Alla inlägg den 26 februari 2012

Av theotherside - 26 februari 2012 19:48

"I den här lite annorlunda Robin Hood-historien spelar Savini Sheriffen av Nottingham medan Hodder har rollen som Little John. Låter ju hur kul som helst.Robin Hood: Ghosts of Sherwood är skriven och regisserad av Oliver Krekel som tillfört Robin Hood-legenden lite skräck- och fantasyelement. Filmen får premiär i mars."

Från rysarnytt.se



Åh mums det här ser verkligen inte dumt ut alls. Och att filmen dessutom har med Savini och Kane Hodder gör inte direkt saken mindre sevärt och att krydda Hood-storyn med lite skräck och fantasy låter trevligt. Den här får man hålla ögonen öppna efter, helt klart!



http://www.youtube.com/watch?v=R846IPCIzAI&feature=player_embedded











 


Av theotherside - 26 februari 2012 02:31

Nu börjar det dra ihop sig inför Oscarsgalan som sänds söndagnatt, och i vanlig ordning så har jag inte sett någon av de filmer som har chans att vinna de tunga priserna, mest av den enkla anledningen att filmer som vinner så fina priser inte intresserar mig speciellt mycket. Men det jag vill ha svar på är om Sacha Baron Cohen kommer att dyka upp på galan som Diktator eller inte;P Det är faktiskt den intressantaste frågan inför galan, för annars ser det bara ut att bli en tämligen tråkig tillställning med ryggdunkande och inbördes beundran... Nåja snart vet vi hur det blev.



http://www.moviezine.se/oscars/9607-diktatorn-kommer-till-oscarsgalan












 

Av theotherside - 26 februari 2012 02:11

Jävlar vad de gasade på med Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet. Det var knappt en lugn stund sedan äventyret drog igång, och det gällde att hänga med i svängarna för oss som inte är riktigt så insatta i Tintin eller som inte älskat honom sedan barnsben, för det har inte jag gjort men visst, något av seriealbumen läste man åtminstone och man vet ju vem filuren är. Men så mycket mer än så är det inte, så jag kollade inte med kritiska ögon på filmen och har ingen aning om Steven Spielberg har gjort allt rätt eller vilka friheter han har tagit sig med albumen som ligger till grund för filmatiseringen. Men ett jävligt härligt äventyr var det likafullt.






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN ( FAST DET HAR NOG ALLA GJORT VID DET HÄR LAGET).





Jag hade däremot lite svårt för en del av rösterna, de passade inte in alls i den bild jag hade av dem. Framför allt gällde det Tintin, Jamie Bell gör väl ingen dålig insats direkt men man saknade ändå den svenska rösten till honom. Faktiskt. De andra hade jag inte lika svårt för, även om namn och dylikt lät helt fel på engelska- Snowy åt Milou? Det var upp och nedvända världen, på ett sätt. Det ska ju vara Milou och ingenting annat. 


Tekniskt var filmen ögongodis. Det kändes lite som att vara inne i ett av albumen, allt är på riktigt på något sätt men ändå befinner man sig i en serievärld. Tintin ser ju "normal" ut, och då skär det sig lite med de figurer som är mer serietidningsaktiga, som gigantiska potatisliknande näsor och dylikt, men det gör inte så mycket, för man faller ändå in i världen handlöst. Det var smått otroligt vad man tydligen kan göra med den här nya tekniken, och bakgrundsmiljöerna såg autentiska ut. Flera av actionscenerna var hisnande och jävligt snyggt gjorda, det var roligt att få följa med Tintin i ett flygplan mitt i ett ovädersmoln och köra motorcykel nedför en stad på jakt efter en falk samtidigt som det flödade vatten överallt. 



Såhär gör man en snygg presentation av en seriefigur som kommer till liv i en spelfilm!


   




Men jag tyckte Spielberg hade lite väl bråttom med sin historia och allt som skulle hinnas med. Det hade faktiskt inte gjort mig något om speltiden hade fått vara på över två timmar, för jag hade gärna varit med Tintin och Haddock under den tiden. Det känns som att det var lite för bråttom hela tiden, man hann knappt hämta andan så var Tintin iväg igen. Det hade inte gjort något om de dragit i bromsen vid några tillfällen och gett en chansen att hämta andan. Jag hoppas att det här är något de tänker på i uppföljaren, att de låter saker och ting ta lite längre tid. Men utöver det har jag inte direkt mycket att klaga över, för det här var trots allt riktigt sevärt.




      

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards