Alla inlägg den 14 mars 2012

Av theotherside - 14 mars 2012 23:34

Jag vet inte riktigt men Raquel Welch har rätt i och med att vi är "sexgalningar" i och med att det har blivit väldigt mycket fokus på sex och att vi har mer "tillfälliga partners och kk" än tidigare. Men jag vet inte ( eller tror inte i alla fall) att just porr är den stora boven i dramat? Jag menar, man ser en p-rulle på nätet och gör sin grej och sen är det tillräckligt och man antingen somnar eller ägnar sig åt annat istället. Det känns mer som att det här är något Welch har sagt och som sedan förstoras upp av media...

Däremot så vill jag väldigt gärna se ”One Million Years B.C.”;P Jag har bara sett bilder av Raquel Welch i den där omtalade bikini-grejset så jag vill gärna se filmen också! 



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14517597.ab






 

Av theotherside - 14 mars 2012 22:10

Naturligtvis kan man inte försvara det här tilltaget, att hemlösa fick gå omkring som mänskliga surfzoner så att besökarna på en teknikmässa kunde vara uppkopplade hela tiden. Men en liten tanke i sammanhanget- de fick ju faktiskt betalt för besväret. Och hade bara de som anordnade det här frågat personerna, så hade det ju varit att bara säga nej tack eller ja om man ville delta. Dessutom fanns möjligheten att tjäna lite extra om de ville och om de kunde "underhålla" dem som samlades runt omkring dem. Men på sätt och vis är det inte helt rätt att göra på det här sättet med de hemlösa människorna, men som sagt om man hade frågat dem och fått deras medgivande så hade det väl ändå kunnat vara okej?



http://www.dn.se/ekonomi/omstridda-hemlosa-surfzoner









 

Av theotherside - 14 mars 2012 18:38

Det verkar som att författaren Bret Easton Ellis har drabbats av pilar från sin musa och han har börjat fundera över vad hans antihjälte Bateman kan ha för sig nuförtiden, vilka artister han lyssnar på och vem han skulle kunna tänkas mörda. Låter helt klart ganska intressant det här, och en uppföljare till boken vill jag gärna läsa ( men jag vill däremot inte se en enda uppföljare till original-filmen tack, och helt inte heller remaken som det varit tal om). Hoppas inspirationen fortsätter flöda för Ellis, men jag tycker han är lite otacksam i slutet mot fansen vilka han uppmanar till att fortsätta skicka in förslag och idéer men de ska inte förvänta sig att bli omnämnda. Vad är det för fasoner? De vilkas idéer han blir inspirerad av och gillar, de ska naturligtvis tackas i någon form tycker jag. Varför inte som man gör på film och på sista sidorna användas för att tacka personer? Det är ju bara onödigt att det finns med tomma papperssidor både i början och slutet på böcker. Använd dessa utrymmen till att tacka dem som man blivit inspirerade av...




http://www.svd.se/kultur/ellis-overvager-ny-american-psycho_6924223.svd











   

Av theotherside - 14 mars 2012 13:02

Äntligen, som Gert Fylking skulle ha utropat. Nu verkar det vara på gång med en filmatisering av serietidningsfiguren Mandrake, och det tycker jag att man borde ha kommit igång med betydligt tidigare. Men bättre sent än aldrig förstås. Mandrake är ju dessutom som klippt och skuren för att bli filmad, och skulle mycket väl kunna passa i en Sherlock Holmes-liknande filmatisering. Det ska bli spännande att följa det här framöver och se vilka som blir rollbesättade för figurerna och vem som kommer att regissera. Den här filmen har alla chanser till att bli något riktigt bra.

Sen väntar jag även ivrigt på en ny, påkostad och storslagen filmatisering med Modesty Blaise. Kom igen nu, det är dags att hon får komma tillbaka till vita duken i något påkostat! Blaise är också en seriefigur som borde kunna göra sig väldigt bra i händerna på någon bra regissör...



http://www.svd.se/kultur/mandrake-ska-bli-film_6923223.svd








 

Av theotherside - 14 mars 2012 04:45

Om det här kallas för komedi så vet jag direkt att jag inte gillar komedi i så fall, men det vet jag ju att jag gör så jag ställer mig frågan varför jag då inte skrattar speciellt ofta medan jag ser Bucky Larson Born to be a star... Nej tyvärr, Adam Sandler har totalt missförstått vad komedi är och det räcker inte med att en kille har väldigt utstående framtänder och blir kallad för bäver och Snurre Sprätt och har pottfrisyr, det blir inte per automatik roligt. Och sedan att man har med skämt av kalibern en bondläpp smetar in kuken med något mumsigt ( marmelad kanske) för att sen låta getterna mumsa på. Redan i förtexterna finns scenen med och det sänker ju direkt ribban för kommande skämt som inte heller håller någon vidare kvalite, tyvärr. Men det hade jag inte heller direkt väntat mig....






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag vet inte heller riktigt hur man ska ta premisserna- huvudpersonen Bucky råkar se en porrfilm från det glada 70-talet som hans föräldrar medverkar i, och det visar sig att de var stora porrstjärnor på den tiden det begav sig, och naturligtvis ska sonen försöka slå sig fram inom vuxenindustrin... Men det är ju då en nackdel att ha utstående framtänder, ha pottfrisyr och senare, visar det sig, en så minimal mandom att alla inblandade först tror att han har en vagina. Skrattet har inte kommit ännu, vilket man förtvivlat försöker översläta med att göra huvudpersonen "älskvärd" men det funkar inte heller, ty han förblir den duma personen genom hela filmen, bara det att den dumma personen hittar sin kärlek är den enda förändringen som äger rum... Suck.





           




Det är trist att se någon som Christina Ricci inblandad i sådant här, och hon har som vanligt mest funktionen av att vara den där lagom käcka, söta flickan som blir förälskad i en nästan helt osannolik kille. Men han har ju ett hjärta av guld;P En annan sak var också osedvanligt korkar- hennes högsta dröm är att jobba som servetris på någon fin restaurang, en dröm som fick sig en törn på grund av att hon spillde ut het soppa över en tant som fick fara till sjukhus för brännskador... Eh, vaaa?


Näh, man hade kunnat lägga ned lite krut på att visa upp hur porrbranschen ser ut, på insidan, men inte det heller och eftersom man är en barnvänlig komedi så bjuds det inte heller på särskilt avancerade skämt mer än att Buckys sperma återfinns lite här och där på grund av sättet han "kommer på"...

Den här filmen kan man lika gärna spola ned i toaletten direkt, för det här kan bara inte vara underhållande för någon va?







   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards