Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Turtles returns

Av theotherside - 15 februari 2012 22:14

Ja, om man nu till äventyrs inte vet vilka Turtles är så får man använda det hyfsat välkända företaget Googles sökmotor och ta reda på det;P Om man ska kunna lyckas med en liveaction-film med de här ninjasparkande sköldpaddorna borde det banne mig vara nu, när vi har teknik och 3D och allt vad det heter. Annat var det förr om tiden på 90-talet då det såg väldigt lökigt ut med människor iklädda plastiga dräkter men charm hade filmerna åtminstone, något som mycket av nutidens filmer lider stor brist på. Men jag tror ändå att de här figurerna hör bättre hemma i datoranimerade filmer, som TMNT som kom för några år sedan. Den var fullt godkänd faktiskt, även om den hade kunnat vara aningen mindre anpassad för barn. Nåja man får väl se vad det blir utav det här...




http://www.moviezine.se/artikel/9499-reboot-paring-teenage-mutant-ninja-turtles-ar-paring-garingng











 

 
 
Ingen bild

Johan

16 februari 2012 18:51

Skall Krang vara med i den nya filmen? Han var ju aldrig med i de gamla, och när man 2007 hade chansen han ju varit bättre skurk än Max Winters. Krang är visserligen inte med i Mirageserietidningarna (som 2003 års TV-serie är baserade på) utan bara i 1986 års TV-serie (och Archieserietidningarna), men det är ju inte Max Winters heller.

theotherside

16 februari 2012 19:41

Det vore jävligt roligt om Krang ska vara med i filmen, men tyvärr finns det inte några detaljerade uppgifter ännu mer än att filmen faktiskt ska spelas in. Så vi får hålla tummarna och se framöver vad de kommer att ha med och inte i filmen!

 
Ingen bild

Johan

16 februari 2012 20:14

Oj, skrev fel här ovan. Den gamla TV-serien är från 1987, inte 1986.

Jag känner till en viss idrottsarena i Stockholm som skulle kunna användas som Teknodromen vid filminspelningen om det blir live action. AIK:s och Djurgårdens IF:s ishockeylag har spelat flera av sina hemmamatcher där, du vet nog vad jag pratar om...

Jag gillar Turtles och kan väldigt mycket om det hela. Du skulle nog inte känna igen dig mycketde ursprungliga Mirageserietidningarna, som 1984 startade det hela. Alla sköldpaddorna bär röda bandanas, Splinter är Hamato Yoshis råtta (som i långfilmerna och 2003 års TV-serie), inte Hamato Yoshi själv, Krang, Bebop, Rocksteady, Teknodromen, Dimension X förekommer inte, inte heller robot-fotsoldater. April är inte en nyhetsreporter på Channel 6 News, och inte heller förekommer hennes medarbetare Irma, Vernon Fenwick eller Burne Thompson, utan är precis som i 2003 ås TV-serie först assistent åt Baxter Stockman (som här är mörkhyad), sedan bedriver hon antikaffär. Allt är mörkare, och sköldpaddorna är inte lika mycket "pizzanarkomaner". Däremot förekommer utromerna, en ras från annan planet som liknar Krang, rosa, hjärnliknande varelser som precis som Krang förflyttar sig i robotar. Utromerna förekommer också i 2003 ås TV-serie.

Skulle också kunna tänka mig Baxter Stockman (innan han blir fluga) och hans mouserrobotar eller Råttkungen. Som du vet hypnotiserar ju Råttkungen råttorna till tonerna av flöjten, kan leda till grymma fightingscener mellan sköldpaddorna och Splinter.

Max Winters hade kanske kunnat vara skurk i något enstaka avsnitt av 2003 års TV-serie, men när man gör film av Turtles bör man använda någon av de välkända huvudskurkarna.

theotherside

17 februari 2012 12:22

Det hade varit roligt om de filmar en del scener till filmen på en välkänd idrottsarnea här i Sverige, men troligen håller de sig till USA för att hålla ner kostnaderna.

Ojoj du har stenkoll på de här figurerna. Jag kan inte säga att jag hängde med i allt du skrev om, dels för att jag inte har ägnat mig så mycket åt Turtles de senaste åren och har hunnit glömma mycket. Men du har rätt i att jag inte skulle känna igen sköldpaddorna om de gjorde dem mer som i originalserien, jag tror jag gillar versionen bättre där de är pizzanarkomaner och April är tv-reporter, det är i alla fall just den versionen som jag har vuxit upp med. Men jag skulle tycka om Bay gjorde en betydligt mörkare film jämfört med de tidigare, jag vill inte ha något barnanpassat jippo;P

Kan du inte maila det du har skrivit här till regissören, så han har lite att fundera över?;=

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards