Alla inlägg den 15 februari 2012

Av theotherside - 15 februari 2012 23:45

Jaha, så har ännu en film remakas om och stuvats om i en ny, glansigare förpackning för att prackas på oss konsumenter återigen och jag får krypa till korset och erkänna att jag inte har sett originalet trots att jag har försökt flera gånger om, men det har aldrig blivit av vilket är tråkigt då Straw Dogs ska vara en av Sam Peckinpah men jag har en känsla av att man inte direkt har tillfört så speciellt mycket nytt i nyversionen? Men i mångt och mycket tycker jag att den här var helt klart sevärd samtidigt som den förmodligen inte kommer att väcka någon ilska över "våldtäksscenen" som vållade upprörda känslor när originalet hade premiär. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag tror inte att Dustin Hoffman blir överglänst av den nya huvudrollsinnehavaren, James Marsden. Men jag tycker Marsden gör en helt okej insats och han framstår helt klart som "töntig" i egenskap av manusförfattare och han passar inte alls in i den machokultur som är förhärskande i byhålan de flyttar till. Men jag har en känsla av att de har försökt att göra honom äldre än vad skådisen är, men det lyckas de inte något vidare bra med. Kate Bosworth är söt som en porslinsdocka och stöter sig inte med någon, men hon glänser inte direkt och är direkt pinsam stundtals. Den som verkligen glänser här är Alexander Skarsgård som verkar trivas bra med att spela rötägg och han gör det med den äran också, även om jag tycker att han kunde ha tillfört karaktären något "mer". Lite oklart vad jag egentligen söker efter, men tycker att han hade kunnat leverera mer än iskalla blickar...


   



I en scen ser det ut som att det ska bränna till lite mellan David och Amy, och det är frågan huruvida hon ska ha på sig de kläder hon har på sig när hon är ute och springer. Skarsgård med kollegor tittar tämligen oblygt på henne, och "äter henne med blicken" och för att tillmötesgå deras hungrande blickar så visar hon upp sig i ett öppet fönster också. Men det centrala här är ju frågan om kvinnans klädsel. I den bästa av världar så är det ju så, det ska vara så till och med, att kvinnor får ha på sig precis vad som helst även om det är "utmanande". Tyvärr funkar ju inte det, då det finns idioter som inte kan sköta sig. Men den här diskussionen strandar som en val på strandbanken och blir inte till något hett bråk eller liknande och jag tycker inte man kom fram till något alls heller. Gissningsvis är den här frågan betydligt mer i centrum i originalet?


Straw Dogs anno 2012 är som sagt helt klart sevärd och stundtals ganska spännande, men har man sett originalet tror jag inte man  har så mycket att vinna på att se den här nya versionen. Men sämre remakes har man helt klart sett...








   

Av theotherside - 15 februari 2012 23:30

Oren Peli är visserligen bara med som producent till den här kommande filmen, Chernobyl Diaries, men det gör ingenting för jag tror ändå att den här kan bli bra. Nu har det blivit klart med när filmen ska släppas, och det blir den 30 maj 2012. 


”Chernobyl Diaries” tar oss till staden Prypiat som en gång i tiden beboddes av Chernobyls kärnkraftverks arbetare. Vi får följa några vänner som semestrar i Europa och som snart hamnar i Prypiat där de blir strandsatta. Snart märker de även att de inte är ensamma…"


Yummi.





 

Av theotherside - 15 februari 2012 22:14

Ja, om man nu till äventyrs inte vet vilka Turtles är så får man använda det hyfsat välkända företaget Googles sökmotor och ta reda på det;P Om man ska kunna lyckas med en liveaction-film med de här ninjasparkande sköldpaddorna borde det banne mig vara nu, när vi har teknik och 3D och allt vad det heter. Annat var det förr om tiden på 90-talet då det såg väldigt lökigt ut med människor iklädda plastiga dräkter men charm hade filmerna åtminstone, något som mycket av nutidens filmer lider stor brist på. Men jag tror ändå att de här figurerna hör bättre hemma i datoranimerade filmer, som TMNT som kom för några år sedan. Den var fullt godkänd faktiskt, även om den hade kunnat vara aningen mindre anpassad för barn. Nåja man får väl se vad det blir utav det här...




http://www.moviezine.se/artikel/9499-reboot-paring-teenage-mutant-ninja-turtles-ar-paring-garingng











 

Av theotherside - 15 februari 2012 19:06

Jodå nog ser det här lovande ut faktiskt, och Intruders är definitivt en film som jag kommer att kolla på, inte minst för att Clive Owen finns med och för att filmen är regisserad av samma kille som gjorde 28 veckor senare. Så småpeppad inför den här är man i alla fall!






http://www.youtube.com/watch?v=-xWKVuZa7mI










 

Av theotherside - 15 februari 2012 04:30

Hmm nja jag vet fan inte... Det finns något i den här trailern som tilltalar mig men jag tror inte jag kommer att uppskatta filmen. Men vem vet, jag har haft fel förr förstås;P







http://www.youtube.com/watch?v=qFWxMeAjCZ8














 

Av theotherside - 15 februari 2012 02:15

Jag förmodar att den här filmen inte kommer att bli någon klassiker av det slag som Evil Ed har blivit, men nog är Die Zombiejäger tillräckligt underhållande för att ta sig en titt på åtminstone. Om någon har sett Dragonetti så vet man vad man har att hämta i den här filmen- ganska värdelöst skådespeleri och effekter, och jag begriper inte riktigt varför man av någon oklar anledning alltid ska krångla till saker och ting trots att man förstås saknar en stor budget. Har man lite pengar, varför då inte skildra en liten del av Göteborg, eller för all del en mindre svensk by eller liknande, som blir invaderat av zombies? Mycket enklare än att försöka ge sken av att Göteborg är fullständigt lamslaget på grund av zombier, vilket man misslyckas med.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Jag tycker ändå att man har gjort ett gott försök, och lite mer sådana här filmer skulle film-Sverige må bra av. Däremot vet jag inte riktigt varför det blir så löjligt att tänka sig zombies hasa omkring på vägarna, men av någon anledning så blir det ganska löjeväckande och det går inte att ta det på allvar. Inte för att filmen gör något försök att skildra något seriöst, men som en grundbult borde åtminstone regissören ta filmen på allvar istället för att bara "leka". Man hade gott kunnat kasta in lite bitande samhällskritik, som hade gett Die Zombiejäger lite substans. 

Som jag sa i inledningen så är skådespeleriet inte någon höjdare, men något hade jag inte heller väntat mig. Men jag gillar trots det de tre ( eller egentligen fyra) zombiejägarna, framför allt Ivo Reinharth, som är riktigt grym! Å andra sidan förstår jag inte poängen med att han envisas att använda kaststjärnor mot zombies (!!) men man ska helt enkelt inte tänka logiskt medan man ser på den här för annars hittar man konstiga saker överallt och går miste om stora delar av filmen. 




 

Bad ass zombiejägare!



       

Det blir ett riktigt blodbad i Göteborg;P



     

En av de häftigare zombies som jag har sett på ett tag, faktiskt. 




Trots att det inte var mycket som var bra med Die Zombiejäger så vill jag gärna se mer sådant här göras i Sverige. Och ett stort plus i kanten för att man tackar "inspirationskällor" i eftertexterna där giganter som Tom Savini, Dario Argento, Romero, Clive Barker, Wes Craven m.fl De är verkligen en tydlig inspiration, men i mångt och mycket har dessa herrar lyckats bättre med sina filmer trots liten budget. Men hyfsat underhållande var det här i alla fall medan det pågick, även om det är snabbt att glömmas bort.





 

Av theotherside - 15 februari 2012 00:59

Haha natthumor, javisst. Men lite rolig tycker jag allt att denna var ändå. Kanske lite låg humor, men det mår man ta mej tusan bara bra av ibland;P














 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards