ögat. Framför allt gillar jag den med att Northug skickar en bild på hur han ser ut framifrån för Hellner ser oftast bara norrmannens rygg i skidspåren;P Men Hellner får också vara lite elak i en annan kampanj som handlar om Tour de Ski, så jag tycker man kan ta det här med ett skratt bara helt enkelt! 



http://www.expressen.se/sport/langdskidor/northug-hanar-hellner-i-en-ny-reklamkampanj/







 

Av theotherside - 16 mars 2012 18:30

"Chernobyl Diaries utspelar sig i spökstaden Prypjat, tidigare hemvist för arbetare på kärnkraftsverket i Tjernobyl. Några amerikanska ungdomar som befinner sig på semester i Europa bestämmer sig för att ta en liten avstickare till Prypjat. Där blir de strandsatta och inser snart att de inte är ensamma…

Filmen är producerad av Oren Peli och regisserad av Bradley Parker. I rollerna ser vi bland andra norskan Ingrid Bolsø Berdal från Fritt Vilt samt Jonathan SadowskiDevin KelleyJesse McCartneyOlivia Taylor Dudley och Dimitri Diatchenko."

Från rysarnytt.se


Jävlar, den här ser faktiskt ut att kunna bli något! Chernobyl Diaries måste man ju ta sig en titt på när tillfälle ges.




http://www.youtube.com/watch?v=P7ZTLckhg_g








 

Av theotherside - 16 mars 2012 15:41

Den senaste filmen som baseras på Dr Seuss barnbok Lorax verkar gå riktigt bra. Jag vet däremot inte vad jag tycker om den, men jag blev inte så sugen på att se Lorax när jag såg trailern för ett tag sedan men den kanske är bättre än vad man tror? Men framgången för den senaste filmen gör ju förstås att det kliar i fingrarna att filmatisera ytterligare böcker av Dr Seuss, och att man funderar på att göra en ny version av Katten i hatten är föga förvånande. Den senaste versionen, som jag inte ens orkade se klart, var bedrövlig så den nya filmen får ju bli förhoppningsvis betydligt bättre. 



http://www.moviezine.se/artikel/9778-katten-i-hatten-faringr-nytt-liv-i-3d







 



Av theotherside - 16 mars 2012 14:45

Det verkar råda Peter Pan-feber i Hollywood just nu, men de drabbas ju så lätt av sådana här tillfälliga influenser så det är ju ingenting ovanligt direkt. Två filmer med Peter Pan ska tydligen komma, och jag vet inte om jag ser fram emot någon av dem;P Jag skulle gärna vilja se någon mörkare version av den här berättelsen, en helt ny tolkning kanske till och med? I det avseendet låter den andra Pan-filmen lite mer intressantare, för som man skriver i SvD: " med Aaron Eckhart i rollen som Hook, en pensionerad polis som jagar den påstådda kidnapparen Peter." Låter ganska okej eller hur? Pan är anklagad/efterlyst eller påstås vara en kidnappare och Aaron Eckhart blir nog en bra kapten Hook. Men det visar sig senare i år hur den här filmen blir, får se senare om den är något att ha eller inte... 





http://www.svd.se/kultur/ny-peter-pan-film-pa-gang_6930311.svd








 

Av theotherside - 16 mars 2012 13:35

Jag har svårt att bli särskilt upphetsad inför den här filmen, där Johnny Depp och Tim Burton återigen samarbetar och de skulle verkligen må gott av lite nytt blod och fräscha tankar istället, och den här trailern får inte min pepp-mätare att ge några större utslag. Är det en komedi eller en lite mörkare film? Ja, trailern ger en känsla av att det här blir en film som hela familjen kan samlas kring på söndagskvällarna när den visas på TV4 så småningom. Gäääääää****ssssp. 




http://www.youtube.com/watch?v=isjg9O7ifwM








 

Av theotherside - 16 mars 2012 13:19

Ja, filmen som Hugh Jackman ska medverka i efter det att den andra Wolverine-filmen är färdig låter onekligen intressant och kan förhoppningsvis bli riktigt bra! I Prisoners blir Jackmans hustru och dotter kidnappade och när lagens långa arm misslyckas med att återfinna dem så tar Jackman lagen i sina egna händer. Mums filibabba, med andra ord hoppas jag;P






http://www.svd.se/kultur/hugh-jackman-tar-lagen-i-egna-hander_6929707.svd








 










Av theotherside - 16 mars 2012 00:18

Det händer bara i USA, kan man sucka och det stämmer vanligtvis, men ett förbjud mot hängiga byxor där man visar upp baken och kalsongerna borde faktiskt införas i Sverige också. Eller förbjud och förbjud... Ett förbjud är kanske en smula för mycket överstatlighetsmynderi, men det har vi ju redan i det här landet, allra minst när det handlar om rökning som snart är förbjudet överallt om det fortsätter på det inslagna spåret. Så då tycker jag att jag kan promota lite för något jag stör mig på och som jag tycker är ett jäkla ogräs på vår planet. Jag begriper verkligen inte poängen med att ha sådana här hängane byxor på sig. Om man nu vill visa upp sina fina, dyrköpta kalsonger ja kom då ut på stan eller på skolan i enbart kallingarna och lämna de besvärande byxorna hemma. Eller nåt... Men så lång som senatorn i New York vill jag inte gå, jag anser ju att man har rätt att bestämma själv huruvida man vill vara klädd liksom det borde vara lika självklart att vissa människor vill röka. Men nu är ju ingenting så lätt tyvärr, utan människor ska kontrolleras och styras mot deras "bättre vetande". 




http://www.metro.se/udda/new-york-senator-vill-forbjuda-hangiga-byxor/EVHlco!Lrd4ubuoYxEMw/









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards