Alla inlägg den 13 mars 2012

Av theotherside - 13 mars 2012 19:00

Det verkar som att en av de mer välkända profilerna i Robinson ska återvända, nämligen Robinson-Robban! Om det nu verkligen stämmer så tror jag att jag ska ta mig en titt på eländet, bara för att se vad han kan tänkas hitta på den här gången. Det blir liksom svårslaget att toppa det han gjorde när han medverkade förra gången, men vi kan kanske ändå konstatera att han var före sin tid med att måla sig helt i blått- jag tänker på filmen Avatar;P Cameron är lite långsam ibland... I övrigt finns inte mer att tillägga förutom två saker 1) Emma Andersson får gärna göra comeback också. Jag vill gärna se henne på en tropisk ö iförd bikini igen! 2) Snälla, snälla, snälla visst menar ni på allvar med det ni säger om att det här blir den sista säsongen som krönts, nåja, av välkända profiler? Robinson i Sverige har överlevt sig själv och de senaste säsongerna har jag inte tittat på överhuvudtaget. Frågan är om jag ens orkar se något helt avsnitt av denna komma, sista säsong. Men man får väl se hur det blir med den saken, har man något bättre för sig så struntar man förmodligen i det, vilka än som kan tänkas återvända... 





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14516766.ab









 

Av theotherside - 13 mars 2012 15:16

Jösses vem trodde att håriga armhålor skulle segla upp som den stora mode-hiten 2012? Melodifestivalen är avgjord och Loreen gick segrande ur alltsammans, men Mellon släpper ändå inte greppet och både Danny och en hårig armhåla har diskuterats flitigt sedan musikfesten tog slut. Jag vet inte jag, men antagligen beror det på att man under uppväxten har vant sig vid att en kvinnlig armhåla ska vara fritt från hår men jag är inte den som säger det, utan vill man ha hår där så får man göra precis som man vill, svårare än så behöver det faktiskt inte vara. Om jag någon gång skulle vara tillsammans med en tjej som får kräkningar av att se hår under mina armar, så skulle jag ta bort det omedelbums. Och trenden har ju varit tämligen tydlig ett tag- mindre hår! Mindre hår både under armarna, men också lite längre ned på kroppen. Snart ska vi väl inte ha hår på hjässan heller ens en gång;P




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14517096.ab








 

Av theotherside - 13 mars 2012 13:15

Ja, att man försöker hitta alla fel man kan med LCHF-dieten som man bara kan visste jag ju redan, eftersom ingen hälsofreak vill skriva under på att det skulle vara något bra med att äta mycket mättat fett och dylikt. Mycket babbel och nya larmrapporter varje dag och man vet knappt vem fan man ska lyssna på i slutändan, men man kan väl i alla fall konstatera, att det inte är sådär jättebra att vara överviktig. Det kan väl alla vara överens om, åtminstone...

Nu läste jag i den här artikeln från Expressen ( ohja, mycket trovärdig källa) att det tydligen inte är så bra med mättat fett, eller fettrik kost överlag, för att det minskar också spermiekvaliten och mängden...

Utöver detta kom jag att tänka på de (stackare) forskare som har hållit på med undersökningen... Undersöka 99 mäns sperma och utröna vilken kvalite och mängd de olika männen har, det kan inte ha varit det roligaste direkt. Eller är det bara i min fantasi som det blir till något ganska äckligt?

Nåja, inte för att jag har tänkt att skaffa barn inom en överskådlig framtid, men man kanske kan ha det här i baktanken i alla fall och se till att äta lite mindre fett så att "grabbarna" i pungen simmar bra och inte minskar i mängd.



http://www.expressen.se/halsa/lchf-dieten-minskar-chansen-att-fa-barn/








 

Av theotherside - 13 mars 2012 12:01

Herregud vad den här lilla artikeln gjorde att jag erinrade mig att det är år och dar sedan jag sist såg den gamla pärlan Braveheart med Mel Gibson i huvudrollen. Att denna hjälte ska återvända i en tv-serie nu tror jag inte blir en stor succé direkt, och inte heller då Gibson tydligen inte ska ha något med projektet att göra. Vem av de tvålfagra svärmordsrömmar vi har till "hollywoodstjärnor" numera skulle kunna göra den här rollen rättvisa? Ingen, som jag kan tänka ut på rak arm i alla fall... 






http://www.svd.se/kultur/gibsons-krigshjalte-far-tv-serie_6920817.svd










 

Av theotherside - 13 mars 2012 03:00

Jaha så har man lyckats se på ytterligsare en film som ingick/ingår i "nazisploitation" som blomstrade på 1960-1980-talet men som vars värde kanske kan ifrågasättas såhär i efterhand. Jag är ingen storkonsument av de här filmerna och förutom denna har jag enbart sett två av Ilsa-filmerna, men denna var inte mycket att hänga i julgranen direkt och inte skilde den sig mycket från de två filmer jag nyss nämnde. Mycket variation verkar inte ha varit ledordet i de här filmerna, utan snarare mer av samma sak och strunta i trams som nytänkade eller nya grepp! Man vet liksom vad man får, en tråkig handling, mycket naket, lite sexscener... Ja, mycket mer än så är det faktiskt inte, egentligen. Det blir minst sagt väldigt enahanda och ganska så tråkigt. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






En annan sak som verkar återkomma i filmerna är att efter att fångarna blivit torterade, utnyttjade och på alla andra sätt förnedrade så slutar alltid dessa filmer med att fångarna antingen lyckas fly eller ta sin hämnd mot sina plågoandar, och det är ungefär slutet i den här filmen också. Fast ingen lyckas fly direkt, utan det handlar mer om att de nazister som varit i centrum blir dödade, så en slags revansch kan man kalla det i alla fall. Annars är det väldigt mycket naket i den här filmen, vilket trode ha gjort dåtidens censur stressade men såvitt jag vet så har jag sett den ocensuerade versionen. Men annars har inte SS Experiment Camp Love mycket som gör den sevärd, och ska man se någon ur genren tycker jag man ska satsa på Ilsa- Shewolf in Sibiria, som åtminstone kan kallas för bra och som var ganska sevärd, om man inte har några förväntingar på den. 


         




Det allra mesta ( kanske rentav allt) i den här filmen var dålig. En kärlekshistoria man inte tror ett dugg på, knapphändig, uruselt skådespeleri, en handling som man knappt kan engagera sig i och vars syfte inte framgår förrän i slutet och då har man sedan länge slutat att bry sig om alltsammans. Man får helt enkelt ingen känsla alls när filmen är slut, och SS Experiment Camp Love är knappt sevärd idag. Den här kan man med gott samvete ignoerera fullständigt. 




    

Av theotherside - 13 mars 2012 01:45

Tydligen ska en riktig lååång trailer till den här filmen ha premiär på söndag, och frågan är om inte den kommer att slå de tidigare rekorden på antalet tittar under första timmen! För det är många som ser fram emot den här filmen, och förhoppningsvis är det ett mästerverk. Snart, snart har den äntligen premiär, dessutom...





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CH_UpJeK6Ho











 

Av theotherside - 13 mars 2012 01:16

Men herregud, hur länge har reklambannern från Halebop med den där spelande ungen som slår på några trummor funnits uppe nu? Jag tycker att det är hög tid att den försvinner nu. Det är inte bara det att det är jävligt dålig och tråkig reklam, utan den gör också att man måste hålla på och scrolla nedåt hela tiden för att man te.x ska kunna göra något alls på den här sidan... Snälla bloggplatsen, nu räcker det väl ändå? Halebop har synts sedan tidernas begynnelse, känns det som, vid det här laget. Någon annan vill väl också ha reklam här, och förhoppningsvis någon som har en roligare och betydligt mindre reklambanner?...









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards