Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Die Zombiejäger

Av theotherside - 15 februari 2012 02:15

Jag förmodar att den här filmen inte kommer att bli någon klassiker av det slag som Evil Ed har blivit, men nog är Die Zombiejäger tillräckligt underhållande för att ta sig en titt på åtminstone. Om någon har sett Dragonetti så vet man vad man har att hämta i den här filmen- ganska värdelöst skådespeleri och effekter, och jag begriper inte riktigt varför man av någon oklar anledning alltid ska krångla till saker och ting trots att man förstås saknar en stor budget. Har man lite pengar, varför då inte skildra en liten del av Göteborg, eller för all del en mindre svensk by eller liknande, som blir invaderat av zombies? Mycket enklare än att försöka ge sken av att Göteborg är fullständigt lamslaget på grund av zombier, vilket man misslyckas med.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Jag tycker ändå att man har gjort ett gott försök, och lite mer sådana här filmer skulle film-Sverige må bra av. Däremot vet jag inte riktigt varför det blir så löjligt att tänka sig zombies hasa omkring på vägarna, men av någon anledning så blir det ganska löjeväckande och det går inte att ta det på allvar. Inte för att filmen gör något försök att skildra något seriöst, men som en grundbult borde åtminstone regissören ta filmen på allvar istället för att bara "leka". Man hade gott kunnat kasta in lite bitande samhällskritik, som hade gett Die Zombiejäger lite substans. 

Som jag sa i inledningen så är skådespeleriet inte någon höjdare, men något hade jag inte heller väntat mig. Men jag gillar trots det de tre ( eller egentligen fyra) zombiejägarna, framför allt Ivo Reinharth, som är riktigt grym! Å andra sidan förstår jag inte poängen med att han envisas att använda kaststjärnor mot zombies (!!) men man ska helt enkelt inte tänka logiskt medan man ser på den här för annars hittar man konstiga saker överallt och går miste om stora delar av filmen. 




 

Bad ass zombiejägare!



       

Det blir ett riktigt blodbad i Göteborg;P



     

En av de häftigare zombies som jag har sett på ett tag, faktiskt. 




Trots att det inte var mycket som var bra med Die Zombiejäger så vill jag gärna se mer sådant här göras i Sverige. Och ett stort plus i kanten för att man tackar "inspirationskällor" i eftertexterna där giganter som Tom Savini, Dario Argento, Romero, Clive Barker, Wes Craven m.fl De är verkligen en tydlig inspiration, men i mångt och mycket har dessa herrar lyckats bättre med sina filmer trots liten budget. Men hyfsat underhållande var det här i alla fall medan det pågick, även om det är snabbt att glömmas bort.





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards