Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Dark Island

Av theotherside - 29 februari 2012 02:30

Ooooooooh ett elakt företag, Altracorp, har något fuffens för sig och ser ut att dumpa det på en ö dit några modiga själar beger sig för att undersöka saken lite närmare, samtidigt som de ska leta efter ett annat team av modiga själar som under mystiska omständigheter har försvunnit på nämnda ö, Mare. Har man hört sådana här premisser tidigare? Klart man har. Men har man sett det genomföras lite mer kompetent än vad som är fallet i Dark Island? Jajamän det har man sannerligen. Men har man en tråkig stund till övers funkar väl den här åtminstone, men då rekommenderar jag att man ska ha riktigt tråkigt och att man verkligen inte har någon annan film att underhålla sig med. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Ja, jag hade i och för sig inte förväntat mig ett mästerverk när jag började se Dark Island, men något bättre än det här hade jag ändå hoppats på. Skådespelarna är hämtade ur reservlagret, långt, långt inne på Ö & B- delen av filmfabrikerna så här har man ganska gräsligt skådespeleri rent ut sagt och det är inte direkt någon som man sympatiserar med men två små favoriter utkristalliserade sig som gjorde soppan hyggligt sevärd åtminstone- Jai Koutrae, som tuffingen Will och Mary Christina Brown som snyggingen Rachel som dessutom har lite skinn på näsan men som aldrig får bevisa det. Jag hade inte haft något emot att få se henne lite mer, och gärna med lite mindre kläder på sig men inte ens det får man i den här filmen;P




     





Ett litet extra plus måste jag ändå ge filmen för alla vändningar som helt plötsligt kommer mot slutet av filmen. Man vet inte vilka de här karaktärerna är egentligen, och det förvirrar mer än ger effekten av "åh fan" när deras rätta trynen ser dagens ljus. Att det kunde vara något skumt med datorkillen hade jag anat, för jag anade ugglor i mossen redan vid hans beträdande på den mörka ön, vad som gjorde mig misstänksam vet jag inte riktigt i efterhand men något var det som fick varningsklockorna att ringa. Men däremot kom det som en blixt från en klar himmel att även Dr Miller var en "ful fisk". Inte för att det direkt gjorde sammanhanget bättre eller mer sevärt, jag tycker gott att man hade kunnat hinta om detta tidigare istället för att bara slänga in det i slutet och låta oss se vilken dubbelspelare som vi har hejat på genom hela filmen och önskat ett lyckligt avslut tillsammans med Will, men icke. Nåja, man fick i alla fall bli lite överraskad i en annars ganska ointressant soppa!





   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards