Alla inlägg den 6 mars 2012

Av theotherside - 6 mars 2012 19:13

Ojsan, det här måste nog vara bland de bästa reklamfilmerna som jag har sett hittills i år och så kan man inte bli lockad eftersom operatören 3 inte fungerar särskilt bra här i Norrland. Men en rolig reklamfilm är det i vilket fall som helst, och blinkningarna till Bond är omistliga, men jag blir irriterad på mig själv för att jag inte kommer på vilken Bondfilm "scenen" är inspirerad av... 



http://www.youtube.com/watch?v=vtkZf_G12w4&list=UUI5w4tw0M33eee16-qUtFiQ&index=1&feature=plcp






 

Av theotherside - 6 mars 2012 02:15

Kanske borde jag ha blivit varnad på något sätt med tanke på att regissören till Babycall även har gjort Naboer, och den här nya filmen påminner i mångt och mycket om den lite äldre filmen. Så om man fullkomligt älskar Naboer så vet man vad man har att vänta sig i Babycall. Jag älskade inte Naboer, och överlag så tycker jag inte alls om sådana här "konstiga" filmer. Jag tycker att med sådana här filmer så borde det medfölja någon slags instruktioner i slutet, och de som inte vill ha saker förklarat för sig får helt enkelt hoppa över de här instruktionerna och fundera själv. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.







Tokhhyllade ( av vilken anledning egentligen) Noomi Rapace har inte lyckats förföra mig, varken i Millennium-skiten eller här. Men jag föredrar henne som hårding framför den roll hon har här, där det mest av allt verkar som att hon knappt vågar andas. Skådespelerimässigt firar hon inga triumfer här och jag sitter mest och blir irriterad över hur mesig, tråkig och sömngångaraktig hon spelar rollen. Ja, något har hänt i det förflutna, och ja, man inser på ett tidigt stadium att något är "fel" med Anna men herregud, kunde man ändå inte ha gett henne lite mer jävlar anamma? 



 




Det mesta är enbart konstigt, man får inga givna svar och mest av allt satt man och funderade över om sonen överhuvudtaget existerar ens en gång, men detta får man inte heller något entydigt svar på och att sonen faktiskt finns pekar vissa tecken på som att han är på skolan och liknande, men det är ändå något konstigt med alltsammans...


Ja, jag har egentligen ingenting att säga om filmen mer än att den är konstig, ganska tråkig och inte alls vad jag hade trott efter att ha sett trailern. Det här var bara tråkigt och flera gånger under speltiden funderade jag på att sluta titta, helt enkelt för att jag inte var det minsta intresserad av upplösningen. Och sen när upplösningen inte hade med något tydligt svar på vad som egentligen hade hänt, ja då blev jag bara än mer sur... Nu hoppas jag at Rapace kommer att vara bra i Prometheus, för annars ska jag aldrig mer se en film där hon är inblandad och det är ett fullkomligt mysterium att hon har blivit så stor som hon är inom film just nu.





    

Av theotherside - 6 mars 2012 00:45

Tack gode gud, den nya trailern gav i alla fall svaret att "ursprungsgänget" kommer iväg från familjen och att huvudhandligen inte kommer att gälla nåt tråkigt "ungarna ger sig ut på äventyr"-elände. Det var de goda nyheterna, sedan verkar det som att det handlar om en liten drift av Pirates of the Caribbean och liknande samtidigt som alla försöker återförenas. Kanske kan bli bra ändå, men det börjar kännas som att det har kommit två Ice Age-filmer för mycket;P



http://www.youtube.com/watch?v=FVX4uSACv1U











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards