Alla inlägg den 7 mars 2012

Av theotherside - 7 mars 2012 23:30

Ja, trailer numro 2 var i kortaste laget och jag antar att det kanske beror på att man inte har så jäkla mycket att promota inför filmens premiär, men vad gör väl det? Jag kommer ändå att se den här, för hur kan man gå miste om Danny Trejo som sparkar lite röv som ärrad Vietnam-veteran? Svaret på det är naturligtvis att nej, det kan man inte gå miste om...



http://www.youtube.com/watch?v=9nUsUV2yUdY







 

Av theotherside - 7 mars 2012 22:50

De nya möjligheterna att kommunicera med smarta mobiler, mobila bredband och surfplattor har gjort att vi alla förväntar oss att kunna surfa, maila och lyssna på musik var vi än befinner oss. Konsekvensen blir att trycket på telenätet ökar och det ställer i sin tur krav på åtgärder från oss operatörer. Det gäller helt enkelt att ha ett snabbt och stabilt nät med bra täckning och hög kapacitet för att kunna tillgodose de växande behoven.  

Till skillnad från många av våra konkurrenter insåg vi tidigt att något måste göras, och 2010 inledde vi bygget av ett nytt, kraftfullare nät med tillräcklig kapacitet att möta anstormningen från alla mobiler, surfplattor och mobila bredband. "

Saxat direkt från telenor.se



Herregud, vad Telenors aktier steg i mina ögon! Hur vore det om alla operatörer hade gjort på det här sättet, redan för två år sedan och börjat göra om nätet och göra det bättre i och med att våra mobila vanor ser helt annorlunda ut numera jämfört med vad de gjorde för bara några år sedan. Utvecklingen går snabbt, men det verkar som att de allra flesta operatörer har blivit tagna på sängen och inte alls velat inse vad som händer. I och med att Telenor verkar ha tagit av sig nattmössan i fötid så innebär det att de nu har ett nät som utvecklas, samtidigt som de redan nu kan erbjuda ett abonnemang med 100 GB/månad för mobilt bredband 4G, vilket är det bästa erbjudande man kan få just nu. De andra operatörerna har ganska låg datavolym, förmodligen för att deras nät inte klarar av att leverera. Det är bara synd att Telenor, i alla fall just nu, har förjäkla dålig täckning där jag befinner mig för om så inte hade varit fallet hade jag bytt till dem utan att blinka och utan att tveka en sekund. Men i slutet av det här året kanske det ser annorlunda ut, och då får man börja fundera på att välja Telenor framför de andra operatörerna som just nu verkar befinna sig på medeltiden medan Telenor har tagit steget och valt upplysningen framför den mörka, oupplysta medeltiden. Fortsätt på den inslagna vägen, erbjud bättre täckning över hela landet och förbättra kapaciteten i näten och ni är kanske snart större än Telia ( vilket jag verkligen hoppas, då Telia förutom Net1 klart har de sämsta volymerna per månad). Fortsätt ge de andra operatörerna smäll på fingrarna! 




 

Av theotherside - 7 mars 2012 21:54

Allvarligt talat, finns det fortfarande någon därute som tycker att Jack Black har medverkat i något som är bra på länge nu? Det mesta har varit skit, och jag har inte ens kollat på dessa filmerna. Den här ser väl sisådär ut, inget av det bästa han kan medverka i direkt men man kanske ger Bernie en chans åtminstone... Bättre än Gullivers resor måste den väl ändå vara, väl?



http://www.youtube.com/watch?v=F7VSAFvPq7c









 

Av theotherside - 7 mars 2012 16:45

Jag vet inte riktigt hur mycket man skämtar med The hunger games, för jag vet alldeles för litet om både böckerna och den kommande storfilmen, men Mupparna har verkligen gjort mycket reklam för sig i och med deras egna långfilm. Jag vet däremot inte heller om jag vill se den nya filmen eller inte, så får se hur man gör framöver helt enkelt. Men denna nya "spoof" är i alla fall ganska rolig...Och de får gärna fortsätta göra sådana här skämt-trailers till stora filmer!



http://www.youtube.com/watch?v=G3f0pkFNvNM










   

Av theotherside - 7 mars 2012 16:08

Hahaha ja herregud, Comhem verkar veta hur man gör bra reklamfilmer åtminstone ( eller reklambyrån i alla fall). Denna nya kommer förmodligen bli ännu en klassiker, och den är ju alldeles klockren. Det är synd att man inte kan ha bredband från Comhem, men å andra sidan är det ju mycket klagomål mot dem så det kanske bara är bra och att man istället kan njuta av reklamfilmerna;P



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OWhd4wnVuFA







 

Av theotherside - 7 mars 2012 04:30

"Att jordens innanmäte kokar av nazizombier har man misstänkt länge. Det är därför vi ser så mycket oroligheter i omvärlden just nu. I Nazis at the Center of the Earth blir några Antarktis-forskare bortförda av en grupp maskerade stormtrupper som tar dem till en dold kontinent under marken i mitten av jorden. Där nere håller en grupp zombieliknande överlevare från nazitiden ledda av Dr Josef Mengele på att förbereda sig för att återuppliva Det tredje riket.

FX-mannen Joe Lawson gör med filmen sin regidebut och han har bland andraJake Busey (Garys son) och Dominique Swain med på resan. Enligt DreadCentralsläpps filmen på DVD och VOD den 24 april i år."

Från rysarnytt.se


Tja, jag säger bara... give me, give me, give me! Denna blir bara ett måste att se så fort man har chansen! 



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lw_Eig4ZVlA







   

Av theotherside - 7 mars 2012 04:00

Hmm jag får förmodligen ångra mig sen, men damn it den här ser faktiskt ut att kunna vara ganska sevärd ändå... Och det var länge sedan jag tyckte en film med Steve Carell och Keira Knightley verkade ganska lovande. Å andra sidan är den väl en sådan där "finna sitt liv innan det är försent", den här gången innan en metroit träffar jorden! Men den kanske ändå kan vara lite tänkvärd;P




http://www.youtube.com/watch?v=aIwo6iW40y0







 

Av theotherside - 7 mars 2012 02:15

För ett bra tag sedan gjorde jag ett försök att se filmer av den omtalade regissören Takashi Miike och betade av Sukiyaki western django, Three extremes, Dead or Alive 2: Tôbôsha, Ichie the killer samt avsnittet Imprint som han gjorde för Masters of horror men efter dessa gav jag upp då det enbart var Ichie som tilltalade mig lite utan att göra mig förälskad i regissören, men nu tog jag tag i den här filmen för att åtminstone se en film som blivit ganska så hyllad (vilket inte är så vanligt för denne regissörs filmer direkt), men tyvärr så vad inte heller Audition någon höjdare...







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Audition, eller Ôdishon som är originaltiteln, var lite för mycket mysterium och dramafilm för att falla mig i smaken och det dröjer nästan oliiidligt länge innan det äntligen börjar hända något. Men när torterandet väl börjar så är det inte direkt äckligt eller så våldsamt ( man har kort och gott sett betydligt värre saker). Jag gillar däremot att regissören har ägnat en hel del tid åt huvudpersonen, Aoyama, för jag känner delvis för den här herren och man tycker lite om honom faktiskt, även om jag har lite svårt för planen att han genom provfilmning ska finna sig en ny hustru... 




     




Nej filmen blir betydligt intressantare så fort Eihi Shiinas karaktär dyker upp, även om jag inte alls blir särskilt klok över vem fan hon är egentligen? Ibland verkar hon vara ett spöke, men sen upptäcker man att det bara är en dröm som Aoyama har men samtidigt så är det ingen dröm... Ja, det är svårt att förklara samtidigt som det ligger till på det viset att jag inte riktigt förstår slutet, och då blir det betydligt svårare att gilla den här filmen. Och jag har sett andra filmer med Shiina, och i de har hon varit betydligt bättre i jämfört med den hon spelar här. Så nej tyvärr jag kommer nog aldrig att bli något stort fan av Takashi Miike...




    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards